امرالله صالح: از دید ما جنگ قومی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۶/۸/۲۰ کد خبر: 141358 منبع: پرینت

فرض بفرمایید برای این شخص جنگ قومی است اما از او باید پرسید که :

در هفده سال پسین که او از راولپندی تمویل و هدایت می شد در برابر کدام قوم می جنگید و چه تعداد از قوم دشمن به هدایت او کشته شدند؟
ارقام اش را دارد. اگر جنگ قومی است آیا مطمین هست که تمام سربازان و مدافعین منطقه دارالامان از قوم خودش هست؟
اگر جنگ قومی است خیمه لوی جرگه را برای او کدام قوم تامین امنیت کرده بود؟
اگر جنگ قومی است آیا او می داند که میلیون ها دالر پاداش تسلیم شدن اش از مالیه کدام قوم تامین می گردد؟
اگر جنگ قومی است او با کدام قوم صلح و با کدام قوم هنوز در جنگ است؟

از دید ما جنگ قومی نیست. جنگ کنونی دسیسه ای است از جانب پاکستانی ها به خاطر تضعیف نظام، شیرازه و بافت اجتماعی در افغانستان تا بتوانند ما را به ساحه احتیاطی و زیر نفوذ خویش تقلیل دهند. وسایل پاکستانی ها در این جنگ گروه های رشد یافته ای دور از ارزش های ملی و وطنی اند که خود را مدیون هم آغوشی و خیرات پاکستان می دانند و اسلام برای شان وسیله ای بیش نیست.

همان قشر نخبه پاکستان که به آنها حکومت واقعی و عمیق می گویند و طالبان وسایل کشتار شان هستند همه ای شان زندگی سکیولار و دور از تمام ارزش های دینی دارند. این آقا تا چند ماه قبل در سایه سخاوت همان ها بر ضد افغانستان می جنگید و آمدنش به کابل نیز تا حال پیامد قابل لمس برای صلح نداشته است. اما از سخن گفتن او باید بسیار استقبال کنیم. خیلی زیاد. او هرقدر سخن بگوید برای کسانی که یقین و تردید داشتند معلوم می شود که چیز مثبت و نشاط آور برای این وطن نداشته و نخواهد داشت. امکان هم ندارد که او در این سن و سال تغییر عادت دهد. اما من این را از پاداش های خداوند برای ملت ما می بینم که شماری از پرده ها را از روی کار آدم ها بر می دارد و ما رسوایی را تماشا می کنیم.

هر بار که سخن می گوید اشاره به قصرهای ساخته شده در هفده سال اخیر می کند. بلی. فرق همین است شماری گرفتند و آباد کردند و شماری گرفتند و در دادند، سوزاندند، کشتند و بستند و هنوز هم در درون شان آتش خود خواهی و جاه طلبی شعله ور است. آقا این قصرها در شهرهای افغانستان ساخته شده اند امید است که خدا برایت فرصت راکت زدن به آنها را بار دیگر ندهد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ قومی
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   كرزي خود چند قدم از گل بيدين هم جلو زده است. هر چند كه منافقت و جنگ افروزي از طبيعت مريض ايشان سرچشمه ميگيرد. ايشان را خداوند به سنگ تبديل كند تا مردم از شرشان فارغ شوند. آمين

>>>   اقای امرالله صالح غیرت و عزت در شان گلبدین نبوده ونیست و وطنفروشی و جاسوسی در بیشتر از سی سال گذشته ان نشان داده و ثابت کرده که نه به ملت ونه بدولت افغانستان و صلح و امنیت و ترقی و پیشرفت ان گلبدین نظر نیک وخوب نداشته و ندارد برخلاف به پاکستان ارزش خاصی قایل بوده ترقی وپیشرفت و صلح وامنیت پاکستان را بسر داشته ودارد سخنان حمید گل ریس ای اس ای پاکستان در ارتباط اصیل پاکستانی خواندن گلبدین حکمتیار و ملا عمر کاملا درست و بجا گفته شده بود و حقیقت هم همین است پس نباید که از گلبدین حکمتیار پاکستانی جاسوس ای اس ای امید خوبیرا درین کشور داشت .

>>>   ....شگمبه های فراوان خورده اند،چاق شده اند بار دیگر همدیگر را میدرند همین حالا جاوید فیصل "گوی سخن" عبدالله و یک پکول پوش که فکر میکنم "ارشد" تخلص میکند و "گوی سخن" حکمتیار است در تلویزیون خورشید یکدیگر را "چک" زده راهی هستند وهر کدام جنایات باداران شانرا بخاطر خدمت بمردم توجیه میکنند!!!
....میتوانند یکدیگر را پاره پاره کنند ولی بخاطر خدا دست از سر مردم افغانستان بردارید!!!

>>>   امروز اگر جنگ قومی میبود بچه های غیر پشتون از ننگ و نوامیس اوغان در ولایات جنوب خودرا قربانی نمیکردند.

>>>   گلبدین هر حرف کلامش یک بعد شخصیت پنهانش را آشکار میکند.

>>>   بخاطرقومی است برادرکه درسمت شمال پشتونها را درخانه وکاشانه شان نمیگذارند وبالای هرپشتون نام طالب میگذارند وعلیه پشتونها میجنکند

>>>   جناب صالح اگر جنگ قومی نیست، چرا قدرت بین اقوام تقسیم شده است، و جناب شما اگر ملی هستید و ملی فکر می کنید، چند نفر از اعضای روند شما از اقوام دیگرند، آیا شما توانستید در بین اقوام دیگر در ولایات مختلف طرف دار داشته باشید، آیا جناب نور غیر از دامن زدن به اختلاف قومی کدام وظیفه دیگر دارند،
ای کاش این دوستی و دشمنی شما که خود را بزرگان اقوام میدانید به خاطر رضای خداوند می بود.
ثبت نام ملیت در تذکره از طرف استاد اعطا محمد بخاطر رضایت خداوند است و یا تکیه زدن به قدرت به وسیله قومی، چرا جناب نور بر اسلامی بودن کشور تاکید ندارند آن قدر که بر ثبت نام اقوام برای بقای اختلاف و به قدرت ماندن خود دارند.

>>>   استاد سیاف از جناب رئیس جمهور خواسته است گلبدین راغرض تداوی روانی به امریکا بفرستد او حاضر است مصارفش رابدهد اما گلبدین هردو پایش را دریک موزه کرده که نه من مریض نیستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است