برکناری معاون اداره امور بخاطر نشر اسناد محرمانه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138876 منبع: پرینت

اسناد محرمانه ای اداره نظارت و ارزیابی امور که معاون ریاست این اداره را در کانال تلگرام گذاشته است قوم گرایی را در استخدام شماری از کارمندان افشا می کند.
رییس اداره امور از معاون ریاست نظارت و ارزیابی اداره امور که سندهای محرم را در کانال تلگرام گذاشته بود، خواست تا از مقامش کناره گیری کند.

این سندها آنچه را که قوم گرایی در استخدام شماری از کارمندان ادارۀ امور دانسته می شود را نشان می دهد و از نشانی ثواب الدین مخکش، معاون ریاست نظارت و ارزیابی اداره امور بگونه اشتباه پخش شده بودد.

در بند 9 این سند آمده است که "پشتون های هرات را که پشتو نمی فهمند جابجا کنیم و تاجیک و ازبیکی را که بگونه مطلق مطابق خواست ما کار کنند، بصورت نمونه ای تعیین کنیم تا مردم فکر کنند که از هر قوم کسی در این جا (اداره ی امور) است."

یک مقام اداره امور تایید می‎کند که این سندها واقعی است و به نقل از رییس این نهاد گفته است که یک حلقه می کوشید تا این تغییرات به میان آید و وی آن را نپذیرفته است.

گفته می شود قرار بوده است که این سندها در یک کانال رسمی تلگرام میان چند تن از کارمندان بلند پایه اداره امور رد و بدل شود اما سرانجام به یکی از کانال های عمومی تلگرام این اداره راه یافته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره امور
اسناد محرمانه
نظرات بینندگان:

>>>   افشاي رسوايي و آجنداي تصفيه قومي در اداره امور تنها و تنها به «ميخ كش» تعلق نمي گيرد و بسيار احمقانه خواهد بود كه با بركناري شخص ميخ كش، روي افتضاحات و آپارتايد سازمان يافته را درين نهاد بپوشانيم. ثواب الدين ميخ كش يك مامور بود كه آجنداي ترتيب شده از بالا را تطبيق مي كرد. افشاي طرح پاك سازي قومي درين نهاد نمونه كوچكي از فاشيزم «افغاني» در رژيم فاسد قومي كابل است. افراد دخيل در تلگرام اداره امور و اطرافيان ثواب الدين هرچه زودتر بايد ممنوع الخروج، دستگير و جمعن محاكمه شوند. استعفاي مخكش نمي تواند حجم جنايت قومي را كاهش دهد. اگر مردم تنها در حد استعفاي ثواب الدين قانع شوند، مطمين باشيد چند روز بعد اين چوچه فاشيست در يكي از كشورهاي غربي سفير تعيين خواهد شد.
#نه_به_تبعيض

>>>   Raheel
نظام باید دگرگون شود. مشکل یک اداره دو اداره نیست. نظام دگرگون شود.
باید همه چیز از سر ساخته شود. این قانون اساسی و این نظام پاسخگوی نیازهای جامعه ما نیست. این قانون اساسی یادگار زمان ظاهرشاه است.
بشکن این نظم و نظام و پاره کن تارهای عنکبوتی را.

>>>   Paiwand
مثلا کی ها محاکمه کنند محاکم هم فاسد تر از آن هستند هرچیز بگندد نمک اش میزنند وای برآن روز که بگندد نمک
منظور از نمک قوه قضائیه که از همه بیشتر گندیده است.

>>>   طندار هموطن
از سخنگویان وزارتهای هم گرفته تا ریاستهای مهم گویندگان یک زبان اند ولی جالبیت حرف اینجاست در مصاحبه های تلویزیونی همه فارسی میگویند تا ساده لوحان تصور کنند همه فارسیوان استند ولی خبر ندارند این یک طرزالعمل تاکتیکی است

>>>   تمام گروپ باید استعفا دهد.

>>>   اسلام باتعصب کاملامخالف است.این روش وطرزفکرولیدهاوابوالحکم هاست که ازخود دیگران
نمی پذیرد
سیدمعظم ازبادغیس دره لامان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است