نظام از داخل باید خانه تکانی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138917 منبع: پرینت

مارهای آستین از دفتر رییس جمهور بیرون خزیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی، فعال سیاسی در گفتگو با محور در خصوص افشای اسناد قومگرایی در اداره ارزیابی و نظارت امور گفت: دشمن در خانه ما کاشانه کرده است و حتی بعضی تبدیل به مارهای چند سره ای شده اند که دانه را از دولت می خورند و تخم را جای دیگر می گذارند.

سعیدی می گوید: اسناد فاش شده در اداره امور خجالت آور است. بوی تعفن تعصب قومی و زبانی از مارهای آستین در دفتر رییس جمهور در اداره امور بلند شده است.

وی افزود: در داخل نظام باید خانه تکانی شود و روشن شود که این اشخاص بی هویت که حقیقت شان معلوم نیست به نفع چه کسانی کار می کنند و چگونه وارد ادارات شده اند. روشن است که اینها قصد ویرانی کشور را دارند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره امور
اسناد محرمانه
نظرات بینندگان:

>>>   پیش از این حرف ها امریکاه افغانستان ویا افغان ها را تعقیق وارزیابی کرده است سه گذینه از افغان ها کشیده است
۱- افغان ها احساس وطن ندارند
۲- افغان ها تعبیض نشاد دارند
۳- افغان ها در مقابل پول برادر خود را میکشند
حرف تمام است هر یک از اوام که به قدرت برسد همین حال است

>>>   امریکاباوجود بیکاره وفاسدبودن ونژادپرست بودن این حکومت وحشت ملی را بالای مردم زجرکشیده افغانستان تحمیل میکندچرایک جریان رانمیاوردکه همه مردم ازآن راضی باشد ولوکه بازهم پشتون باشد مردم خسته شدند
از این حکومت ظالم اگر دستان آمریکاپشت سراین خائنین نمیبودمردم افغانستان خودشان راه وچاره خودرا
پیدامیکردنداما نمیدانم که این سردرگمی و دورنمای تاریک تاچی وقت درافغانستان ادامه پیداخواهدکرد.
شفیق

>>>   افشای اسناد قومگرایی یک سندی حقیقی و طرح ارگ نشینان است اما وقتیکه این سند به بیرون درز کرده بخاطر پنهان کاری ازین کار شرم اور وننگین شان بار ملامتی را بر دوش یک شخص انداختن تا سبب بی خبری و بیگناهی خودشان گردد مردم از تعینات دولتی گرفته تا دیگر مسایل میبینند که قوم و زبان خود شان در داخل ارگ ارزشی خاصی خود را نسبت به سایر اقوام دارد این چیزیست که پنهان شده نمیتواند بنابران این سند درز کرده شده یک واقعیت است که با حمایت ارگ نشینان در حال تحقق و عملی میباشد.

>>>   کی. خانه. تکانی. کند؟

>>>   فقط اخوانی دردولت نباشد - مملکت دردوروز امنیت وشګوفان میشود

>>>   لطیف پدرام:
فرض کنیم سند اداره امور افشا نشده بود عقل ما نمی رسید که بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؟ آیا اتفاقات مهم تر از این سند در برابر چشمان ما شکل نگرفتند؟ سرود ملی به پشتو تغییر کرد، با درج نام قهرمان ملی در قانون اساسی مخالفت کردند، قانون ثبت احوال نفوس را بعد از تصویب و توشیح ملغی کردند، قانون تحصیلات عالی را به دلیل واژه ی دانشگاه معلق گذاشتند. فرودگاه کابل را به نام یک مزدور(کرزی) نام گذاردند، نمایندگان شان در مجلس تهدید کردند که غیر پشتون ها را از افغانستان اخراج میکنیم چرا که مهاجر هستند، سران برجسته ی ما را به قتل رساندند، قدرت را به زور غصب کردند، کرسی های امتیازی برای خود در مجلس نمایندگان گرفتند و…
چرا این تعدی ها وستمگری های آشکار را ندیدید، چرا سکوت کردید و فراتر از آن جوانان و نیرو های مبارز ما را به نام دروغین وحدت ملی اغفال کردید یا به باد نفرین گرفتید؟

