رویدادهای سوریه در یکشنبه 12 سنبله 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۶/۶/۱۳ کد خبر: 138139 منبع: پرینت

** به گزارش منابع خبری، یگان های ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه عملیات از مقرهای خود در کوه البشری بر کوه های النظیرات، ادمه و نیرمان در 18 کیلومتری شهر دیرالزور مسلط شدند و هم اکنون با تقاطع الشولا در جنوب غرب شهر دیرالزور فقط 12 کیلومتر فاصله دارند.
ارتش سوریه در چند روز گذشته با پشتیبانی هوایی روسیه پیشروی مناسبی به سوی استان دیرالزور داشته و از جنوب شرق استان رقه و شمال شرق استان حمص وارد مرزهای استان دیرالزور شده است.
شهر نفت خیز دیرالزور واقع در کرانه رود فرات از 14 ژوئیه سال 2014 در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش است و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شود.

** سخنگوی عملیات خشم فرات از باز پس گیری 14 محله شهر رقه از گروه تروریستی تکفیری داعش توسط نیروهای اتحاد دموکراتیک حزب سوریه خبر داد.
درگیری ها با گروه تروریستی داعش هم اکنون در6 محله دیگر المرور، البرید، النهضه، الامین، الروضه و الرمیله در جریان است.
با توجه به بسته شدن همه راه های فرار و عقب نشینی تروریست ها از شهر رقه، عرصه بر عناصر این گروه تنگ شده است و دو گزینه تسلیم یا جنگ در مقابل آن ها قرار داده است.

** ارتش سوریه داعشی ها را از شهرک مهم و راهبردی عقیربات در بخش شرقی استان حماه بیرون کرده اند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه شهرک راهبردی عقیربات در ریف حماه شرقی را از وجود تروریست های داعش پاکسازی و در جریان این عملیات مواضع و تجهیزات توپخانه و مرکز فرماندهی تروریست ها را منهدم کرده است.
عقیربات آخرین پایگاه و مرکز اصلی مقاومت تروریست ها در بخش میانی سوریه به شمار می رفت.

** اخبار رسیده از آغاز درگیری شدید میان ارتش سوریه و تروریست ها در جبهه شهرک عین ترما در غوطه شرقی از بامداد امروز حکایت دارد.
صدای درگیری میان ارتش و تروریست های مسلح در غوطه شرقی از سراسر پایتخت سوریه به گوش می رسد.
درگیری های کنونی ناشی از تلاش تروریست ها برای نجات زخمی های این انفجار و عقب کشیدن اجساد کشته های خود است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است