نامه ی یک افسر ارتش به رییس جمهور غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۶/۸/۷ کد خبر: 140731 منبع: پرینت

سلام آقای رییس‌ جمهور

آیا می دانی خوابیدن روی سنگ ریزه ها با شکم گرسنه و بدون لباس در سنگر میان وحشت و در آغوش مرگ چه حسی دارد؟
نه چگونه باید بدانی!
وقتی در قصر زندگی می کنی، وقتی هزاران متر دور از منزلت کمان های رستم نصب کرده ای وقتی صدها نیروی مجهز برایت تامین امنیت می کنند،
وقتی لباس هایت یکبار مصرف هستند و تخت خوابت آرام ترین بستر دنیا. چگونه از دل یک سرباز خواهی آمد؟

آقای رییس‌ جمهور می دانی چی حالتی را به بار آورده اند همان جنرال های که با شش ماه تجربه کاری در شورای امنیت جنرال شده اند و خودت در کلیدی ترین پوست ها با معاشات فوق‌ العاده تعیین شان کرده ای.
نه چگونه باید بدانی!
وقتی هیچ تابوتی پشت دروازه تان نمی آید، وقتی همسایه نداری تا بدانی مادر داغ دیده یک سرباز، خانم بیوه آن، طفلک های بی سر پناهش، برادران و خواهران چشم براه اش چگونه زجر می کشند.

آقای رییس‌جمهور من عسکرم، همان که محکوم به مرگ هست.
همان که حق تفریح و بودن کنار خانواده را ندارد.
همان که ماه ها میان مرمی و بم زندگی می کند.
همان که جنازه اش مانند کریت کینو به خانه اش فرستاده می شود.

آقای رییس‌ جمهور آیا می دانی روزانه چند سرباز در جغرافیایی حکومتت شهید می شود؟
آیا می دانی وقتی مادری جسد فرزندش را تکه تکه می بیند چی حالی دارد؟
نه چگونه باید بدانی!
وقتی اطرافت را کور دلانی گرفته اند که جز پول و موقف هیچ چیزی برایشان اهمیت ندارد.
از درد آن مادر چگونه درک داشته باشی، وقتی فرزندانت در صفوف قوای مسلح که هیچ، حتی در افغانستان نیستند.

آقای رییس‌ جمهور می دانی عسکری و سنگر داری یعنی چه؟
نه چگونه باید بدانی!
وقتی جوانی هایت در لبنان و بعد اروپا و آمریکا سپری شد و حالا برای تو افغانستان یعنی 200 متر مربع زمین داخل ارگ هست.

آقای رییس‌ جمهور می دانی که با ناموس سربازان در شفاخانه چهارصد بستر و ریاست شهدا چگونه رفتار می شود؟
آقای رییس‌ جمهور آیا می دانی که 457 سرباز این نظام را در دو هفته گذشته از دست داده ای؟ آیا خبر داری که صدها جوان رشید که روزی در صفوف قوای مسلح ایفای وظیفه می نمودند حال به فلج، تکلیف روانی، معیوبیت جسمی و روزگار بد زندگی گرفتار اند و بار دوش خانواده خود شده اند.

آقای رییس‌ جمهور رفیق هایت همه در جاهای امن هستند از دل من عسکر بچه چگونه خواهی آمد که سال قبل 65 رفیق همسنگرم را بدست خاک سپردم هر کدام آنها به مراتب بهتر از و من و خودت جوانی خوب داشتند و هزار آرمان پوره ناشده.

آقای رییس‌ جمهور خبر داری که یک کارمند وزارت مالیه برابر با 21 سرباز معاش دارد؟ با داشتن سه وقت نان مکلف و دفاتر کاملا مجهز با سیستم سرد کن و گرم کن. اما یک سرباز ماه ها روی غذای که حداقل شکمش را به یک ساعت سیر کند را نمی بیند.

