متن سخنرانی محمد محقق در تهران
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142146 منبع: پرینت

متن کامل سخنرانی حاج محمد محقق معاون ریاست اجرایی کشور و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، در اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری ها در تهران:
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
أعوذ بالله السمیع العلیم من الشیطان اللعین الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا و نبینا حبیب اله العالمین، مولانا ابی القاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین و علی صحبه المکرمین و من تبعهم باحسان الی یوم الدین.
بعد قال الله تعال فی قرآن الکریم: قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى.
ابتدا تشکر می کنم از نظام جمهوری اسلامی ایران خصوصاً از جناب آقای دکتر ولایتی رییس محترم مجمع بیداری اسلامی، بابت زحماتی که جهت برگزاری جلسات بیداری اسلامی در طی سالیان متمادی کشیده اند. و امروز در شرایط بسیار حساسی که جهان اسلام قرار دارد و در شرایطی که دسایس دشمنان به اوج خود رسیده است و نیز خوشبختانه در شرایطی که پیروزی هايى نصیب نیروهای مقاومت شده است این مجلس برگزار شده است و آنها زحمت کشیده اند.

لازم می دانم بابت زلزله بسیار ویرانگری که در ایران و عراق رخ داد، مراتب همدردی و تسلیت خودم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان و هیأت رهبری دولت افغانستان را به ملت بزرگ ایران و عراق تقدیم کنم و اظهار غم شریکی و همدردی کنم.

و نیز به مناسبت پیروزی های بزرگی که مجاهدین و رزمندگان مقاومت اسلامی در برابر نیروی دهشت افگن داعش بدست آوردند، در کشور برادر عراق کشوری که بسیار خرابی ها را متحمل شد درطی سالهای اخیر ، آثار تاریخی و فرهنگی شان تخریب شد، ملتشان زجرهای فراوان دیدند، قتل عام ها را تحمل کردند و سرانجام پیروز شدند. همچنین ملت برادر سوریه که دسایس استعمار و استکبار و دهشت افگنان بین المللی طی چندسال اخیر کشور آنها را به خرابی کشاندند، و سر انجام آنها هم پیروز شدند. این پیروزی را به تمام جهان اسلام، به تمام محبان اهل بیت(ع) خصوصاً به ملت عراق و سوریه تبریک عرض می کنم.

لازم می دانم از همه رزمندگانی که در این نبردها تشریک مساعی کردند چه از رزمندگان عراق و سوریه ، ارتش عراق و سوریه، حشدالشعبی عراق ، همچنین رزمندگان ایران افغانستان پاكستان و جای جای دنیا که در این نبردها شرکت کردند و در حقیقت اين نبردها ، نبرد اسلام علیه کفر و دسایس استکبار جهانی بود پیروز شدند، از آنها صمیمانه تشکری کنم و نقش برادر عزیزمان سردار استوار اسلام ، حاج قاسم سلیمانی و همچنین سید بزرگوار سید حسن نصرالله در این مابین بسیار برجسته بود، که برایشان موفقیت بیشتر آرزو می کنم و تبریک می گویم.

این اجلاسی که در این دو روز دوام کرده است، بنام اجلاس محبان اهل بیت و قضیه تکفیریها است. و امروز این دو مساله همزمان مطرح شده و بسیار مناسب است. محبت اهلیبیت (ع) اساس ایمان و عقیده مسلمانها را تشکیل می دهد و این یک بحث عاطفی و یا یک بحث مربوط به بخش خاصی از جهان اسلام نیست، ریشه قرآنی دارد، همچنانی که آیه مبارکه می فرماید: قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى.