>>>   Khorosoni
نعره تکبیر ، محمد گل مومند درقبر به تو افتخار میکند...
جاه دارد که هرکدام مان از فرزند اصیل «محمد گل مهمند» ( ثواب الدین مخکش ) که درحقیقت بخاطر رگ وراست گفتن اش وبخاطر قول مردانگی پشتونوالی اش که " ثواب " دین وآخرت نموده اند اظهار امتنان نماییم ، زیرا وی با این حرکت خویش روح روان نیاکان خویش همچون عبدالرحمن خان ، نادرخان ؛ محمد گل خان مهمند ، ملامحمد عمر آخان ، حفیظ الله خان امین ....را تازه نمودند. نعره تکبیر....

>>>   لطیف پدرام:
محتوای سند دوازده ماده یی گروه تلگرام کارمندان اداره ی امور ریاست جمهوری، دال بر تشویق قوم گرایی و رواداشت تبعیض بر غیر پشتون ها با واکنش های شدید در صفحات اجتماعی مواجه گردید. در باره ی این که باید واکنش نشان داده میشد و ضرور هم بود حرفی نیست برای من شگفتی آور این است که آنهایی که خود را نخبگان سیاست میدانند و دم و دستکی هم دارند، یا دیر خبر شده اند یا تا حال خود را بی خبر نشان داده اند.
به هر حال. فرض کنیم این سند افشا نشده بود عقل ما نمیرسید که بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؟ آیا اتفاقات مهم تر از این سند در برابر چشمان ما شکل نگرفتند؟ سرود ملی به پشتو تغییر کرد، با درج نام قهرمان ملی در قانون اساسی مخالفت کردند، قانون ثبت احوال نفوس را بعد از تصویب و توشیح ملغی کردند، قانون تحصیلات عالی را به دلیل واژه ی دانشگاه معلق گذاشتند. فرودگاه کابل را به نام یک مزدور(کرزی) نام گذاردند، نمایندگان شان در مجلس تهدید کردند که غیر پشتون ها را از افغانستان اخراج میکنیم چرا که مهاجر هستند، سران برجسته ی ما را به قتل رساندند، قدرت را به زور غصب کردند، کرسی های امتیازی برای خود در مجلس نمایندگان گرفتند و…
چرا این تعدی ها وستمگری های آشکار را ندیدید، چرا سکوت کردید و فراتر از آن جوانان و نیرو های مبارز ما را به نام دروغین وحدت ملی اغفال کردید یا به باد نفرین گرفتید؟
حالا هم که، شوونیزم چهار نعل اسپ خود را میتازد وقصد و نیت خود را آفتابی کرده است باز با وقاحت تمام دستگاه ریاست جمهوری را میخواهید نصیحت کنید. فکر میکنید آنها بچه های کم سن و سالی هستند که اشتباها این متن ها را نوشته اند، انگار مشق خط میکردند. مگر امر سیاسی با نصیحت درست میشود یا قانون و میکانیزم برای تحقق عدالت نیاز است؟. هنوز هم راست نمیگویبد باز میخواهید فریب بدهید.
آن هایی که از نام این اقوام و مردمان مظلوم به قدرت و ثروت شخصی رسیده اند ، اشتباهات ویرانگری مرتکب شده اند که به این سادگی ها جبران نخواهد شد. بعد از هر اشتباه ما صدها گام به عقب رانده میشویم و همزمان شوونیست ها صدها گام به جلو میروند و سلطه ی خود را محکم و محکم تر میکنند.من از همه میخواهم توان و نیروی خود را در جهت ایجاد تغییرات رادیکال و بنیان برانداز و ایجاد قوانین و ساختاری که تحقق عدالت را تضمین کند بسیج نمایند.

>>>   هر کس که قومگرائی میکند اصلا به حیث انسان شناخته نشود بخاطریکه بهران افغانستان ببنید هرروز مردم فقیر وبیچاره کشته شده میرود هیچکس پرسان نمیکند که چرا وپشت پردهمعامله گران کا رخودرا میکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است