آقای رییس‌ جمهور مرگ سربازان در این چند سال همانند آرایش مقامات دولتی و دروغ گفتن سیاسیون یک امر عادی شده است.

آقای رییس‌ جمهور تو به نام من حکومت می کنی.
تجار با خون من دنبال تجارت هست.
وکیل موقف های مان را قبضه کرده است.
رتب و مدال های افتخار هم که بر اساس روابط لیلام شده است.
رسانه ها هم به دنبال ساختن خبر جالب و پر بیننده از وضعیت ما هستند.
و ما عسکر بچه ها شده ایم بازیچه زور و زر چند خائن

آقای رییس‌ جمهور آیا در قطی مرمی تا به حال چای خورده ای؟
آیا شب ها را به جای غذا و آب خنک خورده ای؟
آیا به جای تماشای فیلم های هالیوود مرگ دوستانت را تما شا کرده ای؟

آقای رییس‌ جمهور دیگر نمی توانم از درد هایی بنویسم که تو در محضر رسانه ها بر آن می خندی.
با حرمت عسکر بچه اردوی ملی افغانستان.

" امیر "


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتش
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش این درد ها را کسی حس کند تمام شان وطن فروش استند ودر قصه پول استند نه در قصه ان سربازی که هرروز میمیرد انها چی میدانند که کی کشته میشود اگر اولاد شان کشته شود باز این مملکت را دگرگون میسازند این خاینین ملی تمام فامیل های شان در خارج است از درد سرباز چی خبر است جز خداوند اینها را بشرماند دیگر کسی نیست که صدای تو ومن را بشنود ....

>>>   بسیارخوب وعاطفی وواقعیت رانوشته است، آیا این نوشته بدست مولوی غنی رسیده است؟ ایشان خوانده است؟ اگرخوانده است؟ چه احساس وعکس العملی نشان داده است؟ آیا رسانه ها بخصوص افغان پیپر عاقبت وسرنوشت این نامه را تعقیب وپیگیری کرده است؟
باکول

>>>   دوست عزیز واقعآ راست گفتی خداوندج این خاینین را در قهر عذاب خود گرفتار کند ...
...از کابل

>>>   بسیار دردناک است اگر دیوانه های قدرت تاب خواندن این نوشته باشد.

>>>   ایا رئیس جمهور سواد خواندن ودرک این مطالب را دارد که برایش نوشته اید
او خودش غلام غلامان است
کاکه از کابل

>>>   امیرجان! تو عسکر دولت سرمایه داری فاسد هستی و محکوم بله مرګ زیرا برای پیسه یا معاش جنګ میکنی! ایا فرزند کدام سرمایه دار فاسد عسکر است ؟ نه! او که وزیر است سرمایه دارد افغانستان را خورده ومیخورد حق دارد ترا مزدور بګیرد تا از او وناموسش دفاع کنی! این دولت خلقی نیست کهاز خودت هم پیش باشد! خوب شد که نتیجه جهاد را چوشیدی!!!!!!!!!!!! از چله ګله نکن!!!!!!!!!!! تا ګوشنه هستی عسکری کن !!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   زنده باد ای قهرمان وطن خداوند تورا در تمام زندگیت پیروز داشته باشد این سختی ها یک روزی تمام شدنی است و این خاین های وطن فروش به سزای عمال شان میرسند همسنگرعزیز من تورا درک میکنم چرا که خودم ۶ ماه به این خائن های بی دین خدمت کردم واقعا ارزش این فداکاری هارا ندارن حیف ای جوانهای که بخاطر یک مشت دزد و چپاولگر جان هی شیرین خود را از دست میدن درود بر تمام شهدای پاک این سرزمین
غلام سخی محمودی هرات مهاجر در ایران

