غنی به پرونده اختلاس فاروق وردک رسیدگی نمی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138663 منبع: پرینت

اینجا سخن و گزارش از فساد شگفت آور و ترسناک در وزارت معارف است اما شاه حسین مرتضوی سخن از حل مشکلات می زند و به این فساد و بررسی آن از سوی ارگ ریاست جمهوری تماس نمی گیرد.

چهل‌هـزار و 480 معلم خیالی، یک‌هزار و 33 مکتب خیالی، یک‌هزار و 400 پروژه ساختمانی مکتب بدون طی‌مراحل قانونی تدارکات، بیشتر از 20 میلیون دالر اختلاس در قراردادهای چاپ کتاب‌های درسی، پرداخت سالانه 24 میلیون دالر معاش‌های دالری کارمندان قراردادی و مشاوران، ناپدید شدن 64 کانتینر و ده‌ها مورد دیگر...

مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک به گزارش هیات حقیقت یابی دست یافته که نشان می‌دهد بین سال‌های 1390 تا 1393 هجری خورشیدی در وزارت معارف افغانستان، میلیاردها افغانی در پروژه‌های ساخت‌ و ساز مکتب، معاش معلمان غیرواقعی، چاپ کتاب درسی و برخی موارد دیگر اختلاس شده است.

اعضای این هیات حقیقت‌یاب که از جانب رییس‌جمهور اشرف غنی موظف به تفتیش و تحقیق شده بودند، می‌گویند که نتایج تحقیق خود را به رییس‌جمهور سپرده‌اند اما با گذشت بیش از 2 سال، هیچ گامی عملی برای رسیدگی به اتهام‌های موجود در این گزارش، انجام نشده است.

به نقل این گزارش که مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک به‌ آن دست‌ یافته‌، وزیر پیشین(فاروق وردک که وزیر فعلی پارلمانی است) و شماری دیگر از مقام‌های وزارت معارف را در سال‌های1390 تا 1393 خورشیدی به دست داشتن در این اختلاس‌های بزرگ متهم می‌سازد.

این گزارش به تاسی از حکم شماره 675 مورخ 10/4/94 مقام ریاست‌جمهوری، توسط یک هیات 10 نفری به‌ریاست نادرخان کتوازی عضو مجلس نمایندگان و شماری دیگر از اعضای شورای‌ ملی، امنیت‌ ملی، دادستانی و جامعه مدنی، در مدت چهار ماه تهیه و به رییس‌جمهور کشور ارایه شده ‌است‌ اما با گذشت بیشتر از 2 سال، سخنگویان ریاست‌جمهوری در مورد جزییات و اجراییات این گزارش چیزی نمی‌گویند.

اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاروق وردک
مکاتب خیالی
وزارت معارف
نظرات بینندگان:

>>>   من خودم شخصا"آقای وردک را از نزدیک نه میشناسم ولی .چرا از دزدی واختلاس بسم الله محمدی دزد .بیسواد پنچشیری چیزی نه مینویسید کابلی

>>>   دزدی های پاروک وردک به دزدی های یونس کانونی مجـرا شده دزدی های بسم الله خان به دزدی های گل آقا شیرزی مجراشده

>>>   دزد دزد است چه شش شیری باشد چه زردکی باید محکمه شوند

>>>   اقای وردک بخواند ما وشما در پا کستان خوب همدیگر را مشناسیم تو خو یک کورس کمکهای اولیه را خوانده البته بهلسان پدری خوب تکلم میکنی نمدانم داکتر چه هستی

>>>   نظر دهنده أولي! مرد ساده موضوع دزدي فاروقي است، و گرنه همه افغانستان دزد است، ديگر اينكه كجا است دوسيه دزدي بسم الله جان؟ ساده دزد نا بلد در كاه دادن ميدرايد، و دزد هوشيار از خود سند بجا نميماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است