وقتی پیامبر از امت اسلامی مزد نمی خواهد چون رسالت الهی است و مزد رسالتش را محبت ذی القربىٰ و اهل بیت(ع) قرار می دهد، آن هم نه بخاطر اینکه منفعت از او عائد به اهل بیت(ع) می شود، بلکه محبت آن عائدی به امت اسلامی است. مَثَلُ أهلِ بَيتي كمَثَلُ سَفينَةِ نُوحٍ؛ مَن رَكِبَها نَجا و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِقَ.
بخاطر این که ما اگر به حبل متین الهی که همان اهل بیت پیامبر(ص) و قرآن کریم است چنگ بزنیم گمراه نمی شویم و ما غرق نمی شویم و نجات پیدا می کنیم. به این جهت است که محبت اهل بیبت منفعتش به امت اسلامی تا دامنه قیامت است. فلهذا این مسئله بسیار مهم است که امت اسلامی را می تواند مسئله محبت اهلبیت متحد بسازد بصورت یک سیل بنیان کن در برابر دسایس استعمار ودشمنان اسلام .
و اگر ما محبت اهل بیت را نداشته باشیم در حقیقت مدیون اسلام و پیامبریم. ما باید این دین خودمان را ادا کنیم، آنهم بخاطر منفعت امت اسلامی. از این جهت است که محبت اهل بیت اساس اسلام است که در حدیث معتبر اسلامی آمده است: « الا مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد ماتَ شَهِیْداً. اَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) ماتَ مَغْفُوراً لَهُ. اَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) ماتَ مُوْمِناً مُسْتَکْمِلَ الْاِیْمانِ. اَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى بُغْضِ آلِ محمّد(ص) ماتَ کافِراً...»

محبت اهل بیت معیار اسلام و کفر است . کسی که محبت اهل بیت داشت، مومن مستکمل الایمان و نجات یافته است. هرکسی که بغض آل محمد داشت ولو که نام خود را مسلمان بگذارد مطابق این حدیث معتبر اسلامی که همه فرق اسلامی قبول دارند، با کفر از دنیا رفته است. محبت اهل بیت(ع) بطور عام خاصتاً محبت امامین همامین، سیدین شهیدین، سیدى شباب اهل الجنه، الحسن والحسین است، که محبوب ترین اهل بیت در پیشگاه رسول خدا(ص) حسنین است. در روایات معتبر اسلامی آمده است که محبوب ترین اهل بیت، حسنین هستند. از حضرت ام المؤمنین عایشه هم روایت است که پرسیدند کدام یکی از اهل بیت نزد رسول خدا محبوب ترين است ؟
نام حسنین را بردند.
حسین رمز بیداری است. این اجلاس اجلاس بیداری اسلامی است. و رمز بیداری اسلامی از حسین است. علامه اقبال لاهوری گفت:
خون او تفسیر این اسرار کرد
ملت خوابیده را بیدار کرد.
ای صبا ای پیک دور افتادگان
اشک ما بر خاک پاک او رسان.

تجمع بیشتر از بیست میلیونی در اربعین حسینی، نشان می دهد که امروز پرچمدار بیداری اسلامی حسین است و هرکه به این راه می رود حسینی است و ما آزادی را باید اول از شناخت داشته های خودمان که چه چیز را داریم شروع کنیم. مهمترین چیزی را که ما داریم، امروز قریب یک چهارم نفوس جهان مسلمان است. اگر ما به خود باور داشته باشیم در جهان هیچ تصمیمی بدون مسلمانها گرفته نمی شود بشرطی که متحد باشیم، بشرطی که عزت داشته باشیم بشرطی که پیش پای استکبار جهانی سر خم نکنیم. وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ.
آنهای که پیش پای استکبار می رقصند پاسخی ندارند در پیشگاه رسول خدا و در پیشگاه وجدان عمومی امت اسلامی. ما باید درک کنیم که یک ونیم میلیارد مسلمان در این کره خاکی تعیین کننده است و بدون آن وقتی متحد باشند کسی تصمیم گرفته نمی تواند. رمز وحدت اسلامی را باید بشناسیم و آگاهی داشته باشیم وقتی متحد و متفق باشیم نمی تواند دسایس استکبار مارا زمین گیر بکند. حل مشاکیل مسلمین وحدت شان است. امروز اگر ما می بینیم که جهان اسلام دستخوش دسایس است و قتل عام ها همه در کشورهای اسلامی است.

افغانستان مظلوم و قهرمان که کمونیزم را در جهان شکست داد و جهان را آزاد کرد چهل سال می شود که درگیر جنگ است، بخاطری که دسایس اسکتبار نگذاشت که در اینجا یک حکومت اسلامی پیروز و پر افتخار سر بلند کند.
اگر امروز عراق و سوریه به ویرانه مبدل می شود بخاطر این است که ما مسلمان ها وحدت نداریم و دشمنان اسلام می آیند دسایس خود را در اینجا پیاده می کنند.

