هیاتی برای بررسی گزارش سیگار توظیف شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۶/۷/۳ کد خبر: 139157 منبع: پرینت

هیاتی برای تحقیق درمورد درستی گزارش سیگار درباره فساد اخلاقی مقام های وزارت دفاع موظف شد.

دولت وزیری، معاون سخنگوی وزارت دفاع درخصوص گزارش سیگار از فساد اخلاقی میان نهادهای امنیتی افغانستان گفته است که اگر گزارش سیگار حقیقت داشته باشد با عاملان آن هیچگونه مدارا نمی شود و از اردو بیرون کشیده می شوند.

بگفته وزیری، هیاتی برای تحقیق درخصوص درستی گزارش سیگار موظف شده است که مهلت دارد تا یک هفته گزارش خود را ارایه کند.

جمعه گذشته (31 سنبله 96) بازرس ویژه آمریکا دربازسازی افغانستان در گزارشی با انتقاد شدید از فساد اخلاقی در میان نهادهای امنیتی اعلام کرد که مقام های وزارت دفاع از بیوه های سربازان و افسران ارتش در بدل معاش سوء استفاده جنسی کرده اند.

گفتنی است که سخنگوی سرپرست دفتر ریاست جمهوری نیز گزارش سیگار را رد نکرده و درخصوص آن گفته است که فساد بصورت وحشتناک در بعضی ادارات وجود دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گزارش سیگار
وزارت دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   گزارش درست است اکثر شان در وزارت دفاع وداخله در فساد غرق هستند.
خداوند به سیگر قوت بیشتر بدهد
اچکزی

>>>   باید به مثل پغمانی ها به جزای اعمال خود برسند

>>>   نیاز به برسی نیست رژیم قاتل و دیکتاتور کابل در فساد و ادم کشی فرو رفته است . این رژیم دست نشنده باید سرنگون گردد.
حبیب الله یوسف زی

>>>   بدتر از همه اینکه سخنگوی ریاست جمهوری درمقابل سوال خرنگار رسانه خارجی تائید میکند که بلی درست است !
خوب اگر درست است چرا حکومت تاحال باوجودی که خبرداشته اقدام نکرده؟
برعکس وزارت داخله رد میکند ووزارت دفاع محکوم میکند ،
ر

>>>   بسیار ننگین و شرم آور است
مردم وملت تقاضای حراست ناموس دارند، از ایشان و اینها برعکس عمل میکنند، سربازان بیچاره در اطراف ومرزها جان میدهند واین افراد که اینکار را میکنند،افراد واسطه دار اند که در مراکز جابجا ودست به این عمل بی ناموسی میزنند.
سمندر

>>>   حالا باور کردم که این دولت دیکر مشروعیت ندارد. این چه دولت است که بازرسان آمریکایی این رفتار شرم آور را اعلام میکند؟
یا دولت ازاین ماجرای ننگین اطلاع ندارد که این خیلی شرم آوراست. یا اطلاع داشته ولی اقدامی نکرده این هم شرم آورتراست. بجای خدمت به خانواده های شهدای نظامی کشور، خیانت میکنند !!! با این خیانت وروسیاهی وزارت دفاع وداخله روح شهدای کشورمان شدیدا آزرده شد.
حاجی شکور

>>>   Ayendagan
رسوایی و ذلت دیگر این حاکمیت جنایتکار ومزدور...!
از برای خدا ! !
گزارش تکان دهنده سیگار: بیوه‌های سربازان افغانستان در بدل گرفتن معاش تقاعدی مورد سوء استفادۀ جنسی قرار گرفته‌اند
این گزارش نگران کنندۀ سیگار حاوی فساد و بهره‌کشی فراگیر در تمام سطوح نیروهای امنیتی کشور بوده که تاثیر مخربی روی روحیه این نیروها دارد.
وبسایت خبری امریکایی دیلی کالر به نقل از جان ساپکو، سرمفتش ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان "سیگار" این موضوع را گزارش داده و بعنوان سندی مطرح کرده که نیروهای امریکایی نیازمند تمرکز بیشتر برای کاراسازی نیروهای هستند.
این گزارش از تاثیر فساد بالای نیروهای افغانستان گفته است:« فساد در سطح بالا از سوی شماری از رهبران نیروهای دفاعی و امنیتی ا احتمالا فساد در سطح پایین را تقویت میکند. همانطوریکه فرهنگ معافیت در سطح بالا آغاز شده، این فرهنگ معافیت، رفتار فسادآلود را در تمام نظام عادی سازی میکند».
سیگار در این گزارش افزوده است:« گزارش‌های فساد، گسترده، متفاوت و شامل دست داشتن در تجارت مواد مخدر، اخاذی، گرفتن مقام در بدل پول، رشوه، غصب زمین، فروش وسایط تامین شده از سوی امریکا و ناتو حتی بعضی اوقات به شورشیان میباشد، اما تنها محدود به این موارد نیست».
این گزارش سر و صدای زیادی را در مین مردم بر انگیخته است.

>>>   یکی از بهترین سیاست مداران اروپا خانم Helle Thorning نخست وزیر اسبق کشور شاهی دنمارک، بعد از برگشت سفر کاری از افغانستان، وعده داد تا یک طفل افغانستانی را بدون قلم و کتاب و صنف درسی نخواهد گذاشت ۱۴۵میلیون دلار کمک به معارف افغانستان نمود که این پول ها به غارت رفت و صنوف درسی در سیاره مریخ ساخته شد.
Helle Thorning ❤❤❤

>>>   او مسوولین بی عقل
روز اول که یک فردد شامل نیرو های امنیتی میشود وکبل ورثه اش و نمبز حسب بانکب اش را تثبیت کنید. و اگر خدا نا خواسته شهید شد بدون اتلاف وقت اکرامیه و تقاعدی اش حواله شود.
از نظر من این حماقت است که از ورثه شهید خواسته شود که وقیقه ترتیب کندوثابت کند فرزند شان منصوب قوای مسلح بوده
مگر این احمق ها به این فرد معاش ماهوار نمیدادند اگر میدادند به اساس کدام اسناد. پس به اساس همان اسناد اکرامیه و تقاعدش را اجرا کنند چه ضرورت که ناموسش باید دفتر به دفتر سرگردان شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است