در افغانستان ایجاد حکومتداری خوب ممکن است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۶/۷/۷ کد خبر: 139311 منبع: پرینت

ما در حالی از اصلاحات دولتی و از حکومت داری خوب در افغانستان حرف می زنیم که حدود چهل و پنج درصد کابینه افغانستان، توسط سرپرستان اداره می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، شاه گل رضایی عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «فراخبر» در ارتباط با حکومت داری خوب و شرایط اجرای آن اظهار کرد: ما در حالی از اصلاحات دولتی و از حکومت داری خوب در افغانستان حرف می زنیم که حدود چهل و پنج درصد کابینه افغانستان، توسط سرپرستان اداره می شود. امروز عملا یازده وزیر کابینه در افغانستان به صورت سرپرست هستند و مشخص است در صورت عدم پاسخ دهی لازم، در عدم موجودیت حاکمیت قانون یا با نقض حاکمیت قانون نمی شود به حکومت داری خوب رسید.

وی افزود: چندی پیش ما شاهد جنبش رستاخیز بودیم، عمده ترین بحثی که اینها داشتند بحث حکومت داری خوب و اصلاحات در بخش های امنیتی افغانستان بود. اما آیا با این اوضاع فسادی که در افغانستان وجود دارد، ایجاد حکومت داری خوب، ممکن است؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومتداری
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تازمانیکه یک نفر ازبقایای شرو پساد و دزد های شمالی درحکومت باشد ممکن نیست

>>>   درافغانستان شرایط حکومت داری خوب وقتی آمده میتواند که درقدم اول رهبران وسیاست مداران صادق وراستگوباشند وکارهای شانرا باصداقت کامل بدون سو استفاده اجرا نمایند وزمینه کار وشغل را برای ملت آماده کنند درمرحله دوم تمامی مردم قوانین که دولت مرکزی ویا پارلمان را احترام بگذارد وازهرنوع خیانت دست بکشد

>>>   درپکتیا برای استخدام معلمین رشوت میگیرند اما خوبی اش درینست که کسانیکه نقدا پول ندارند جنس هم پذیرفته میشود مثلا یکی از معلمین در بدل یک کیلو چــرس تعیین شده است
حکومت باید برای سایر ولایات هم دستور دهد تا اگر کسی پول نقد ندارد جنس هم قبول گردد
ر

>>>   خانم شاه گل رضایی نه تنها که وزیران و ریسان سرپرست در دولت وحدت ملی وجود دارد بل شما و همکاران تان هم در چوکی های پارالمان که نشسته اید از دو سال بدین طرف بدستور ریس جمهور غنی احمدزی بیث سرپرستان تعین و توظیف گردیده اید کور خود بینای مردم کار درست نیست همانطوریکه سرپرستان وزرای کابینه غیر قانونی و اصولی است سرپرستی چوکی نشینان پارالمان هم غیر قانونی و غیر اصولی است یک بام و دو هوا اکثر از همکاران شما در قاچاق مواد مخدر دزدی و خیانت و اختلاس و ادم ربایی و غصب اموال دولتی مصروف هستند وازین مدرک خودرا مالک ده ها ملیون دالر ساخته چنانچه چندروز پیش رسوایی دزدی و اختلاس ابراهمی ریس تان از طریق رسانه ها همه مردم را سرگیچ کرد.

>>>   اگراراده باشد حکومتداری خوب قطعا امکان دارد اما دراستراتیژی اشاره به حکومتداری نشده لذا معلوم می شود که اراده درین زمینه وجودندارد .نباید انتظارآنراداشته باشیم .مگربیدون حکومتداری وامنیت دوام رژیم هم دورازامکان است.

>>>   حکومت داری خوب از حکومتگران خوب آغاز میشود این یکی را خوب کنید آن یکی خوب میشود.

>>>   با این دزدانی که در راس حکومت قرار دارند حکومتداری خوب را فقط در خواب میتوان دید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است