نشست های چهارجانبه نمادین و کلیشه ای است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۷    ۱۳۹۶/۸/۵ کد خبر: 140630 منبع: پرینت

در شرایط فعلی هیچ بدیلی جای پاکستان را در منطقه نمی گیرد که بتواند شریک برنامه های امنیتی در منطقه برای آمریکا باشد. در نشست های چهارجانبه هم چیزی در این مورد تغییر نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، علی باقری استاد دانشگاه در برنامه «آخر خط» معتقد است پاکستان در سیاست های خود بسیار زیرکانه عمل می کند و بیان داشت: در شرایط فعلی هیچ بدیلی جای پاکستان را در منطقه نمی گیرد که بتواند شریک برنامه های امنیتی در منطقه برای آمریکا باشد. در نشست های چهارجانبه هم چیزی در این مورد تغییر نمی کند. بعید می دانم که رابطه دو کشور را چیزی بتواند خراب کند. اما از طرفی پاکستانی ها بسیار زیرکانه و هشیارانه سعی می کنند که دکترین سیاست خارجی خود را با خطوط اساسی استراتژی جدید آمریکا در منطقه بسیار نزدیک بسازند و منطبق بسازند و به عبارتی پیرو آن باشند.

وی افزود: پاکستانی ها با تمام استراتژی های بزرگی که با آمریکا داشتند بخشی از این استراتژی ها و بخشی از این برنامه ها را به نفع خود رقم زدند و در سیاست خارجی خود تعریف می کردند. به طور مثال در قبال افغانستان در بعضی امور دست باز دارند. در دل جنگ سرد پاکستانی ها هم برای آمریکایی ها کار کرده اند و هم برای خود کار کرده اند. در زمان طالبان هم برای غرب کار کرده اند و هم برای خود کار کرده اند. امروز هم سعی می کنند که افغانستان را به عبارتی در محوریت خود قرار دهند و افغانستان را به عبارتی مورد کنترل قرار دهند و آن را به عنوان یک کشوری که هر لحظه می توانند که دسترسی داشته باشند و افغانستان را سمت و سو دهند. و در واقع این نشست ها بسیار نمادین و کلیشه ای می باشد و تغییری در این سیاست های از قبل تعیین شده نمی گذارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست افغانستان
چهارجانبه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است