گروه های افراط گرا مردم را به دین بدبین می کنند
کشورهای غربی برای منافع خود گروه هایی را به نام داعش آورده اند تا به نام دین تفرقه را بیندازند. در حالیکه اینها همان طالبانی هستند که آی اس آی پاکستان با حمایت آمریکا و عربستان تمویل کرده اند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138811 منبع: پرینت

حمله به مساجد و اماکن مقدس دینی و مذهبی در کشور ، باعث شده است تا مردم به عمدی بودن برخی تحرک ها برای بدنام کردن اسلام و مسلمین از جانب غربی ها به باور برسند. در این میان مقام های دولتی همواره مانند گذشته این حوادث را محکوم می کنند. اما تعدادی از شهروندان کشور نقد بر عالمان دین می کنند و می گویند که علمای دین در موضوعات کوچک واکنش جدی از خود نشان می دهند اما در موارد بسیار مهم از جمله حملات انتحاری و قتل و کشتار هیچ واکنش آنچنانی از خود نشان ندادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، زلمی زابلی عضو مجلس سنا در برنامه «نگرش» گفت: ملت ما ملتی بسیار غیور است. ما نمی توانیم بگوییم که ملت ما جاهل است. ملت ما غریب است و به گروگان گرفته شده است. از مجبوریت ملت ما سیاسیون خودمان سوء استفاده می کنند. بدبختانه که ما به صد و چهل و دو حزب سیاسی تقسیم شدیم. متاسفانه ما در یک حالتی قرار گرفتیم که از هر طرف غربی ها برای ما می گویند ما دوست شما هستیم. آنها استراتژی را می سازند و در آن می گویند که ما پاکستان را از این به بعد منزوی می سازیم ولی پاکستان بر سر ما و شما همچنان می تازد و آمریکا ما را به پاکستان تسلیم کرده است. اگر آمریکا و متحدینش در این قسمت ما را کمک نکنند این استراتژی مطلق به ضد منافع افغانستان و مردم منطقه است.ما ملتی غیور هستیم، ملتی هستیم که با ارزش های فرهنگی خود را داریم، تمدن داریم ولی بی اتفاقی که فعلا در این چهل سال در افغانستان جریان دارد همه زیر سر سیاسیون ما است که هر کسی برای خود به نام خود و زیر پرچم کشوری بیگانه یک حزب ساخته اند.

وی بخشی از مشکل افغانستان را احزاب آن می داند و می گوید: حالا همین هایی هم که حزب ساخته اند فکر می کنند از آن تا می توانند باید برای منافع شخصی خود استفاده کنند و از آن به نام سمت و قوم، منافع خود را تا می توانند ببرند. این حزب ها مطلق قومی هستند و در هر حزب از اقوام دیگر عضوی در آن پیدا نمی شود. آنها کشت بی اتفاقی را برایمان کاشته اند. هر سفارت از کشورهای خارجی را که در کابل می بینیم حتما از یک حزب حمایت می کنند. آنها به این احزاب قوم پرست پالسی می دهند. در این وقت ها حکمتیار هم جزو پروژه های سفارتخانه های خارجی است.

زابلی در خصوص انفجار هرات و فتوای نامردانه علمای پاکستان برای جهاد در افغانستان می گوید: در این موقعیت افغانستان و مردم آن، برای هیچ کسی نمی زیبد که به این بی اتحادی که در آن غرق هستیم دامن بزند. بلکه سران کشور باید هر چه که می توانند برای یکپارچگی ملت کار کنند. همین بی اتحادی ما است که پاکستان از آن هر روز سوء استفاده می کند و هر روز مساجد ما را انفجار می دهد. بدبختانه از همه بدتر اینکه پاکستان در همان روز انفجار در هرات، فتوای جهاد در افغانستان را داده است. همین علمای ما از حکومت نان می خورند و در بقیه اوقات با حکومت همراه هستند. حالا که پاکستان بر ضد ما فتوا داده است نیامده اند بر ضد فتوای پاکستان فتوا بدهد و آنها را محکوم کنند. متاسفانه بعضی ملاهای دیگر هم هستند که نان آمریکا را می خورند به اشاره آمریکا ساکت هستند برخی هم می ترسند که در مقابل پاکستان فتوا بدهند. این است وضعیت جامعه علمای ما. ما اثر منفی کارهای این علما را می بینیم و اینها به شدت در جامعه تاثیرگزارند.

وی در ارتباط با داعشی که در افغانستان فعالیت می کند و در حال حاضر اینجا را به خاک و خون کشانده است گفت: ملت ما خوشبختانه در طول یک و نیم هزار سال اهل تشیع و اهل تسنن زندگی مسالمت آمیزی با هم سپری کرده اند. علمای آنها هم بر ضد هم فتوایی نداده اند. اما حالا کشورهای غربی برای منافع خود گروه هایی را به نام داعش آورده اند تا به نام دین این تفرقه را بیندازند. در حالیکه اینها همان طالبانی هستند که آی اس آی پاکستان با حمایت آمریکا و عربستان و دبی تمویل کرده اند. آنها می دانند که دین مخالف ترقی و پیشرفت جامعه نیست بلکه باعث آن است به همین دلیل خواستند که با گروه های تندرو و افراط گرا مردم را نسبت به دین بدبین بسازند.

این عضو سنا، معتقد است حکومت ما را موریانه جاسوسان خورده است و افزود: متاسفانه این کشور و این حکومت را جاسوسان فرا گرفته است ما برای خود کار نمی کنیم. برای مردم خود کار نمی کنیم. نود درصد اعضای پارلمان جاسوس کشورهای دیگر هستند. نود درصد وزیران جاسوس هستند. اعضای حکومت هر کدام وابسته به کشور های غربی هستند. هر کدام تابعیت یک یا دو کشور خارجی دیگر را دارند. حالا جامعه ما به یک جامعه یهودی مسیحی با این جاسوسان تبدیل می شود. حکومت باید به وجدان خود رجوع کند و یک بار به مردم بیندیشد و به خود تکانی دهد و این اوضاع را سرو سامان دهد و جاسوسان را از خود دور کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غربی ها
دین
نظرات بینندگان:

>>>   دوستانی که درکشورهای خارجی سفرمیکنند، میگویند، هرگاه ازاهل آن کشوره ازما سوال میکند شما مسلم هستی؟ هرکسی که میگوید بلی، طرف مقابل وحشت کرده وسکوت میکنند، درحالیکه خود ما مردم قربانی این ترور هستیم، وقتی بگوئی ازافغانستان هستی، باوحشت بیشتر بااشاره دست به نشانه کارت زیرگلوی خود میکشد، ومیگوید، طالبان، اوه، وری پرابلم. وقتی توضیح میدهی که من قربانی ترور هستم، به شما احترام وترحم میکنند.
عبدالعزیز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است