غنی يگ قوم گرا و يک نژادپرست خطرناک است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138881 منبع: پرینت

سال ها است از رويكرد نژادپرستانه و خاينانه باندهاي فاشيزم دوره كرزي و احمدزي مي گوييم و مي نويسيم، اما يک تعداد به جاي درک حقيقت، برعكس ما را به آرامش و خونسردي دعوت مي كنند و فورا شعار تهوع آور وحدت ملي را يدک مي كشند. برخورد تباري و تصفيه قومي در اداره امور حرف تازه اي نيست، جاهل كسي است كه چشم بصيرت ندارد و اين همه ستم را انكار مي كند و شعار مسخره ي وحدت ملي را به عنوان روپوش جنايت سر مي دهد.

يک تعداد كوته فكران ما منتظرند چه وقت سندي درز مي كند تا تاييد كنند كه واقعا در اين نظام، كارد فاشيزم در گلوي اقوامِ ستم ديده فرو رفته. در غير آن تا تكه كاغذي نبينند فكر مي كنند اينجا مدينه فاضله است.

كسانیكه فريب غني احمدزي را مي خورند و فكر مي كنند اين آدم دنبال خير و فلاح «ملي» است، يا آدم هاي ساده لوح اند يا شريک جرم. غني يك قوم گرا و يك نژادپرست خطرناك تر از نادر و محمدگل مهمند است. او دست هاي كرزي را در تصفيه قومي از پُشت بسته و در تك روي روي حفيظ الله امين را سفيد كرده است.

برچيدنِ بساط اقوام ديگر از ارگ، اداره امور، وزارت ماليه، امنيت، سفارت خانه ها، ارتش و صدها نهاد ملكي و نظامي (ملي و بين المللي) ديگر توسط باند فاشيزم ارگ و غني احمدزي، زنگ خطري است كه كشور را يا به تجزبه مي كشاند يا طوري آتش جنگِ داخلي يك بار ديگر زبانه بكشد كه هيچ قدرتي آنگاه نتواند به آساني خاموش اش كند.

تجربه ای تاريخ از جنگ ها از سر ستم و سركوب چه فرو ملي و فرا ملي در جهان، نشان مي دهد كه اين جنگ ها بد ترين جنگ است و اگر گروه هاي ستمگر دست از سركوب قومي و تباري بر ندارند، آتش اين جنگ به سرعت دامن گير مي شود.

اميدوارم هم شوونيستان ارگ و هم لُمپن هاي خواب برده در اين طرف به هوش بيايند.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
قوم گرایی
نظرات بینندگان:

>>>   بلی غنی فاشیست است حتی خیلی فاشیست !!!
چرا ؟؟؟؟؟ او بند میسازد او جاده های را که لنده غران ویران کرده بود اباد می کنه او راه های ترانزیتی و ده ها پروژه نو در برنامه اش داره بلی او متعصب هست !!! او پول ملت را که سالها چور و غصب میکردین از دهن شما گرفت !!!
ما هراتی ها از جناب ایشان ممنونیم بند ساخت برق داریم انرژی بادی و خورشیدی هم ساخته شد ولی در حکومت شما چه شد یک پروژه بزرگ نام ببرید که در ولایت ما راه اندازی شده باشه ؟؟؟؟ همه پروژه ها به پنچشیر و بدخشان این بود هم تباری !
ما تاجیک نبودیم که معامله دوگانه نصیب ما شد !!! حال که یکی می اید و برای مان یک کم و بیش کار می کنه او را متعصب میخوانی ! نه برادر متعصب تر از ان شما ها بودین که حتی میان ما هم تفرقه انداختین ...
لعنتی های زمان بگزارین ادم کار کنه
حامد از هرات

