تشت رسوایی پشتون های قومگرا بر زمین افتاد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۶/۵/۲۸ کد خبر: 137367 منبع: پرینت

تشت رسوایی پشتون های قومگرای افغانستان پیش پشتون های پاکستان بر زمین افتاد.

جمعه خان صوفی یکی از همان پشتون های پاکستان است که 20 سال در کابل ماند و در تمامی برنامه هایی که حکومت کابل در پیوند با پشتون های آن سوی سرحد انجام می داد، دخیل و شریک بوده است.

کتابی که او زیر نام "فریب ناتمام" نوشته است بخش بیست ساله ای از برنامه های فاشیستی و قومپرستانه حکومت های کابل است که در آن میلیون ها دالر از بودجه این کشور بیچاره و فقیر صرف برنامه های خودخواهانه، قومی و خاینانه حاکمان کابل شده است. این وضعیت در حکومت غنی و کرزی به شدت ادامه یافته است. این حکومت ها که به دست جاهلان قومپرست قرار داشت، با نادیده گرفتن مردم اصیل و مستحق این کشور، همه بودجه مملکت را صرف برنامه های قومی و به ویژه پشتونستان خواهی کرده اند.

تداوم انکار از شناخت خط دیورند که به گفته جمعه خان صوفی، توسط امان الله خان تثیبت و پذیرفته شده است و حکومت کابل هیچگونه سندی ندارد که بی اعتباری این خط را نشان بدهد، از سوی حکومت کابل به تحریک، تمویل و اهداف هندوستان و اهداف قومی گروه قومپرست پشتون، علیه پاکستان صورت می گیرد.

یکی از نکات جالب این مصاحبه در مورد رهبران نشنال پارتی(حزب خان عبدالفغارخان) است. او می گوید که این پشتون ها زبان واحد ندارند یعنی در افغانستان یک زبان و چهره دارند و در پاکستان چهره و زبان دیگری. او در مورد خان ولی خان پسر غفارخان رییس جزب قومگرای نشنال پارتی می گوید که در کابل طرفدار حکومت افغانستان بود و وقتی به پاکستان آمد به پاهای جنرال ضیاالحق افتاد.

نکته بسیار مهم دیگر این که می گوید سران و حکام کابل (در حال حاضر) از مساله پشتونستان به مقصد سرکوب و برآورده کردن اهداف دشمنانه شان علیه تاجیکان و سایر اقوام استفاده می کنند یعنی مصرف داخلی دارد. او تاکید می کند که تاجیکان و ازبکان نیز در چند کشور تقسیم شده اند. ضرور نیست که ادعای ارضی کنند، که نکرده اند. پشتون های افغانستان نیز باید این "فریب ناتمام" او این "بابو لال" را نقطه پایان ببخشند.

صوفی تاکید می کند که تاجیکان افغانستان متوجه این مساله اند و بر شناخته شدن خط دیورند پافشاری می کنند. همچنین او از وضعیت تازه پیش آمده در جامعه پشتون یادآوری کرده می گوید که در انتخابات اخیر پشتون ها به عمران خان رای دادند و به احزاب قومپرست (اسفندیار ولی خان، افراسیاب ختک و محمودخان اچکزی) پشت کرده اند.

نکات ارزشمند دیگری نیز در این مصاحبه است که هر کس از دیدگاه خود دریافت خواهد کرد.

کتاب "فریب ناتمام" در اینترنت وجود دارد.

صبور رحیل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
امان الله خان
نظرات بینندگان:

>>>   استقلال چی ؟؟؟؟!!!!
خراسان از اول استقلال داشت ودارد .استقلال چی؟؟!!!!
اگر امنظور افغانستان است .که هفتاد سال است که ما تحت سلطه افغان ها هستیم.باید تلاش کنیم که از زیر سلطه افغان ها خارج شویم تا به استقلال برسیم.

>>>   صبور رحیل تو در این مقاله به بلندگوی دولت پاکستان تبدیل شده ائی. آگاهانه، به خاطر دشمنی ات علیه اقوام پشتون.