سرانی که بنام اسلام حکومت می کنند اینها رمز وحدت اسلامی را درک نکرده اند، قرآن کریم می فرماید: «لاَ تَتَّخِذُواْ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ» کسی که دشمنان اسلام را به خود دوست انتخاب می کند آنها هستند. امروز می روند با دشمنان اسلام با یهود و نصارا یکجای می شوند علیه مسلمانان دیگر، چه جواب دارند اینها از نگاه ارزشهای دینی و اسلامی در جهان چه حرف دارند؟
اينان مصداق همان حرف حضرت علی است که: «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ.» اینها بصورت مردها هستند ولی مرد نیستند. «حُلُومُ الْأَطْفَالِ وَ عُقُولُ رَبَّاتِ الْحِجَالِ» هستند اینها. بناً ما باید وحدت اسلامی را در نظر بگیریم و دشمنان اسلام را در بین خودمان راه ندهیم. امروز مسئله عراق و سوریه از چنگ داعش خلاص شد. اما هنو ختم نیست. گروه های تروریستی دیگری است. اما مسئله یمن، مسئله فلسطین، مسئله افغانستان مظلوم که امروز بیش از ده هزار داعشی و فراری های داعش از آسیای میانه و از جاهای دیگر به افغانستان منتقل شدند.
شمال افغانستان از بدخشان تا بادغیس و هرات امن بود، جنگ در این قسمت ها نبود، اما با حضور داعش امروز شمال افغانستان در جنگ است. اگر شمال افغانستان ناامن شود آسیای میانه و کشورهای اسلامی ناامن می شود. و بدانید که اگر دشمن در عراق و سوریه شکست خورد پایگاه خود را در افغانستان محکم می کند. امروز باید تمام جهان دست بدست هم بدهند و شرّ داعش را از افغانستان دفع کنند امروز قضیه یمن را حل کنند تا اینکه جهان اسلام روی آرامش را ببیند.

والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته .
٢ قوس ١٣٩٦


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محمد محقق
تهران
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار سخنهای مقبول و صداقت تمام بود آدم باید انصاف بدهد و حرف حق را تحسین کند
متشکرم

>>>   مرد باشید و راستش را بنویسید ، همگان در آن فیلم معروف دیدند که آمریکی های حیله گر و حقه باز چگونه چند هزار داعشی را که در رقه در حال نابودی بودند فراری دادند ! باتوجه به اینکه داعش در سوریه و عیراق در حال نابودیست و تمام سرزمینهایش را از دست داده است پس مقصد بعدی افغانستان و مصر و لیبیا و نیجریا و ... خواهد بود ، پس در افغانستان هم باید هزاره های مظلوم برای دفاع از قتل و عام نشدن بدست طالبان خونخوار و داعش آدمخوار لشگری قدرتمند مانند فاطمیون داشته باشند ، همگان در سوریا قدرت رزمی و دلاوری هزاره ها را دیدند که هر جایی لوای فاطمیون هزاره به اهتزاز درآمد تمام تروریستها گریختند یا قتل و عام شدند ، حتی سربازان ارتش سوریه چون ترس دشمنان از فاطمیون را میدانستند هرجایی کار برایشان سخت میافتاد میخاستند تنها با لوای فاطمیون پیشروی کنند تا دشمن مورال خود را از دست بدهد تنها با بیرق فاطمیون که این خود برای ما هزاره ها افتخار بزرگ است ، از برکت همین فاطمیون است که طالبان خونخوار و داعش ادمخوار در افغانستان و بادارانشان تا حدی ترسیده اند که میدانند هزاره دیگر هزاره مظلوم سابق نیست و اینهمه جنجالها برای همین است که طالبان و داعش و بادارانشان مانند آمریکی و بریتانیا و عربستان و امارات و ... مثل سابق میخاستند خون هزاره های مظلوم را بریزند و ظلم کنند و از هزاره ها هم هیچ صدایی برنخیزد ، اکنون از قدرت رزم و صلابت هزاره ها و از اینکه هزاره مظلوم دیروز امروز فنون رزم یادگرفته و مجهز شده و دیگر نمیتوانند به هزاره ستم کنند سخت ترسیده اند ، با منافع ایران کار ندارم و درست است که ایران صرف با هر وسیله بدنبال منافع خود است اما لشگر قهرمان فاطمیون به سود هزاره و تاجیک و ازبک است و به ضرر دشمنان خونخوار این سه ملت بزرگ کشور افغانستان ( خراسان قدیم )
درست است که هزاره خون میدهد
حسین هزاره از بامیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است