رویدادهای عراق در چهارشنبه 15 سنبله 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۶/۶/۱۶ کد خبر: 138306 منبع: پرینت

** نایف سخنگوی لشکر 2 کرکوک وابسته به نیروهای الحشد عشایری در پی آمادگی ارتش عراق برای آغاز عملیات آزاد سازی الحویجه، اعلام کرد که نیروهای الحشد عشایری، ارتش عراق، نیروهای ضد ترور عراق به همراه پلیس فدرال در این عملیات حضور خواهند داشت.
نیروهای الحشد عشایری از اعراب اهل سنت استان کرکوک و منطقه الحویجه تشکیل شده اند.

** یکی از اعضای رهبری جنبش تغییر اعلام کرد که این جنبش در انتخابات پیش رو برای پست ریاست اقلیم کردستان عراق که اکنون در کنترل مسعود بارزانی است، کاندیدا معرفی خواهد کرد و تمامی اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است.
جنبش تغییر یکی از احزاب کرد عراقی است که طی سه سال گذشته با حزب دمکرات کردستان عراق بر سر پست ریاست اقلیم کردستان عراق اختلاف نظر دارد.

** ارشد صالحی رییس جبهه ترکمن‌های عراق از استقرار 200 عضو گروه تروریستی پ.ک.ک در پایگاه نظامی کیوان واقع در شهر کرکوک با مجوز نجم الدین کریم استانداری این استان خبر داد.
صالحی با عنوان این ادعا و ابراز نگرانی نسبت به این موضوع ضمن بازخواست بغداد و آمریکا در این باره، گفت که 'استانداری که اجازه نمی دهد تا ترکمن‌ها برای دفاع اسلحه داشته باشند، چرا به عناصر پ.ک.ک اجازه استقرار در کرکوک را داد است؟'

** استان های جنوب و مرکز عراق به مناسبت عید غدیر خم روز یکشنبه هفته آینده را تعطیلی رسمی اعلام کردند.
کشور عراق در روز عید غدیر خم، تعطیل سراسری نیست و بیشتر استان های جنوب و مرکز و استان هایی که شیعیان در آن اکثریت هستند، به خاطر مشرف شدن اهالی این استان ها به زیارت نجف اشرف، تعطیلی اعلام می کنند.
استان های شیعه نشین عراق از جمله بغداد در ایام عید غدیر شاهد جشن های مردمی باشکوهی است و در نجف اشرف، شیعیان با در دست گرفتن شاخه های گل، در اطراف ضریح امیرمومنان علی (ع) این روز فرخنده را با توزیع نقل وشیرینی جشن می گیرند.

** پولیس مالزیا اعلام کرد که دو برادر 41 و 63 ساله عراقی را که گفته می شود از سرکردگان داعش هستند و در جنوب عراق شناخته شده اند طی یک عملیات تروریستی در آیین پایانی بازی های جنوب شرق آسیا در کوالالامپور بازداشت کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است