>>>   آقای صبور رحیل !
نه تنها این کتاب از طرف جمعه خان صوفی بنشر رسیده بلکه کتابها دراین باره نوشته شده و سند های قاطع با مشت کوبنده بدهن این بیخردان لجوج افغانستان کوبیده اند که دهن ، بینی و صورت شان را خورد وخمیر کرده اند باآنهم شرم و حیاء ندارند از عمل کرد آنها در گذشت زمان عبرت بگیرند هر چه که اینها ....میکنند حکومت پنجابیها سرحدات خود مستحکم تر حصار کشی نموده حتی در بعضی مناطق حدودی باموافقه و همکاری همین خائنین قوم پرستان جاهل که ادعای لوی پشتون را، در کله بیمغز لجوج و عاری تفکر انسانی خود می پرورانند چندین کیلومتر در خاک افغانستانیها بیشروی کرده اند. اگر اینها در آن طرف خط دیورند صدای خود را بلند کنند که ما پشتونستان آزاد ویا با افغانستان ادغام میکنیم یقین داریم که بدون شرک وتردید یقین داشته باشید که از طرف مردم آن طرف خطدیورند طوری سنگسار خواهند شد که ابلیس در ایام حج از طرف زائرین حج در الجمرات سنگسار میشود . این بیخرد های افغانستان خوب میدانند. این ....کردن شان فقط مصرف داخلی دارد که علیه اقوام دیگر افغانستانی دارند دنبال میکنند خداوند این جاهل ها و دشمن های اقوام افغانستان را به برادری و همدیگر پزیری و انسانیت هدایت کند و یا در قهر و غصب دنیوی و اخروی خویش غرق شان کند.

>>>   عطا محمد نور: قهرمان ملى خط سرخ ما و مردم ما است!
'مسعود در قلب تك تك مردم افغانستان جا دارد، بدبختانه از ديروز گزارش هاى به گوش مى رسد كه گروهى از اوباشان به تصاوير قهرمان ملى در ميدان هوايى كابل اهانت كرده اند. خطاب به اوباشان و ولگردانى كه ديروز به نام و تصوير شهيد احمد شاه مسعود اهانت كردند، قهرمان ملى كشور خط سرخ ما و مردم ما است؛ مردمى كه بيشترين سهم را در دفاع از نظام فعلى نيز به دوش دارند و در خط مقدم نبرد از دستاورد هاى آن دفاع مى كنند. بنابر اين، مسوولان حكومت وحدت ملى بايد اين عناصر اوباش را شناسايى و مورد پيگرد قانونى قرار دهند.
مى خواهم عنوان كنم كه هر گونه بى توجهى به اين مساله مى تواند باعث خشم هواداران قهرمان ملى گرديده و زمينه ساز آشوب و هرج و مرج گردد كه به سود صلح و ثبات كشور نيست.'
#مسلم_شيرزاد

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
امان الله خان پدر فشیزم پشتونی بود او بود که پشتونهای آنطرف سرحد را به کشور ما آورد و زمینهای آبی وحاصلخیز ازبیکها، تاجکها و هزاره ها را مجانی و بدون پول به ناقلین تازه وارد داد. امان الله خان از دید من تاجک نه تنها قهرمان ون اجی استقلال نیست بلکه یک جنایتکار فاشیست است که مطابق نظریه ماکیاولی اراضی و سرزمین ما را اشغال وبه همتباران خود بخشید.

>>>   Pedram
لطیف پدرام
حالا یک قهرمان ملی به من نشان بدهید که در سرزمین بیگانه مرده باشد. مگر قهرمانان جهان مثل ارنستو چگوارا یا نورمن بیبیسون سویدنی که در کنار صدر ما و در راهپیمایی طولانی جان اش را برای آزادی زحمتکشان از دست داد. سرداران بزرگ همچون چگوارا، احمدشاه مسعود، عمرمختار و لومومبا اینگونه می میرند اما بعضی از مدعیان سوراخ دعا گم کرده اند و از هر کسی قهرمان می سازند و جاده ها افتتاح می کنند. اینها باج دادن های غیرمستقیم است درعین خودخواهی و ادعا.

>>>   در زمان انگریزها ریش های خودرا رنگ سرخ میکردند ومیرفتند با آنها تعهد به تبعیت میکردند چند ماه بعد ریش های خودرا سیاه رنگ میکردند وبه کابل آمده از پحتون والی حرف میزدند وبرعلیه انگریز غیبت میکردند تا حکومت کابل جیب های شانرا پرسازد

>>>   Salam
افغانستان دوبار استقلال داشت ، بار اول در دوره يى كوتاه امير خبيب الله كلكانى و بار دوم هم در زمان استاد برهان الدين ربانى و شهيد احمد شاه مسعود ، براى همين هم مورد بى مهرى استكبار قرار گرفت و شكست خوردند، ديگر هر كى از استقلال سخن بگوئيد واقعن شرم آور است. زمين و زمان و آسمان اين كشور در خدمت خارجى ها قرار دارد ، دولت و اين سيستم از پول و ماليه يى كارگر بيچاره يى غرب تغذيه مى شود ، چنين كشورى حق ندارد لاف استقلال بزند.

