رویدادها عراق در دوشنبه 13 سنبله 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۶/۶/۱۴ کد خبر: 138188 منبع: پرینت

** کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان عراق ضمن رد درخواست کمپین 'نه به رفراندوم' برای ثبت نام در کمپین تبلیغات برای همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد که این کمپین حق مشارکت در دوره تبلیغات قبل از برگزاری همه پرسی را ندارد.
در خصوص دلایل کمیسیون برای پاسخ رد به این درخواست، هنوز توضیحی داده نشده است.
کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه 5 سپتامبر را زمان آغاز تبلیغات برای همه پرسی و 22 سپتامبر را پایان آن اعلام کرده است.

** دو حزب جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق بعد از نشستی چند ساعته در شهر سلیمانیه با صدور بیانیه ای بار دیگر بر موضع خود جهت تعویق همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق تاکید کردند.
این دو حزب همچنین بر آمادگی خود جهت ادامه مذاکراتی جدی در راستای حل مشکلات سیاسی اقلیم کردستان عراق پافشاری می کنند.

** سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی در دیدار با رییس تشخیص مصلحت نظام کشورمان، گفت عراق می تواند با توجه به جایگاه منطقه ای خود، پل ارتباطی میان مخالفان در رسیدن به آرامش و پایان بحران ها و مدیریت اختلافات و تبیین فضاهای نفوذ و اثرگذاری در منطقه باشد.
در این دیدار بر گسترش مناسبات دو جانبه بین عراق و ایران تاکید و دو طرف آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه را بحث و بررسی کردند.
آیت الله هاشمی شاهرودی نیز در این دیدار بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در مقابله با تروریسم و نیز بازسازی شهرهای آزاد شده تاکید کردند.

** ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق امروز در دیدار با جمعی از سران عشایر 'سادات' بغداد و حومه آن، نقش عشایر را در جنگ با گروه تروریستی داعش تعیین کننده دانست.
عشایر سادات نیز در این دیدار، نقش ایران را در حمایت از عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش طی سه سال گذشته برجسته و غیر قابل انکار دانستند.

** الستر برت معاون وزیر خارجه انگیس در امور خاورمیانه برای دیدار با مسعود بارزانی و اعلام آخرین موضع انگلیس در خصوص همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق شامگاه یکشنبه وارد فرودگاه اربیل شد.
وی قرار است بعد از دیدار با بارزانی با شماری از آواره گان عراقی مستقر در اقلیم کردستان عراق دیدار و چهار میلیون پوند را به عنوان هدیه دولت انگلیس به آوارگان تقدیم کند.
این سفر پنجمین سفر معاون وزیرخارجه انگلیس در امور خاورمیانه به اقلیم کردستان عراق است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است