غیر پشتون ها به حاشیه رفته اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۶/۹/۱۲ کد خبر: 142518 منبع: پرینت

فقدان دیدگاه استراتیژیک؛ ما را عملاً هم از دایره قدرت و هم از محور اپوزیسیون ، به حاشیه برده‌است!؟

عدم حضور قدرتمندانهٔ ما در جلسه قندهار، نشان دهنده موقعیت ضعیف، ناکارآمد و حاشیه ای ما در سپهر و افق سیاسی کشور تلقی می شود.
از آن بدتر اين است كه در نبود حضور زعامت و رهبری، شرکت عناصر ضعیف و سیاهی لشکر عملاً به عزت و عظمت سیاسی و اجتماعی ما ضربه می زند.

شرم آورتر اينكه جعل تاريخ و تحريف هويت قندهار ؛ اين سرزمين نام آور و تاريخ ساز خراسان را باور كرده ايم و ناآگاهانه انشاء جاعلان را جاهلانه تكرار مى كنيم.

ما مى توانستيم با طرح و برنامه حضور بيابيم و سياست راهبردى خود را اعلام كنيم ، كسى را آنجا به زنجير نمى بستند.

مجلس قندهار يك فرصت بود و سياستمدار موفق كسى است كه از فرصت ها استفاده درست نمايد و چالش ها را به فرصت تبديل كند.
ما مى توانستيم گفتمان قندهار را به چالش بكشيم ، مدافع زبان ، هويت، فرهنگ و تمدن خود، قندهار زيبا و دروازه تمدن خراسان باشيم.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   در این هیچ شک وتردیدی وجود ندارد که رانده شده اند و رانده شده اید اگر راه نجات خود را جستجو نکنید 100 فیصد یقین داشته باشید که در مدت نه چندان طولانی بلکه بعد مرور ایام معدودی به ذباله نسیان تاریخ انداخته خواهید شد.
م.ی. احمدی

>>>   خراسان هههههههه چنانچه یک ولسوالی را ولایت ساختید چه توقع از اشخاص چون تو میتوان داشت که یک ولایت را کشوری قلمداد کنی؟ روزانه از آسمانها گز میکنید که پشتونها قدرت را انحصار کرده اند نمیدانم عطا مومد امپراتور بلخ و کی و کی یک بار دیگر این پدران و باداران تان به اثبات رساندند که جز به قدرت رسیدن و خوردن بیت المال در هیچ فکری دیگری نیستنند پروژه توسط کرزی طرح و توسط جنرال رازق عملی گردید باز هم رهبران معزز تان مانند مور و ملخ به یک نفس طرف کندهار دویدن عطا مومد که طالبان را بر چکمه های دوستم ترجیح میداد امروز تا حد کوچک شده که با پسر دوستم که جوان بی تجربه است در سفر میرود و در یک کاسه نان میخورد
سیر 3 لک افغانی ارد خوردین اما هوشیار نشدین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است