چه راحت برای افراد لایق توطیه می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۶/۹/۱۴ کد خبر: 142635 منبع: پرینت

فیسبوک ات را باز می‌کنی، کمی پایین‌تر تصویری از معدود دارنده‌های سند دکترای علم فلسفه در هرات و کل افغانستان را می‌بینی که پهلوی اسم‌اش نوشته‌اند "جاسوس ایران"
متن را ادامه می‌دهی و پیش از اتمام آن زود به این نتیجه می‌رسی که یکی پشت نقاب‌‌های پنهان شده‌اش، صرف با انگیزه قومی و جهت حمایت از فرد دیگری برای رسیدن به یک مسند حکومتی چه راحت با آبروی 50 ساله مردی بازی می‌کند که از پنج دهه زندگی‌اش چهار دهه آن را مصروف تحصیل علم و دانش بوده‌است.

من دو سال پیش مدت کوتاهی با عبدالرزاق احمدی رییس معارف هرات همکار بودم. تا آخرین ساعات شب کار می‌کرد، انگیزه زیادی برای مبارزه جدی با فساد داشت. جهت حفظ عزت و آبروی زنان و دختران هراتی که 51 درصد کارمندان معارف را تشکیل می‌دادند شب‌ و روز تلاش می‌کرد.

یک‌ماه بیشتر از کار او نگذشته بود که داستان مسمومیت را در ذهن شاگردان مکاتب تزریق کردند تا مدیریت اش را از همان ابتدا با چالش روبرو سازند. بسیاری از نزدیکان، رفقا و هم‌فکران احمدی به دلیل توقعات بالایی که از او در زمینه تقرر معلم‌ها داشتند، ترک‌اش کردند.

او برای نخستین‌بار به ماهانه حیف‌ومیل میلیون‌ها افغانی پول معاش معلمان در هرات رسیدگی و با بانکی ساختن پروسه پرداخت معاش‌ها در سرتاسر هرات، صدها معلم خیالی را کشف و به وجود خیالی آنان پایان داد. او تمام فرهنگیان هرات را دور هم جمع کرد، بزرگترین مراکز مشورتی معارف را ایجاد کرد و همه مردم را در برابر معارف مسوول خواند و این خطرناک‌ترین داستان پیش‌روی افغانستان آینده است که برای انتصاب و یا برکناری یکی، پا روی عزت و آبروی آدم‌ها برای رسیدن به مقاصد خود می‌گذاریم.

پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدی
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   اینگونه افراد همیشه شکست می خورند امروز یا فردا

>>>   نه تنها که در مورد ریس معارف هرات چنین توطعه و دسیسه از جانب خاینین قومگرای معتصب براه انداخته شده ده ها و صد ها دیگری را سازماندهی و عملی کردند و به مقصد دلخواه شان رسیدند وقتیکه کسی بخواهد تا ازین توطعه ها و دسایس مردم را اگاه کند فورا همان خاینین توطعه گر معتصب قوم و زبان با سخنان دروغین شان قوله میکشند که قومگرایی نکنید و قومگرالی کار خوب نیست کشور را به بهران میبرد و خود شانرا مبرا از چنین خیانت و جنایت قلمدادمیکنند تا دیگر کسی در مقابل خیانت و جنایت شان صدا بلند نکنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است