خاطره زمانیکه اشرف غنی رییس دانشگاه کابل بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۶/۵/۲۸ کد خبر: 137338 منبع: پرینت

اشرف غنی که رییس دانشگاه کابل شد، ما حدود ده نفر به نمایندگی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایران به دفترش رفتیم، آن روز صبح سرد زمستان ۲۰۰۴ برف تا زانو باریده بود، حدود ۱۵ دقیقه دیر رسیدیم، سکرترش خیلی نگران بود، خود اشرف غنی به محض دیدن ما گفت: «مه سات‌وری دقیق استم»

جلسه یک ساعت دوام کرد، پس از معرفی، سه تن و از جمله خودم حرف زدیم و توقعات‌مان را گفتیم. بعد اشرف غنی برنامه‌های خود برای تغییر در دانشگاه کابل را در ۱۶ مورد اساسی دسته‌بندی نمود و از جمله از جمع ما خواهش نمود که به او کمک کنیم که سویه انگلیسی استادان و شاگردان دانشگاه کابل سنجیده شود.

همان لحظه به ذهنم رسید که عجب شارلانی است دیده که در میان ما فقط یک نفر استاد زبان انگلیسی است و قطعا بقیه صلاحیت این کار را ندارند که هیچ و حتی خود زبان بلد نیستند و از طرف دیگر چرا از بریتیش کانسل نمی‌خواهد که امتحان انگلیسی بگیرد! چند سال رییس آنجا بود فقط یک دیوار دور دانشگاه کشید که فضایی مانند زندان ایجاد نمود، دستاورد دیگری نداشت.

داکتر عبداللهی، انجنیر بلیغ، داکتر ناصر محقق، کربلایی، استاد وحیدی، انجنیر احمدی و دو سه تن دیگر که نام شان یادم نمانده بودند که پسان سه تن این‌ها وزیر شدند، دو نفر معین و بقیه استادان موفق در رشته بزنس خود شدند اما اشرف غنی به هیچ کدام از ما فرصت کار در پوهنتون کابل نداد.

اشرف غنی امروز باز در کسوت رییس حکومت به دانشگاه کابل رفته و شعار اصلاح و تغییر دانشگاه‌ها را سر داده است. باور می‌کنید کدام کاری شود؟

یاسین رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
دانشگاه کابل
نظرات بینندگان:

>>>   این مرد(غنی) چنان لاف میزند که اگر شخصی اورانشناسد قطعا به گفته هایش باورمیکند، اما مامردم که اورامیشناسیم، باورمندیم که او اگرصد سر را ترکند، یک اش راهم کل نمیتواند. درباورایشان سیاست یعنی دروغ راچنان محکم وفنی بگوید که حتی خودش هم باورکند.
جوان

>>>   تمايل اشرف غني وتيمش علاقه مند تغيرات درسطح تحصيلات عالي بخاطري هستند كه انها با وجود مبارزات شان نتوانسته اند زبان پشتو را در ميان محصلين وحتي استادان دانشگاه رائج بسازند . انها ازين ناحيه رنج ميرند اما انه تا هنوز مزاميره اند كه زبان پشتو زبان اكادميك وياهم دانشگاهي نيست ومحصلين واستادان احساس حقارت ميكنند كه به زبان پشتو صحبت كنند حتي همانهاييكه پشتون هستند بخاطريكه شنون ه ندارند.

>>>   همین که به حرف مان رسیدم دیگر خواندن را متوقف کردم چرا که همه چیز برایم حل گردید

>>>   بلی!
چون از منظر ظلم و غصب در افغانستان اگر دیده شود شاید اکثریت زمین های متعلق به دانشگاه کابل غصب میشد، اگر احاطه نمیشد.
بناءً به نظر بنده یکی از بهترین و عالی ترین اعمال نیک موصوف همین احاطه نمودن دانشگاه کابل بود چون اگر احاطه نمیکرد به اطمینان کامل میتوان گفت که ملکیت این دانشگاه غصب میشد و این احاطه نمودن به معنی زندان ساختن دانشگاه نه بلکه به معنی حفظ نمودن ملکیت دانشگاه کابل میباشد.
نورالله "صدیقی"

>>>   فرد تحریر کنتده یاسین رسولی باشد کارمند وزارت خارجه است تابعیت انګلیس را دارد دروغ میګوید وی اسناد ماستری اش از کادر و پرسوتل وزارت رد شد حتی تحصیل لیسانس ندارد چون در وزارت خارجه اول مقرر میشود بعدا اسناد ان خواسته میشود همیشه از خود شروع کنیم خودرا اصلاح نمایم بعدا مهمه اصلاح میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است