رويكرد فاشيستى برادر بزرگ
بى ترديد اين "لوى" ساختن ها عصاره مسموم همان رويكرد منحط فاشيستى برادر بزرگ است كه حكمتيار را در كهولت سياسى اش به بيمارى مزمن و لاعلاج خود بزرگ بينى و برترى جويى مبتلا نموده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۲۰ کد خبر: 142959 منبع: پرینت

اگر ريشه بحران چندين ساله كشور خود را بررسى نمایيم، دقيقا به مايه و سنگپايه اساسى آن كه تفكر منحط سياسى و فاشيستى برادر بزرگ است، مى رسيم.

بقول آقاى انصارى، عبارت "برادر بزرگ" که امروز در فرهنگ سیاسی غرب جا افتاده است، از کتاب "جورج ارول" یکی از نویسندگان معروف انگلستان که همزمان با ظهور فاشیزم و جنگ جهانی دوم می زیست، نشات گرفته است. ارول مفهوم حقوقی و سیاسی برادر بزرگ را پیش بینی می نمود که اندیشه برادر بزرگ چه بلایی را برای بشریت به ارمغان خواهد آورد.

ارول که عمر خود را وقف خدمت به داعیه دمکراسی و رد هر گونه استبداد نموده بود از جمله متفکرانی بود که علیه ارتش فاشیست فرانکو در اسپانیا جنگید تا مجروح شد و بعد از مدتى از اثر همان جراحات از دنيا رفت.

فاشیزم که یک اندیشه استبدادی است براى توجيه حقوقى تفوق طلبى اش از نقاب دلسوزانه و مهربانانه برادر بزرگ سود می برد و چنان وانمود مى كنند كه برادر بزرگ حيثيت پدر خوانده را دارد كه مراقب امور برادران كوچك و يا فرزند خوانده هايش است.

هيتلر با رويكرد برادر بزرگ آريايى ها، اهداف فاشيستى اش را دنبال مى كرد. طورى كه در اثنای جنگ جهانی دوم در چک اسلواکیا سه میلیون از نژاد آلمان زندگی می نمود. نازی های آلمان به دليل اینکه برادر بزرگ جرمن های آن دیار اند، بدان کشور حمله كردند. در اتحاد جماهیر شوروی سابق "استالین" معتقد بود که اقوام مختلف اتحاد شوروی باید در زیر سرپرستی و قیمومیت برادر بزرگ روسی خویش حیات بسر برند. سال ها است تيوريسن هاى فاشيست در كشور ما ادعاى برادر بزرگ را دارند و بصراحت مى گويند كه زعامت حق آنها است و ساير اقوام بايد برترى آنها را بپذيرند.

قبيله گرايان با چنين رويكردى در مقاطع مختلف تاريخ عمل نموده اند. در دوران تجاوز شوروى پيكر زشت فاشيزم را با خلعت جهاد آراستند و ادعاى محوريت نمودند. طالبان با رويكرد افراطى تر و عوام فريبانه تر، جامه شريعت را به قد و بالاى فاشيزم قبيله آويختند و هزاران جنايت قومى را با اين اسم و رسم براى تضعيف ساير اقوام نمودند. حالا سعى دارند قامت ناموزون فاشيزم را با لباس پر زرق و برق دمكراسى كه از ماركت اربابان غربى شان به عاريت گرفته اند، بپوشانند و عشوه گرى نمايند.

بارى در دوران كشمكش هاى خونين دهه نود كه حاكميت سياسى بدست تاجيكان بود، انور الحق احدى رهبر حزب قومگراى افغان ملت گفت كه به صراحت اعلام مى نمايم كه پشتون ها برادر بزرگ اند و كرسى دوم را نمى پذيرند. حكمتيار با همين تفكر فاشيستى سمت صدارت اعظمى را در حكومت مجاهدين نپذيرفت و كابل را به رگبار بست و خليلزاد با همين بهانه استرداد زعامت از تاجيكان به پشتون ها، امريكا و غرب را فريفت.