>>>   افشاي رسوايي و آجنداي تصفيه قومي در اداره امور تنها و تنها به «ميخ كش» تعلق نمي گيرد و بسيار احمقانه خواهد بود كه با بركناري شخص ميخ كش، روي افتضاحات و آپارتايد سازمان يافته را درين نهاد بپوشانيم. ثواب الدين ميخ كش يك مامور بود كه آجنداي ترتيب شده از بالا را تطبيق مي كرد. افشاي طرح پاك سازي قومي درين نهاد نمونه كوچكي از فاشيزم «افغاني» در رژيم فاسد قومي كابل است. افراد دخيل در تلگرام اداره امور و اطرافيان ثواب الدين هرچه زودتر بايد ممنوع الخروج، دستگير و جمعن محاكمه شوند. استعفاي مخكش نمي تواند حجم جنايت قومي را كاهش دهد. اگر مردم تنها در حد استعفاي ثواب الدين قانع شوند، مطمين باشيد چند روز بعد اين چوچه فاشيست در يكي از كشورهاي غربي سفير تعيين خواهد شد.
#نه_به_تبعيض

>>>   Raheel
نظام باید دگرگون شود. مشکل یک اداره دو اداره نیست. نظام دگرگون شود.
باید همه چیز از سر ساخته شود. این قانون اساسی و این نظام پاسخگوی نیازهای جامعه ما نیست. این قانون اساسی یادگار زمان ظاهرشاه است.
بشکن این نظم و نظام و پاره کن تارهای عنکبوتی را.

>>>   هارون معترف:
من خودم از مخالفین غنی هستم اما این را بدان که غنی متعصب نیست، هر آنچه غنی میکند فقط یک شاخه و یک شمه و یک فیصدی بسیار کوچکی از عکس العمل های است که در نتیجه عمل شما (متعصبین تاریخ) بوجود آمده، آنچه را امروز غنی انجام میدهد و شما آنرا تعصب می نامید به نظر من باید به صد ها مرتبه بیشتر و شدیدتر ازین می بود.
قسم بخور که در زندگی ات حتی یک بار هم نوشته کردی که حکومت ربانی-مسعود از متعصب ترین حکومت های تاریخ بشر بود؟
تمام ادارات بزرگ دولتی را که بیش از 95 درصد دولت را تشکیل می داد همه در گرو یک قوم کوچک بود (ریاست جمهوری، وزارتخانه های دفاع، داخله، خارجه، عدلیه، امنیت، . . .) همه در گرو یک قوم بود و همه در گرو یک تنظیم جنگی و حنگسالار و جنایتکار بود در حالیکه به آنها می بالید و لقب شهید و قهرمان و . . . برایش می دهید، نه لقب جنایتکار و متعصب و لندغر و بی سواد و . . .
اگر من بجای غنی بودم، همین روند را به مراتب بیشتر و شدیدتر و سریعتر می ساختم تا آنچه را کاشته بودید درو کنید.

>>>   Paiwand
مثلا کی ها محاکمه کنند محاکم هم فاسد تر از آن هستند هرچیز بگندد نمک اش میزنند وای برآن روز که بگندد نمک
منظور از نمک قوه قضائیه که از همه بیشتر گندیده است.

>>>   تجزیه راه نجات مردم از فاشیست قومی.

>>>   طندار هموطن
از سخنگویان وزارتهای هم گرفته تا ریاستهای مهم گویندگان یک زبان اند ولی جالبیت حرف اینجاست در مصاحبه های تلویزیونی همه فارسی میگویند تا ساده لوحان تصور کنند همه فارسیوان استند ولی خبر ندارند این یک طرزالعمل تاکتیکی است

>>>   Zamin
بلحاظ خدا، تا چي وقت وحدت ملي گفته پاي مال شويم؟ اصلا اين دولت ما نه بلكه از چند تا پشتون پاكستاني بيوجدان است و بس

>>>   فاشست قبيله اوغان سازي دارد و عبدالله موج سواري!
سند قوم‌گرایی اداره ‌ی امور و دست نا مرئي قصر سپيدار در آن..!!
عبدالله اگر ملائيكه هم در سياست شود، وي همان عبدالله عوام فريب، موج سوار، شكست خورده، متردد، بي برنامه، بادي گارد و هويت فروش است. كارهاي بزرگ را نبايد از آدم هاي بي هويت و كوچك
توقع داشت!

