انتقاد هافينگتن پست از سفیر افغانستان در کانادا
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۸    ۱۳۹۶/۵/۸ کد خبر: 136522 منبع: پرینت

روزنامه هافينگتن پست كانادا نامه شكايت شينكي كروخيل، سفير افغانستان در اوتاوا را يك رفتار خصمانه عليه كانادا توصيف كرده و انتصاب كروخيل را بنا به فساد اداري دانسته و از دولت جاستين ترودو انتقاد نموده است که در پذيرش اين سفير بايد دقت مي‌كرد.

كروخيل چندي پيش از تشريفات وزارت خارجه خواستار رفتار بالمثل با سفارت كانادا در كابل شده بود چرا كه هيچ مقامي در وزارت خارجه و دولت كانادا خاضر به ملاقات با وي نشده‌اند!

همين سفير در محفل رسمي ديپلماتيك از نماينده بنياد آقاخان نيز انتقاد كرده بود كه چرا در باميان شفاخانه ساخته اند و گفته مي‌شود سكرترش ديپلمات‌هاي سفارت را تهديد به لت و كوب نموده است.

ياسين رسولي


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر افغانستان
کانادا
نظرات بینندگان:

>>>   باور کنید اگر خراسان (افغانستان کنونی )در مدت300سال اخیردر دست مردمان اصلی خود یعنی تاجیک وهزاره وازبک بود اکنون از جاپان جلو تر بود .
ولی افسوس این کشور پر افتخار به دست قوم مهاجر پشتون افتاد و.....
طبعاً قوم مهاجر هیچ احساسی نسبت به کشوری که اورا پناه داده ندارد.اینها جز خیانت کاری دیگر برای این وطن نکردند.

>>>   این زن مردنما چند عقده دارد
اول بسیار مرد ستیز است و دوم اینکه یک پشتون فاشیست افراطی است و کانادا که مثل سایر کشورهای غربی که مبارزه با فاشیزم یکی از اصول آن است نباید به یک فاشیست شناخته شده اگریمانت میداد

>>>   این حکومت یک حکومت ....است تا همه دست بکار نشوند وازریشه بین نروند.

>>>   اقایانی که درباره شینکی کروخیل معلومات ندارید امید وارم معلومات بی جا وبی مورد ندهید با ورکنید درچندین جا باشینکی نشست داشته ایم واز جمله اینکه ما درولسوالی خاکجبارهم تاجکان مسکن گزین است وهم پشتون ها اماخودم وتمام تاجکان این ولسوالی تااکنون از این حرف های که شما نوشته اید بی جا وبی مورد است بنده خودم تاجک هستم نه مردستیز است ونه فاشیست بلکه همه مردم این دیار مثل خواهر وبرادر باهم زندگی میکند وصد هادختران تاجک بامردهای پشتون وصد هادختران پشتون بامردهای تاجک درولسوالی خاکجبار اذدواج نموده اند نمی دانم اقا شما این معلومات را ازکجا بدست اورده اید وازکدام سرچشمه اب می خورید
شینکی دخترغلام حسن خان کروخیل که درزمان ظاهرشاه پادشاه ان وقت نگهداری پایه های برق ازسروبی الی کابل بدوش ان بود همچنان روابط نزدیک باظاهرشاه داشت وازجمله خان منطقه بوده وهست نه چورگراست نه قاتل ونه غاصب بلکه شینکی تعلیم یافته بادیانت وانسان شریف همین محبوبیت ان بود که درولسی جرگه رای دوهم رانیز بدست اوردهم پشتون ها وهم تاجک ها به ان رای اعتماد دادوکامیاب شد اما غرب دیده وهم روابط پدرش باشوروی وقت هم خوب بود اما باخائنان سازش ندارد وانسان شریف می باشد

>>>   خان کروخیل در زمان حکومت ببرک کارمل در لباس ملیشه قومی از کارمل معاش میکرفت و وظیفه اساسی اش حفظ ومراقبت پایه های برق سروبی - کابل بود و خانه اش درهمین مسیر آن طرف لته بند موقیعیت دارد.
اما سازمان جاسوسی پاکستان وی را با ضعیف النفسی که داشت خرید و با پرداخت چند برابر معاش وی را وادار کرد که همه پایه های برق میان کابل سروبی را ماین گزاری و تخریب نماید و خودش به پاکستان فرار کرد در نتیجه این عمل تروریستی کروخیل کابل برای یک هفته برق نداشت تا اینکه حکومت وقت دوباره آنرا ترمیم کرد حالا با شنیدن داستان شینکی جان دختر کروخیل و مشکلاتش با حکمت کانادا این قصه به یادم آمد و آنرا نوشتم.

>>>   اگه راستش به دست تاجیک بفتد تمامش چور و غصب میشه مثل چند تن پنچرمینها و چند اوباش از هزاره تمام کابل را چور کرد.

>>>   به قومیت اوکارنداریم، گپ اصلی درمورد سواد واخلاق دیپلوماتییک اوست. براساس پارتی رفته، چرا ازجوانان تحصیل کرده بادانش روز وتعهد وتوان کافی ارسال نمیشود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است