در اين اواخر در ادبيات منحط فاشيستى قومگرايان ديده مى شود كه زمزمه هاى "لوى قندهار"، "لوى مشرقى"، "لوى پكتيا" و در مقابل با لحن تحقير آميز، "ولايات كوچك باميان، دايكندى و پنجشير" بكار مى رود. چنانچه رهبر تسليم شده حزب اسلامى در اجتماع هواداران اش در خوست، گويا بر حق ضايع شده لوى پكتيا، اشك تمساح ريخت و بر سهم بيشتر ولايات كوچكى نظير پنجشير، چون مار بخود پيچيد و هذيان گفت.

بى ترديد اين "لوى" ساختن ها و "كوچنى" جلوه دادن ها، عصاره مسموم همان رويكرد منحط فاشيستى برادر بزرگ است كه حكمتيار را در كهولت سياسى اش به بيمارى مزمن و لاعلاج خود بزرگ بينى و برترى جويى مبتلا نموده است.

منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لوی پکتیا
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   Baraki
حکمتیار به عنوان مامور تکمیل نمودن پروژه ناتمام آى اس آى به کابل فرستاده شده است، تا با دامن زدن نفاق ملى، ودرگیری هاى تنظیمى، افغانستان را یک بار دیگر به گذشته بكشاند
و در بين مردم متدین و نجیب شریف پنجشیر و باميان تخم نفاق را بكارد
جاسوس كه سالها آله دست پاکستان بود
و سالها انتحار و انفجار را راه اندازي ميكرد صدها تن از بین رفت به دستور اين ....و حالی آمده در پی تفرقه اندازی هست در بين مردم با غرور پنجشير و باميان

>>>   غنی ره ایلا کو ، گلو را بگیر!
گلبدین آدم حقیرو حرفهای حقیرانه در آستان پکتیا
غنی و گلو این دو موجود ناقص عقل هر باری دهن به سخن می گشایند ، گند می زنند
و درین رقابت دست همه ناقص عقل های جهان را از پشت بسته اند.
گلبدین یکبار دیگر به بامیان و دایکندی وپنجشیر تاخت و عقده ای حقارتش را بیرون ریخت ، او می خواهد برای آینده با پخش تبلیغات علیه غیر پشتون ها بخصوص غیر قوم خودش حمایت جلب کند ولی بی خبر از اینکه با این سخنانش به جز نفرت و انزجار چیزی دیگری پیوسته به گذشته کمایی نخواهد نکرد.
این آدم حقیر با آن همه بد نامی ، بگذار هر روز گند بزند هر روز بمیرد .

>>>   جناب محتررم ازطرف یکعده اشخاصیکه برای پشتونها فاشست ، کوچی ، مستبد وبیگانه خطاب میشود چرابالایشان انتقاد صورت نمیگیرد که حالا به لوی گفتن ایقدرغالمغال را براه انداخته اید

>>>   جعفر عطايى
واکنش‌ها به سخنان محقق را یادتان است؟ حالا که حکمتیار علنی یک ولایت کشور را بر ضد سه ولایت دیگر تحریک می‌کند و علنا به تفرقه قومی و سمتی دامن می‌زند، چرا همان‌ها که در برابر محقق گلو پاره می‌کردند، خاموشند؟
در افغانستان یک عده صاحب‌خانه هستند و یک عده دیگر مسافر، یک عده افغان هستند و یک عده دیگر خیلی افغان‌تر و افغان اصیل. این مشکل است که ما با نام افغان و افغانستان و غیره مشکل داریم. تعصب، بی‌انصافی، تبعیض و ستم در همه رفتارها مشهود است.

>>>   چي عالي نوشتيد! تشكر

>>>   تازمان که اقوام غیر پشتون از خواب غفلت بیدار و از دایره منافع شخصی بیرون نشود، سران پشتون که در واقع به نفع قوم آفغان( پشتون) هم نیستند به انواع دسیسه ها دست خواهند زد تا رویای سلطه مطلق پشتون والی را در این سرزمین احیاکنند.

>>>   برایم بگوئید کدام یکی ازبزرگان ما فاشست نیست

>>>   استاد سیاف وعده نموده که لوی حکمتیار برود تداوی روانی کند من مصارفش را میدهم

>>>   منصور بی چشم تو حری فهای بهوده و اشتکانه نزن چای ات بخور

>>>   او مردم گوسفندی، یاد تان رفت که غنی کوچی تمام تروریستان را با عزت و تحفه ها از زندان ها رها کرد چون بگفته خود این ....همه گویندگان یک زبان خاص بودند. از این دمبریده های .....چه گله دارید؟ فقط هوشیار شوید صفوف خود را متحد و مستحکم کنید. اینها انسان شدنی نیستند.

