طالبان مسوول آسیب به خبرنگاران در بغلان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۶/۵/۹ کد خبر: 136562 منبع: پرینت

هرگاه به خبرنگاران بغلان و هلمند آسیب برسد؛ طالبان مسوول اند.

شماری از خبرنگاران ولایت بغلان در پی دریافت نامه‌های تهدید آمیز از جانب طالبان، ولایت بغلان را ترک نموده اند.
این خبرنگاران در تماس با دفتر نی اذهان نمودند که طالبان مسلح با فرستادن ایمیل و اعلامیۀ مطبوعاتی خبرنگاران ولایت‌های هلمند و بغلان را به عدم رعایت بی‌طرفی متهم نموده و فعالیت این خبرنگاران را خیانت بزرگ و به اصطلاح خود شان "خودفروشی" خوانده اند.
اکنون این خبرنگاران که در بیرون از بغلان به سر می‌برند؛ نگران ادامۀ کار شان می‌باشند.

دفتر نی حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان، با توجه به اسنادی که از سوی این خبرنگاران در این زمینه ارائه شده؛ می‌نگارد که هرگاه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی در این دو ولایت و یا به خانواده‌های آنان هرگونه آسیبی برسد، مسؤل آن گروه طالبان شناخته خواهند شد.

همچنان دفتر نی از حکومت‌های محلی بغلان و هلمند و نیروهای امنیتی این دو ولایت می‌خواهد تا در زمینۀ تأمین امنیت جانی خبرنگاران ولایت‌های متذکر از هرگونه اقدام لازم و قانونی دریغ نورزند. این نیرو‌ها هم‌چنان باید در نظر داشته باشند که اگر خبرنگاران در این ولایت‌ها دچار معضل امنیتی شده آسیب ببینند، دولت در کنار طالبان مسؤل درجه یک آن خواهد بود.

محمد صابر فهیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان
خبرنگاران
نظرات بینندگان:

>>>   خبر تازه مشعر است که حکمتیار را جهت تداوی به ترکیه بردند. یکی از مسوولین امنیتی حکمتیار

>>>   ترورستان طالبان نه تنها که دشمن خبرنگاران رسانه یی هستند بلکه دشمن و قاتل تمام مردم کشور ما بودند وهستند اگر دست شان برسد بر هیچکدام ما رحم وترحم نکرده و ندارند مانباید از اخطاریه های غلامان و ترورستان طالبان ترس و حراس را بدل خود جابدهیم دشمن دشمن است هرگز دوست نمیشود .

>>>   دفتر ني هم عجب اعلاميه يي صادر كرده است !
اينكه از مقامات محلي ميخواهد كه از خبرنگاران و گزارشگران ، حمايت و حفاظت كنند حرفيست بجا و معقول . اما اگر ميگويند كه در صورت متضرر شدن و صدمه ديدن خبرنگاران ، طالبان مسوول شناخته خواهند شد اين ديگر اِخطاريه ايست كه از توان و صلاحيت اين دفتر / نهاد ، بيرون است !
طالبان هيچگاهي به اين سخنان شما تمكين نخواهند كرد !
شما در نهايت خواهيد گفت كه در واكنش به آسيب ديدن گزارشگر/ گزارشگران تا مدتي اخبار مربوط به طالبان را پوشش نميدهيد و انها خواهند گفت : پوشش ندهيد !
راستي تا بحال متوجه اين تحريم خود (كه در گذشته ها يكي - دو بار آنرا اعلام و اعمال كرده بوديد) شده ايد؟ به نظر شما پوشش خبري فعاليت هاي طالبان ، به نحوي دادن امتياز به آنهاست و اگر تهديد به تحريم پوشش خبري فعاليت طالبان بكنيد اينكار تان به نوعي باعث تنبيه آنها خواهد شد . پس در اينصورت شما بگونهء غير مستقيم در خدمت طالبان قرار داريد و به نفع آنها و دستاورد هاي شان تبليغ ميكنيد ؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است