دستکاری تفاهمنامه انتقال میوه به هند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۶/۵/۱۸ کد خبر: 136921 منبع: پرینت

تفاهمنامه انتقال میوه های تازه به هند دستکاری شده و پس از پرواز اول، یکی از ماده‌های این تفاهمنامه حذف شده است.

در تفاهمنامه میان شرکت هوا پیمایی آریانا و اتاق تجارت و صنایع اگر صادر کنندگان بسته های میوه را برای بارگیری در زمان معین آماده نسازد باید پول شرکت هواپیمایی را بپردازد، شرکت آریا نیز اگر بسته های میوه را در زمان معین آن انتقال داده نمی تواند، باید جبران خسارت کند.

به نقل از طلوع، خانجان الکوزی معاون اتاق های تجارت و صنایع با بیان اینکه شرکت آریانا یان ماده ها را از تفاهمنامه برداشته گفته است که اریانا این ماده را بعد از اولین پرواز انکار کرده و گفته است که این تعهد را قبول نمی کند چون این قرارداد با یک کمپنی خارجی معتبر نبوده است.

بازرگانان در اتحادیه صادر کنندگان میوه‌های تازه می‌گویند که قرار بود هر هفته دو پرواز از کابل و قندهار به هند انجام شود، اما در شش هفته گذشته تنها چهار پرواز نامنظم با تاخیر سازماندهی شده اند و 12 تن میوه تازه در میدان هوایی فاسد شده اند.

این بازرگانان مشاور اقتصادی رییس جمهور، شرکت آریانا و اتاق‌های تجارت و صنایع را مسؤل نا کامی این پروژه می‌دانند و تاکید دارند که صادر کنندگان میلیون ها افغانی زیان دیده اند.

دهلیز هوایی از مفکوره های رییس جمهور بود که در رایزنی با دو مشاورش، صاحب قیومی و اجمل احمدی گشایش یافت و دو مشاورش بیش از پیش بخاطر این طرح ستوده بود.

شرکت آریانا و دفتر مشاور اقتصادی رییس جمهور در اینباره چیزی نمی گویند اما وزارت تجارت می گوید که قرار است با شرکت هواپیمایی کام ایر برای انتقال میوه های تازه به هند پیمان بسته شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تجارت و صنایع
صادرات میوه
نظرات بینندگان:

>>>   غنی را بگوئید یک رقص کوگری را باهمه ملحقات آن انجام دهد!!
ماهها قبل آواز خود را دورگه ساخت کح ما شکر چاه بهار داریم!!!
حال چیغ زد گه با هند پل هوایی داریم!!!
هردو حادثه نشان داد که این آقا نه در اقتصاد .. را میفامد و نه از کوچه "تفکر" تیر شده است!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است