فضای نظامی ما در اختیار استخبارات جهانی است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۵    ۱۳۹۶/۵/۲۶ کد خبر: 137327 منبع: پرینت

شرکت خصوصی بلک واتر خواهان این شد که تا امنیت افغانستان خصوصی شود و گفتند تمامی نیروهای آمریکا از افغانستان بیرون شوند و 5500 نیروی شرکت بلک واتر داخل افغانستان شوند و آنها نظامیان افغان را در تامین امنیت کمک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالمقدم امین، آگاه مسایل سیاسی در برنامه «راه حل» در ارتباط با این شرکت نظامی خصوصی بیان داشت: این شرکت نظامی که آمریکایی هست به نحوی تحت اشراف شورای امنیت است و اینها در عراق و کشورهای شرق میانه عملا جنگیدند و امتحان خود را برای کشورهای منطقه و نهایتا آمریکا و در مجموع سازمان ملل متحد دادند. اینها از لحاظ حقوقی در قانون آمریکا و سازمان ملل متحد پذیرفته شده است.

این آگاه سیاسی، در خصوص بخش های امنیتی و وضعیت کنونی آن گفت: برای فعلا هم در افغانستان بخش امنیت خصوصی سازی شده است. اگر در اردو و پولیس نگاهی بیندازیم بیشترین جنگ را اربکی ها می کنند که ارتباطی به بخش های امنیتی و سازمان های رسمی و قانونمند ندارند و دو طرف جنگ غیر قانونی باهم می جنگند. چون فضای دیپلماتیک و فضای سیاسی و نهایتا فضای نظامی در دست استخبارات منطقه و جهان است و ما آن استقلال را نداریم که مستقل عمل کنیم. طبعا ناتو برنامه و دیدگاه خود را در رابطه با تصامیمی که آمریکا در قبال افغانستان می گیرد دارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخبارات جهانی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ‎بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
یک روز با یک پنجابی بحث کردم !
برایش گفتم : چرا در وطن ما آدم کشی میکنید و مردم افغانستان را میکشید ؟
خندید و گفت : مشکل شما افغانستانی ها ای است که اشتباهات و گناه تان را بسیار زود و به سادگی در گردن دیگران می اندازید !
گفت بطور مثال ؛ من با طالبان در دوران امارت ملا عمر در شمال افغانستان علیه جبهه مقاومت میجنگیدم ، ما در حدود ۸ نفر از افراد احمد شاه مسعود را زنده دستگیر کردیم ، متوجه شدم که آنها هم مثلی ما نماز میخوانند و قرآن تلاوت میکنند و مسلمان اند ، با خود فکر کردم وقتیکه اینها هم مسلمان اند و ما هم پس این جنگ جهاد نیست بلکه فتنه است ، در همین فکر بودم که قومندان ما که از پشتونهای افغانستان بود حکم کشتن اینها را داد برایش گفتم اینها مسلمان اند باید رها شوند ، گفت : نه اینها مسلمان نیستند! باز برایش گفتم بهتر است اینها را اسیر نگها کنیم ! قبول نکرد و تمام ایشان را به شهادت رساند ! همان روز آخرین روز مه در امارت طالبان بود جبهه را رها کردم و بطرف پاکستان آمدم !
گفت : این یک نمونه بود از جهالت طالبان پشتون تبار وطن تان !

>>>   اگر خصوصی بودن بد است چرا درافغانستان شرکت انحصاری پنشیر وردک بجای امنیت ملی فعالیت میکند؟

>>>   محمد اسلم سلیم!
حرفهای آصف مومند را ساده نگیرید این حرف یک فرد نیست !
آنچه آصف مومند نوشته و گفته است برنامه دراز مدت فاشیزم اوغانی است !
این حرف عبدالرحمن ، امان الله ، نادر و محمدگل مومند و ظاهر ، داود ، تره کی ، حفیظ الله امین ، نجیب کرزی ، غنی ، اتمر ، استانکزی ، خلیل زاد ، یون ، لایق ، ، احدی و خلاصه برنامه فاشیزم اوغانی است که برای تحقق آن گام به گام پیش می روند.
حالا لازم است همه نیروهای ضد فاشیزم اوغانی برای خنثی سازی برنامه فاشیزم اوغانی متحدانه در برابر فاشیزم به ایستند ، هرگونه تعلل و عقب نشینی و کرنش در برابر عملیات های فاشیزم اوغانی تسلیمی در برابر فاشیزم اوغانی و به معنی هم دستی با آنهاست.
راه دیگری به جز مقاومت مدنی ومسلحانه متحدانه در برابر برنامه های فاشیزم وجود ندارد.

>>>   Nawid Parsa
طلوع تبلیغ می کند : آصف مهمند درصورت عدم اجراات حکومت به محاکم بین المللی مراجعه می کنم:
یک بی سواد احمق فاقد فرهنگ و لومپن از محاکم و دادگاه های بین المللی و مراجعه به آن جفنگ می گوید و تلویزیون طلوع با شوق و ذوق ازان ذکر می کند. کدام محکمه ؟ دارای کدام صلاحیت ؟ و برای چه؟ آیا شما دیده و یا شنیده اید که کدام محکمه یی در سطح بین المللی به قضایای این چنینی رسیدگی کند ؟
باید دانست که جنایت ضد بشریت گلبدین - طالب و متحدین افراطی شان شامل صلاحیت داد گاه های بین المللی میگردد این جرایم مشمول کتگوری خاص جرایم اند با اوصاف و شرایط معین شامل حیطه صلاحیت داد گاه خاص فرا مرزی و یا صلاحیت یونیورسال میگردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است