>>>   این نوشته هارا رئیس جمهور نمی بیند اگر می خواهی لرزه برجان رئیس جمهور ورئیس اجرائیه بیاندازی این نوشته ات را به یکی از رسانه های امریکائی بفرست آن وقت می بینی چی غوغائی بپا شود از پارلمان گرفته تا ترافیک از کابینه گرفته تا حقوق بشر از وزارت دفاع گرفته تا کمپنی خصوصی پنشیر وردک از وزارت داخله گرفته تا کمیته المپیک همه را تکان میدهد
ر

>>>   این حکمروایان نمی دانم از چه جنس ساخته شده اند که هیچ چیز بجز ازدالر امریکارا حس نمی کنند بجز از تفرقه اندازی هیچ کاری را نمیکنند نمی دانم که غربی ها چه دارند کدام جادو دارند که چه چیزی دارند که رهبری ملت همه وهمه به دنبال افکار وبوت پاکی آنها روان اند.
AAA

>>>   آفرین،شاه باش.از وطن دفاع کن.غیرت داشته باش، مردانگی داشته باش.
نان،لباس،بستر گرم و خواب ،چیز هایی هستند که برای بیغیرت هایی مانند اشرف غنی است.تو یک سرباز با غیرت هستی.وطن مثل ناموس انسان است.باید از آن در مقابل طالبان و داعش و پاکستانی ها دفاع کنی.
اگر شهید شدی،خداوند برایت رتبه شهادت نصیب میکند و حور های جنت نصیب ات میشود.
برای خانم بیوه ات نیز هنگام گرفتن معاش،غلامان دنیایی یعنی ماموران توزیع معاش شهدا نصیب میشود.
دیگر چه مبخواهی؟

>>>   اجیر شدگان غرب و درماندگان ذلیل و دیوانگان قدرت هرگز به این درک نرسیده و نخواهند رسید.

>>>   خوب نوشته اي اما تو به اختيار خود عسكر شده اي كه از خائنين ووطنفروشان دفاع كني و چند افغاني نا چيز بدست اري.

>>>   سلام عسکر عزیز خوب نبشتید اما یک حرف برایت میگویم چرا از چنین رژیم خودفروخته دفاع میکنیدنمیدانید از کجاهامده بکجا می رود.

>>>   واقعن نوشته های سرباز محترم واقعیت دارد.آمریت های شهدا ومعلولین ولایت های کندز، بغلان ، تخار وبدخشان به اساس روابط مقرر شده اند واعمال را که انها انجام میدهند در هیج اداره نیست.امریت شهدا ومعلولین ریاست کار وامور اجتماعی به بیوه خانه ها معروف است.ورثه شهدا در این آمریت ها بی آبرو میشوند.حیثیت شان پایمال میگردد.وحتی به یکدیگر معرفی میشوند.امریت شهدا بغلان تیکه دار بیوه ها وورثه شهد میباشد .هر قسمیکه بخواهد بدون در نظر داشت حرمت ،کرامت انسانی وشرف افغانی رفتار میکند وبا داوودشنام ورثه شهدا ومعلولین را مورد تحقیر و توهین قرار میدهند. همچنان امر شهدا وورثه شهدا تخار که از حمایت بزرگان دولتی بر خور دار است وخودش معتاد به مواد مخدر است بر خورد نادرست وغیر انسانی واسلامی نموده وبا حرکات وسکنات غیر قانونی خویش معلولین وورثه شهدا را مورد توهینن وتحقیر قرار میدهد.فساد اداری وکمشنکاری در امریت شهدای تخار وجود داشته ورئیس کار وامور اجتماعی از عهده بر طرف کردن آنرا نداردوهمگی شان در عیش نوش وبه گفته خودشان در بیوه آزاری و بیوه ... ومقرری های خانواده گی مصروف استند.شرم، حیا وغیرت وجود نداشته واز ترتیب وتهیه هر دوسیه ووثیقه مبلغ هنگفتی دریافت میدارند.