>>>   عطا صفوی

خیر وخیریت است وهیچ اتفاق عجیبی هم بخاطر عدم تکرار آن رخ نخواهد داد.....!
-----------------------------------------------------------------------------
« تواب الدین خان مخکش ثواب آفریدند..»
متاسفانه که آقای «مخکش » نتوانست به اصطلاح به قول پشتون والی خویش وفا کند تا رازهای درونی ارگ را طوریکه لازم بود حفظ کند واقعآ درحق مرکز رهبری اداره توطیه ( اداره امور ریاست جمهوری) مرتکب غفلت وظیفوی در افشای ناخواسته رازهای این اداره شدند که کار شان از نظر این اداره واقعآ نابخشودنی است . درحقیقت من فکر میکنم دراین افشاگری ناخواسته پیش از اینکه اداره امور ریاست جمهوری رسوآ گردیده باشد ، برعکس آن هویت فروشان وشرفباختگان که در این اداره وسایر ادارات کلیدی به شکل نمایشی به گفته مخکش از سایر اقوام نصب شده اند افشا شدند وتوهین تحقیرشدند وتواب الدین خان ثواب نمودند. ولی ما نباید این مسیله را جدی بگیریم ، زیرا صد ها وهزار ها مامور دیگر هستند که این وظیفه مقدس توطیه قبیلوی را تعقیب میکنند این نه اولین ها است ونه هم آخرینها ، وضمنا همانطوریکه شخصا آقای مخکش گفته است : 《تاجیکان و ازبیکانی که مطلق برای ما کار می کنند باید به صورت نمایشی مقرر شوند تا مردم فکر کنند از هر قوم حضور دارد》.بنآ مطمین باشید ممکن است آقای مغز توطیه یک تاجیک ویاهم یک اوزبیک فروخته شده را در این پست بعد از استیفای این شخص بعد از همه این رسوایی ها بگمارد ، که گوی خیر وخیریت است وهیچ اتفاقی هم رخ نداده است .

>>>   درست اس لُمپن صاحب !
چيزيكه تو بگويي ، براي ما مُهر محكمه اس !

>>>   کاملا درست میفرمایید افغان ملیتی ها درزمان حکومت ظاهروداود هم با انواع توطه ودسیسه ملیت های محروم را درهرجا منزوی وبدنام میکردندویا با انواع دسیسه ها نخبگان ودانشمندان ملیت های مظلوم را نابود وسربه نیست میکردند

>>>   جه شد اغاى متعرف خيمه هاى تان؟؟ رستاخيز؟؟

>>>   در دورا حکومت ربانی چنان تعصب شدید درکابل وجود داشت که حتی پشتونها خود را تاجیک میگفتند ، چنان برادران تاجیک یکه تازی میکردند که فکرمیکردی تنها این قوم صاحب افغانستان است، دیگران میهمان ناخوانده.
ولی تبعیص وتعصب ازنظر انسانی، عرف واحلاق وقوانین بین المللی محکوم است، تبعیض ووتعصب یکنوع ظلم اجتماعی است، حکومت باکفرباقی میماند اما باکفرنه.
جویا

>>>   جناب اقای حامد از هرات ساخت بندها و انرژی بادی و خورشیدی در هرات هیچ ارتباطی به غنی ندارد بلکه ارگ تا جاییکه امکان داشته باشد مانع پیشرفت هرات و مناطق غیر پشتونی دیگر می گردد. اگر بندی در هرات ساخته شد و انرژی خورشیدی و بادی راه اندازی شد به خاطر زحمات وزیر انرژی و آب است که اتفاقا خودش از هرات و متخصص همین امور است. غنی حتی الفبای بند و سیاست ابی را هم نمی داند.

>>>   به کسی که بنام هارون معترف می نویسد: ذر طول 200 سال اخیر که حاکمیت قبیله افغانتسان را در ردیف عقب مانده ترین کشور های جهان قرار داده بود، کسی مانند شما فلسفه بافته بود؟ چه انسانها مذخرفی درین دنیا صدا دار شده اند.
احترام
عجب کل پروانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است