مدیریت ترافیک کابل به شهرداری سپرده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۶/۸/۹ کد خبر: 140838 منبع: پرینت

مدیریت عمومی ترافیک کابل از وزارت داخله به شهرداری کابل منتقل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، این قرارداد روز دوشنبه 8 عقرب 96 با حضور وزیر شهرسازی، سرپرست وزارت داخله و سرپرست شهرداری کابل به امضا رسید و مطابق آن صلاحیت های بخش خدمات مدیریت عمومی ترافیک شهر کابل از وزارت داخله به شهرداری کابل سپرده شد.

حبیب زی، سرپرست شهرداری کابل در این مراسم وعده داده است که وسایل و تجهیزات کافی و آموزشی برای ترافیک فراهم خواهد شد و از لحاظ تکنیکی، تمام نیازمندی‌های ترافیکی تشخیص و حل خواهد شد.

ازدحام فراوان وسایل نقلیه و مدیریت ضعیف ترافیک در سطح پایتخت از مشکلات جدی پایتخت نشینان است تا جاییکه گفته می شود جاده های پایتخت برای تردد 40 هزار موتر ساخته شده درحالیکه هم اکنون این جاده ها گواه رفت و آمد بیش از 500 هزار موتر هستند.

قرار است یک بورد مشترک از وزارت داخله و شهرداری کابل این برنامه را مدیریت کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترافیک کابل
شهرداری
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ تاثیری در رفع بیرو بار ترافیک در جاده های شهر کابل نخواهد داشت و مسؤلین ترافیک نیز منحیث یک کارمند شاروالی، هنوز مورد لت و کوپ زیاد تر زورمندان قرار خواهد گرفت.
زیرا جاده های شهر کابل که برای پنجاه هزار وسایل نقلیه ساخته شده است، گنجایش پنجصد هزار وسایل نقلیه را ندارد.
مردم نیز نظر به عدم این گنجایش و ضیاع وقت شان در جاده ها، اغلب اوقات تحت خشم قرار گرفته و قوانین ترافیکی را رعایت نمی کنند.
در شهر های بزرگ کشور های اروپایی، شما اصلآ هیچ ترافیکی را در روی جاده نمی بینید.
حتی بعضی اوقات اگر در اثر عوارض تخنیکی، اشاره ترافیکی یک چهار راهی از فعالیت باز ایستد، دریوران بدون آن که کوچکترین هارن بالای یکدیگر کنند، مطابق نوبت، بدون موجودیت ترافیک از چهار راه ها عبور میکنند، بدون آن که کوچکترین پروبلم در جریان ترافیک رخ بدهد.
بنأ تا زمانی که جاده های شهر کابل مطابق تعدا وسایط نقلیه اش ساخته نشود و مردم قوانین و مقررات ترافیکی را مراعات نکنند و پیاده رو ها و اشارات ترافیکی ساخته نشود و دست فروشان از جاده ها بیرون رانده نشوند، این تغیرات اداری در ریاست ترافیک شهر کابل، هیچ تاثیری در بهبود وضعیت ترافیک شهری شهر کابل نخواهد داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است