پشتیبانان اصلی ناامنی ها خارجی ها هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۶/۹/۱۵ کد خبر: 142701 منبع: پرینت

سرمفتش آمریکا در امور بازسازی افغانستان، می گوید تا زمانیکه مواد مخدر در افغانستان از بین برده نشود پیروزی در جنگ جاری در برابر طالبان ناممکن است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، زلمی وردک آگاه مسایل نظامی در برنامه «چشم انداز» پشتیبانان اصلی دهشت و وحشت در افغانستان را خارجی ها می داند و بیان داشت: ما در کل تایید می کنیم که تا زمانیکه مواد مخدر در افغانستان وجود داشته باشد سلسله دهشت و وحشت از داخل افغانستان چیده نمی شود. از این عوایدی که از مواد مخدر به دست می آید شصت درصد از آن را منابع خارجی به دست می آورند و چهل درصد آن را مخالفان مسلح افغانستان به دست می آورند.

وی افزود: این چهل درصد از عواید مخدر هم تمام تمویل و تجهیز قوای مخالفان مسلح را تامین نمی کند. شاید بیست درصد از این تمویل را مواد مخدر تامین کند و هشتاد درصد دیگر آن را منابع خارجی و جهانی هستند که آنها را تمویل و تجهیز می کنند و دهشت گری را به داخل افغانستان می برند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مواد مخدر
خارجی ها
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
شگفتی برانگیزترین پارادکس در دوره ملانصرالدینی کرزی بابا:
کرزی و باند مافیایی وی از یک سو در گفتگوها با امریکایی ها شب و روز غیر واقعبیانه به سان کودکان داد می زدند که باید پاکستان را بزنید و پشتونستان و بلوچستان را به ما بدهید! (در ظاهر می گفتند که مادامی که لانه های تروریسم در پاکستان نابود نشود، مبارزه با ترورییسم در افغانستان پیروز نخواهد شد). در این حال حتا باری هم نگفتند که باید سرچشمه ها و منابع تمویل و پشتیبانی تروریسم در عربستان و قطر و دیگر کشورهای مرتجع عربی و ترکیه خشکانیده شود.
دلیل این تجاهل «عارفانه» (بخوانید جاهلانه) کرزی و سایر سردمداران رژیم مافیایی ، شیرینی دالرهای باد آورده نفتی اعراب و تحایف گرانبهای شیوخ از جمله ساعت های گرانبها و پول هایی بود که به حسابات سردمداران رژیم در بانک ها خارج ریخته می شد.
این ها به کنار، کرزی از یک سو پیوسته خود را برای جلب توجه افغان ملتی ها و اولتراناسیونلیست های پشتون یک پاکستان ستیز نشان می داد. اما از آن سو هنگامی که به پاکستان می رفت، مانند یک چاکر و برده سر به زیر و کاملا مطیع پاکستان رفتار می کرد. یعنی شیر خانه و روبای بیرون بود. اوج افتضاح و بی آبرویی مصاحبه شرمسارانه و ابلهانه وی در برابر انظار میلیون ها بیننده بود که گفت هرگاه جنگی میان امریکا و پاکستان در بگیرد، البته ما در کنار برادران پاکستانی خود خواهیم ایستاد!
برای کرزی اصلا اهمیتی نداشت که کسی بپرسد، پس معنای پیمان اسارتبار نامنهاد راهبردی با امریکا چه است؟
هر گاه با امریکا همپیمان هستید، چگونه از آن کشور می خواهید که از افغانستان در برابر تجاوز خارجی (پاکستان) دفاع کند، اما خود در صورت درگرفتن جنگ میان امریکا و پاکستان در کنار دشمن می ایستید و در برابر دوست همپیمان خود می جنگید.؟
نمی دانم که آیا کرزی مردم را نادان می پنداشت و یا خود معنای پیمان راهبردی را نمی دانست؟
در یک سخن، سیاست خارجی (در واقع مناسبات خارجی، چون چیزی به نام سیاست خارجی نداشتیم، چنان که امروز هم نداریم) رژیم کرزی چنان ابلهانه و شرم آور بود که منهای دوره طالبان و دوره حاجی غنی در هیچ دوره تاریخ کشور دیده نشده بود.
نگاه کرزی به پیمان نامنهاد همکاری های راهبردی با امریکا کاسبانه و دلالانه بود: اگر پادشاهی مرا مادام العمر و بعد هم به خاندان من تضمین می کنید، قباله ملک خداداد را دربست برای تان امضا و تسلیم می کنم. اگر نمی کنید، ملا نصرالدین که نیستیم که خود را مفت و رایگان بدنام تاریخ کنم و از خود یک شاه شجاع و عبدالرحمان خان دیگر بسازم. بروید، پی کار تان.!
درست پس از آن که اوباما و ریچارد هالبروک به گونه نهایی تصمیم گرفتند، خود را از شر کرزی برهانند، او به سوی روسیه گرایش پیدا کرد. او بسیار کودکانه می پنداشت که امریکایی ها از جزییات زدوبندهای وی با روس ها آگاهی پی نخواهند برد. غافل از این که اطلاعات سری از مجرای شورای امنیت ملی وی پیوسته به امریکایی می رسید. یکی از مهارت های شبکه های اطلاعاتی کشورهای بزرگ این که همواره در بیخ گوش رهبران سنگین وزن کشورهای جهان سوم یک جاسوس یا چند خبررسان خود را چنان می چسپانند و چنان به وسیله آنان اعتماد وی را جلب می کنند، که سایه وار در همه جا در کنار وی هستند و تا پایان عمر هم بوی نمی برند که معتمد ترین پیرو یا کسان شان در خدمت سازمان های اطلاعاتی بیگانه قرار دارند. در تاریخ چنین نمونه هایی بارها دیده شده است.

