آمریکا در المپیک 2018 کوریای جنوبی شرکت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۶/۹/۲۰ کد خبر: 142923 منبع: پرینت

پس از تردید درحضور ورزشکاران آمریکایی در المپیک زمستانی 2018 کوریای جنوبی به دلیل تهدید موشکی پیونگ یانگ، سفیر آمریکا در سازمان ملل از حضور کاروان کشورش در این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل تایید کرد که کشورش کاروان المپیکی خود را برای شرکت در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ به کوریای جنوبی اعزام خواهد کرد.

هیلی پیشتر از معلوم نبودن حضور ورزشکاران آمریکایی در المپیک به دلیل وجود تهدید حمله های موشکی کوریای شمالی خبر داده بود.

کوریای شمالی که نزدیک به دو ماه هیچ آزمایش موشکی یا هسته ای انجام نداده بود، روز چهارشنبه 8 قوس اقدام به آزمایش پیشرفته ترین موشک قاره پیمای خود کرد.

به دنبال این اقدام پیونگ یانگ، آمریکا و کوریای جنوبی رزمایش هوایی مشترک 5 روزه ای را با حضور بیش از 230 جنگنده انجام دادند و بمب افکن های هسته ای آمریکا نیز به این رزمایش پیوستند.

تنش شبه جزیره کوریا همچنان بر المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ سایه افکنده و سئول پیشتر از بررسی لغو رزمایش مشترک سالانه خود با آمریکا برای کاهش تاثیر این تنش بر بازی های المپیک خبر داد.

المپیک زمستانی از 20 دلو تا 6 حوت سال جاری و بازی های المپیک نیز پس از آن از 17 تا 27 حوت در کوریای جنوبی برگزار می شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
المپیک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است