>>>   این حرف ها فائیده ندارند۰ اوغان ها دست از تمامیت خواهی و وحشت بر نمیدارند۰ فقط تمام قوم های غیر اوغان باید متحد شوند و حساب خود را یکسره از حساب این اوغان های وحشی و غول برای همیشه جدا کنند۰ تجزیه بین اوغان و اتحاد غیر اوغان ها راه حل است۰
هزاره، تاجیک، اوزبیک، ترکمن، بلوچ، پشه ئی، ایماق، و بقیه غیر اوغانها اگر متحد نشوند دانه دانه و یکه یکه بدست اوغان ....قتل و نابود میشوند، هویت شان ازبین برده میشود، و زیر نام دروغین افغان اولاد اولاد شان برده اوغان میشوند

>>>   شما از منطق استدلال و شواهد تاریخی حرف میزنید در حالیکه مغز قبیله آنقدر انکشاف نکرده که آنها را بداند. قبیله فقط غوارو نه غوارو را میداند وبس، و فقط همینقدر از کدام لافوک خود شنیده اند که ما تاریخ ۵ هزار ساله داریم. در حالیکه اولین اثر تاریخی نوشته شده به زبان قبیله به ۵ صد سال هم بر نمیگردد.
این بدوی ها از فرهنگ، تاریخ، شواهد تاریخی، ویا استدلال و منطق علمی بیخبر هستند.

>>>   پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.

>>>   رهبران اوزبیک، هزاره، تاجیک، ترکمن، بلوچ، و بقیه همه رهبران غیر اوغان ها (غیر پشتونها) کشور باید درین مرحله اساس هر فکر دیگر را کنار بگذارند، باهم متحد شوند، وآشکارا تجزیه کشور را از اوغانها عملی کنند۰ وحشت و خشونت و جنگ دائمی اوغانها خاتمه پذیر نیست و درین آتش جهالت و زورگوئی آنها غیر اوغانهای کشور برای همیشه خواهند سوخت و برای همیشه قربانی خواهند داد۰
مثل امیر عبدالرحمن و بقیه نمونه های تاریخی اوغانها، این گروه از طالب، داعش، تکنوکرات، دموکرات، و همه باقی جهت حفظ سلطه قومی خودشان در خدمت هر خارجی قرار خواهند گرفت، تا بتواند سلطه و زرگوئی و اضافه خواهی بیجای ایشان را در برابر غیر اوغانهای کشور تضمین کنند۰
مثلیکه تاریخ گواه است که عبدالرحمن خان نیم خاک و استقال کشور را به انگلیس فروخت، و در مقابل از انگلیس سلاح و پول گرفت، و با آن پول و اسلحه همه اقوام دیگر کشور را سرکوب و مطیع خودش ساخت۰ همه ما شاهد هستیم که اولاده همان عبدالرحمن خائن همه آن کار های عبدرالحمن را بنام ایجاد اوغانستان نوین یا ایجاد اوغانستان مدرن تمجید کردند، و آن همه ظلم ها، نسل کشی ها، و کله منار سازی هایش را بنام از بین بردن ملک الطوائفی در کشور تا امروز پشتیبانی میکنند، و تا امروز از آن دفاع میکنند؛ آن همه در حالیکه وطنفروشی های شرم آور او را چون معائده های ننگین چون معائده پنج ده، و مخصوصن معائده دیورند او را انکار میکنند۰ به همین قسم امروز طالبِ اوغان، داعشِ اوغان، تکنوکرات و دموکرات اوغان هم عمل خواهند کرد، ودر جهت حفظ اهداف پشتونولی بدوی خود از خودفروشی ها و تن فروشی های سیاسی در مقابل پاکستان، عرب، امریکا، انگلیس، و حتی روس، ایران، و چین دریغ نخواهند کرد٬ تا این سلطه و ظلم خودشان را بر مردمان مختلف اصیل این خطه (خراسان باستان) ادامه دهند، با هر وسیله ممکن، و با هر خیانت ممکن۰
تجزیه کشور در مسیر اوغان و غیر اوغان بهترین قدم ابتدائی در جهت نجات اقوام غیر اوغان از چنگال این اریمن ها است۰
بناعن رهبران غیر اوغان روز شان را دیگر تلف نکنند و از این ببعد نه خود و نه هم مردمان خودشان را فریب بدهند۰