>>>   سلام به همه.
باید بصراحت بگویم که کشور ومردم افغانستان انقدر خامند که حتابعد از سوختن هم به پختگی نمیرسند تجربه نشان داده که بودن هیچ خارجی در کشورافغانستان بدون مقصدنیست چی انگلیس باشد یاشوروی باشد یاکه امریکا ومتحدانش هرکدام برای احداف مشخص به افغانستان امده اند وبخاطر امنیت مردم افغانستان هیچ کوشش وتلاشی نمیکنند فقط تنها احداف خودرا دنبال میکنند ومردم افغانستان قربانی میشود کشورما شده میدان جنگ قدرتهاسوال اساسی اینجاست که جواب انرا باید جهادیها ومجاهدصاحبان بدهند ایاحکومت فعلی حکومت مجاهدین است یاخیر یااینکه مجاهدین اسیر هستنداگراین حکومت تحفه مجاهدین است که بدانندکه بااینکارشان جهاد را که یکی از پنج بنای مسلمانی است بدنام ساخته اند فکرش رابکن که چقدر بیغیرت ساخته این نظام که هر دختر چندین دوست پسردارد وهرپسر چندین دوست دختر دارد همه عیاشی خانه ها مجوز رسمی دارد وهمه هوش فکرشان بطرف دزدی و درامد حرام ولو از هر طریقی که باشد هستند به فکرحلال و حرام نیستند این مهمانهای که مجاهدصاحبان دعوت کرده اند باید هم خودشان از خانه وکشورما افغانستان بیرون کنند.
وطندار

>>>   عطا صفوی
" داعش شکست ناپزیر است"....!
این خبرخیلی جالب ودرضمن اسفناک و باورنکردنی را با دقت بخوانید :
جنرال والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در جلسه امروزی جهارشنبه همراه با وزیر دفاع روسیه، سرگئی شایگو ساعاتی پیش به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این مطلب را گزارش دادند که " تمام تشکل های تروریستی در سرزمین سوریه نابود شده اند و تمام مناطق در آزادی کامل است". ولی لحظه بعد نماینده رسمی پنتاگون اریک پاهون اعلام کرد که پنتاگن با نظر روسیه در مورد پیروزی بر داعش در سوریه مخالف است ؛ زیرا " داعش شکست ناپزیر است" ....! اما چرا وبه چه علت ؟ گزارش داداه نشده است. منبع - اسپوتنیک.
دوستان وهموطنان گرامی ! دقیقآ این خط کشیدن ها درمورد سرنوشت کشورما قطعا بی تاثیر نبوده نیست ومن شخصآ درمورد تبصره ندارم ..؛ ولی اکنون همه باید بدانند که وضعیت از چه قرا است ؟ وداعش کیست؟؟؟؟؟!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است