>>>   گوسفند چي راضي دارد با روز استقلال ؟

نكند اين استقلال هم با رأي گوسفند بوجود امده

بانو نيلوفر إبراهيمي نوشته :

چرا من احساساتي و متعصب ميشوم؟
دليل
امروز پكتيا، پكتيكا، لغمان و قسمتي محدودي از شهر هرات داخل ولايت اش، شاهد بزرگترين تجمعات مردم بخاطر جشن استرداد و استقلال بود.
حالا سوال من اينجاست چرا انتحاري در بين اينها داخل نشد و خود را انفجار نداد؟
چرا انتحاري در بين مردم كه إز ٨ ثور تجليل ميكنند داخل ميشود و خود را انفجار ميتند؟
ايا به انتحاري گفته ميشود كه ٨ ثور حرام و مردمان أش كافر است و ٢٨ اسد حلال و مردمان أش مسلمان؟
چرا ٨ ثور پيروزي شرفساد و جنگسالاران خوانده ميشود، و ٢٨ اسد روز ملي و استقلال ؟ در حاليكه در ٢٨ اسد انگليس شكست داده شده كه فعلاً إز زمين هوا در چنگال انگليس امريكا قرار داريم و برعكس ٨ ثور كه شكست قشون سرخ شوروي بوده يك نفر روس هم در افغانستان ديده نميشود.
چرا در تظاهرات پشتون هاي ما انتحاري نميشود، در تظاهرات تاجيك هزاره و ازبيك انتحاري ميشود؟
پاسخ اين چرا ها را بتين كه منهم إز فردا بر خود لباس از رنگ بيرق افغانستان درست كرده اتن كنم، در غير أن روز تا روز به نفرت انزجار أم افزود خواهد شد.
بس است خسته شديم از جاده يكطرفه

>>>   Bayat
پاسخ كوبنده مردم!

- حضوري كه ميليوني خوانده ميشد، به چند هزار كاهش يافت.
- در فضاي مجازي فقط شمار اندكي از مردم به لوگوها و طرح هاي مسوولان پروژه، لبيك گفتند.
- آگاهي مردم نسبت به اصل ٢٨ اسد كه دروغين و جعلي است، بطور بي سابقه اي افزايش يافت.
- سست عنصرهايي كه پايبند هيچ ارزشي نيستند و پشت نقاب روشنفكري يا مدنيت پنهان ميشوند، به مردم معلوم شدند.
- اوج تعصبِ برخي از موافقانِ اين جشن با "دشمن" و "حرامي" خواندن منتقدان، مشخص گرديد.

پ.ن: اي كاش مقدور ميبود تا دست تك تك شما مردمِ آگاه و فهيم را ببوسم. براي شما جان دادن هم افتخار است اگر همواره همينطور آگاهانه حركت كنيد.

>>>   تنها پشتون نیست تمام هرکس قومگرا است

>>>   اگر پشتونها کدام تشظ رسوایی داشته باشند یا نداشته باشند چندان مورد توجه من نیست، تاجکاها هم اگر کدام تشظی به اینگئنه داشته باشند، دقیقاٌ نمیدانم اما ضرور میدانم که خرد، برخورد، کرکتر و تعلق مردمان متعلق به ملیتهای ساکن افغانستان چگونه است!
آنعده عناصریکه خود را تاجک قلمداد نموده و دایماٌ از پی دسیسه سازی علیه همه اقوام بصورت کل و پشتونها در خاص اند، در نوشته ها و مکالمات شان چنان گند میپرانند که شرمم میآید خود را فارسی زبان بگویم! این مخلوق به خیالم برای همین خلق شده اند که خود را در این دنیاه بجایگاه ملائیک جاه دهند و وظیفۀ اصلی شان همانا تخریب همه غیر خود اند.
نفرین به اینگونه عناصر خودکامه و خود خواه.

>>>   رسواترازشما کی خواهد بود
همه جا دوکان رنگ است
همه رنگ ومیفروشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است