>>>   تا وقتيكه هر كى إز هر قوماش كه هست و در أفغانستان زندكى مى كند اين را نبذيرد كه افغان ها أكثريت مطلق ميراثدار اين وطن هستند و إز تعصب به جا و به فايده به اشاره اجنبىيان دست بر ندارند أفغانستان روى ارامى را نخواهد ديد!!

>>>   در کشور ما هرکسی بر ضد داعش و تروریستهای بین المللی سخن بگوید از یسوی دولتیان مورد حمله قرار می گیرد و سخنان او را بر خلاف منافع ملی و در راستای جنگهای نیابتی تلقی می کنند و داد و فریاد شان بلند می شود که وا افغانستانا! اما اگر مانند گلبدین از حقانی و امثال او حمایت کند و مردم را به نفع داعش و خارجی ها به جان هم بیاندازد نه تنها هیچ عکس العملی از سوی دولیتان دیده نمی شود بلکه مورد تقدیر و تمجید نیز قرار می گیرد. جکمتیار جنایت کار و قاتل مردم کابل به کمال احترام وارد کابل شده و به گونه ای با او رفتار می شود که گویا رهبر کشور ما است. اما دوستم که طالب کش بود از کشور تبعید می گردد. این سیاست .....دولت در نهایت باعت تسلط طالبان و امثال گلبدین در کشور خواهد شد.

>>>   حکمت یار یک ناقل پاکستانی است دلش به افغانستان نمیسوزد

>>>   کشور ما یک کشور چندین قومی است و ملت سازی بر محور نام تاریخی یک قوم اشتباه بوده و است و یک کار فاشیستی میباشد۰ افغان، اپگان، پتهان و امثال نامی است که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکنند۰ خود پشتونها بخود پختون ویا پشتون مینامند۰ این یک واقعیت است۰

>>>   دروغ نگو پشتونها یا اوغان ها درین کشور اکثریت نیستند۰ چرا از سرشماری ترس دارید؟

>>>   پشتونها هیچگاهی از تمامیت خواهی خود دست نمیکشند۰
خلقی، گلبدینی، طالب، تکنوکرات، اوغان ملیتی، لنگی دار، نکتاهی دار، تعلیم یافته، بیسواد، نابغه شرق، متپکیرغرب، یا خرکار ویا هرچه باشند همه و همه متحدانه در جهت تمامیت خواهی ایشان کار میکنند۰
بر تمام غیر پشتون های کشور لازم است که تمام تفاوت های دیگر را با حوصله مندی کنار بگذارند و علیه این فاشیست ها باهم متحد شوند۰
پشتونها نام تمام اقوام دیگر را حذف میکنند و همه را بزور اوغان یا افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی نام گذاشته اند، در حالیکه در بین خودشان از یک قوم حتی یوسفزی را امرخیل یا احمدزی ویا پوپلزی را نیازی وغیره گفته نمیتوانی۰ ما نمیخواهیم این وحدت ملی یکطرفه و جبری را۰
پشتون از سره تا خشره، از متپکر تا خرکار، از تکنوکرات تا طالب، یا داعش، یا گلبدینی، یا خلقی، اوغان ملیتی، وغیره وغیره هیچکدام به احترم ارزش های متقابل، برادری و برابری، و به اصل مشراکت مسالمت آمیز و احترام متقابل باور ندارند۰ فقط و فقط زور و زر را میداند، و تقلب و خیانت را میدانند، و تمامیت خواهی را۰
هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، بلوچ ها، پشه ئی ها، و غیره غیر پشتون ها باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این یک نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی پشتون ها متحدانه برعلیه آنها ایستادگی کنند۰ در غیر آن یکی یکی سر به نیست میشوند، هویت قومی آنها نابود میشود، و همه را یکه یکه برده میسازند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است