رسوایی اداره امور تنها به یک نفر مربوط نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۷/۲ کد خبر: 139115 منبع: پرینت

چگونه یک مامور می تواند بدون اجازه رییس درباره طرحی که کشور را دچار بحران می کند بحث کند.

فعالان مدنی از دادستانی کل خواستند که با بررسی بی طرفانه پرونده اسناد فاش شده اداره امور ریاست جمهوری قناعت شهروندان را نسبت به حاکمیت قانون حاصل کنند و در غیر اینصورت اگر با تمام افرادیکه با اینگونه دیدگاه ها در ادراه امور و دیگر ادارات هستند تنها به برخورد نمادین اکتفا شود اعتبار دولت نمی تواند دوباره برای مردم اعاده شود.

برخی از آگاهان براین باور هستند که این موضوع تنها به یک فرد مربوط نمی شود چراکه یک مامور نمی تواند بدون اجازه رییس درباره طرحی که کشور را دچار بحران می کند بحثی کند.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل درخصوص این پرونده گفته است که دادستانی موضوع را بصورت همه جانبه بررسی می کند و آنچه در جریان بررسی ها بدست می آید در روشنی قانون اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است که در بخشی از یاداشت ثواب الدین مخکش، معاون ریاست نظارت و ارزیابی امور ریاست جمهوری در کانال های تلگرام این اداره آورده شده بود که شهروندان غیر پشتون تنها به شکل نمادین در اداره مقرر شوند و مجوز ورود به ارگ تنها به چند فرد قابل اعتماد داده شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثواب الدین مخکش
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   چوکی نمی دانم چی کیمیایی دارد که بهترین وبا درد ترین انسانها را استهاله می کند حمیدی هم آن حمیدی قبل از ریاست لوی ثارنوالی نیست که درد داشت و از عدم حاکمیت قانون و بی عدالتی شکوه داشت امروز حمیدی خوداز مصلحت گراهای درجه یک شده و عدالت را در حصه زور مندان و پول داران قربانی دالر می کند و فقط عدالت در باره افراد بی زور وبی زر اجرا میگردد.

>>>   از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

>>>   اداره امور لغو شود

>>>   چرا وتوسط کی ها مقرر شده؟ حتمن همین نظر فاشیستی داشت که مقررش نمودند چرا من ویا یک غیر پشتون دیگر را درین پست مقرر نمیکنند حتمن از فلتر ماشین آدم شناسی حنیف اتمر و جناب رییس صاحب جمهور جلالتمآب اشرف غنی صاحب تیر شده بود.ازمقامات عدلی وقضایی خواشمندم که تضمین کننده ومقرر کننده وپیشنهاد کننده آن هم باز رسی لازم صورت گیرد گرچه این مقامات هم تحت کنترول ارگ بوده آزادی مطلق وظیفوی ندارند.
بااحترام عبید.

>>>   اید جوانان مبارز شهر کابل تمام عیار مسلح شوند و تا زمانی که از قره باغ ، غوربند ، شکردره ، دهنه ی غوری ، جنوب کابل .... تروریستان نابود نشوند ما بیشتر از هر روزی مسلح تر شویم . در غیر آن فاشیزم و تروریستان افغانی برای حذف ما هرکاری که شیطان رجیم بلد است انجام خواهند داد ....
فدا محمد تورانیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است