>>>   وضعیت ورثه شهدا ومعلولین از این همه بدتر وقابل یاد آوری نیست.در ولایت تخاروبغلان وکندز امریت شهدا ومعلولین بنهام های بیوه خانه یاد آوری میگردد واز بیوه های مقبول واولاد های آنها سو استفاده صورت میگیرد.ورثه شهدا ومعلولین آزادانه به این آمریت جهت تهیه اسناد هایشان رفت وآمد کرده نمیتوانند.از هر وثیقه پول اخذ میدارندوکمیشنکاری در ریاست های کار وامور اجتماعی وجود داشته واز هیچ نوع آزار واذیت خود داری نمیکنند.

>>>   خداوند هیچ کسی را شهید وبدون پدر ومادر نسازدودر ضمن خداوند پای هیچ کس را به امریت شهدا ومعلولین ریاست کار وامور اجتماعی ولایت تخار نکشاند.امر شهدا ومعلولین تخار کسی هست که پتیبند به قانون ومقررات نیست وصرف برای ان استفاده از زنان وپول انها است وبس.آمر شهدامعتاد بوده ووورثهش هدا را بنام های بیوه باد میکند.این امرین را امریت بیوه یاد میکند.رفتار بد وی باعث شده که ورثه شهدا بخاطر وثیقه های شان حاصر نشوند. سو استفاده وکمیشنکاری در این ریاست وجود داشته ورئیس کار وامور اجتماعی قادر به برطرف کردن انرا ندارد.

>>>   غنی شرمت باد.
کاش یک ذره غیرت میداشتی.
در دو قدمی مرگ قرار داری .
جواب خدا را چه خواهی داد؟
حتمن در دوزخ هم در فکر قومیت خواهی بود.
شرمت باد غنی

>>>   وطنداران عزیز.و نظر دهنده های محترم چرا اینقدر فکری منفی میکنید درباره ریس جهمور خودتان را مرتکب گناه نکنید.از کجا اینقدر مطمين هستید که ریس جمهور به مردم و سربازان و مملکت ارزش قائل نیست .آن رقمی که شما فکر می کنید نمیدانم.ریس جمهور همه مصروف جیب پر کردن است وازموقعيت اش لذت می برد نه اینطور نیست .سخت دراشتباه هستید ریس جمهور ما بچه همین سر زمین است اجدادش درهمین مملکت دفن شده.دلش به مملکت اش
میسوزد همیشه از حمله و انتحار گروه های خراب کار که باعث کشته شدن مردم بیگناه میشود همیشه رنج می برند حالا شاید مرتکب گناه های جزي شده باشد اما جای نگرانی نیست

>>>   ای کاش ما رئیس جمهور میداشتیم که از سرباز تا کارگر و غریب احوال پرسی میکرد، ای کاش بیوه های سربازان شهید میدید و از احوال شان جویا میشد. ای کاش مادر که پسران جوان شان را از دست داده اند میدید و از احوال آنها خبر میداشت او خود یک سرمایه دار یک فیودال است کدام خویش قومش کشته نشده و نه این حالات را در زنده گی اش دیده اگر در این وطن جوانی کشته میشود ویا تکه تکه میشود اولاد غریب است و نه از این خائنین بالا نشین از اول حمل سال 1396 تا حالا بتعداد هفده هژده هزار جوان بدخشی در هلمند، نیمروز، قندهار، ارزگان، و دیگر ولایات جان های شیرین شان را از دست دادند آیا کسی پرسان احوال فامیل های شان کرده و میکند آیا این جوانان پدر و مادر ندارند و خواهر و برادر ندارند آیا هیچ کسی نیست که در غم شان نشسته باشد ای افسوس صد افسوس جوانان ما کشته و معیوب میگردند نه اولاد رئیس و رئیس پارلمان و وکلای پارلمان و دیگر جیره خور های امریکائی در این وطن نه انصاف است و نه کدام دل سوز بخدا قسم هروز در بدخشان جنازه هست آیا کدام کس پرسان میکند.
ع م ب از بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است