تلاش هیات پاکستانی برای بهبود روابط با کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143269 منبع: پرینت

پارلمان های افغانستان و پاکستان برای نزدیکی دولت های خود تلاش کنند.

هیات پارلمانی پاکستان روز شنبه 25 قوس 96 با رییس و شماری از نمایندگان مجلس در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در این دیدار ضمن انتقاد از عدم همکاری پاکستان در نابودی لانه های هراس افکن در خاک ان کشور گفته است که اسلام آباد همواره به تعهدات خود در قبال افغانستان پایبند نبوده و اینکار باعث تیرگی روابط میان دو کشور شده است درحالی که افغانستان برای جلب رضایت آنان حتی دیدارهایی خلاف عرف دیپلماتیک انجام داده است.

شازیه ماری، رییس هیات پارلمانی پاکستان در این نشست ضمن تاکید بر تداوم روند گفتگو ها میان دو کشور گفت که مردم پاکستان نیز از رشد تروریزم نگرانی‌های خود را دارند و ما نیز انتظار داریم هر دو کشور بعنوان کشورهای مستقل چالش های موجود را حل و اعتماد یکدیگر را کسب کنند.

بگفته وی، برای تقویت همکاری‌ها میان دو کشور به اعتماد‌سازی بیشتر نیاز است و وقتی هر دو کشور از تروریزم رنج می برند، پارلمان های آنان باید برای نزدیکی دو دولت تلاش کنند.

گفتنی است که چندی پیش نیز رییس ستاد ارتش پاکستان از بهر گفتگو برای کاهش تنش ها میان دو کشور به کابل آمد و با مقام های حکومت وحدت ملی گفتگو کرد و در این دیدار دو طرف بر حل بدون خشونت چالش ها میان دو کشور تاکید کردند اما تنها چند روز بعد از این سفر، بار دیگر نظامیان پاکستانی ولایت های جنوبی کشور بخصوص ولایت کنر را آماج حملات راکتی خود قرار دادند. مقام های کنر حتی از پرتاب بیش از یک هزار راکت در مدت 2 روز بر این ولایت و فرار صدها خانواده کنری از خانه هایشان خبر دادند.

هر چند که تلاش ها برای حل منازعات میان دو کشور پسندیده است اما با توجه به بی نتیجه ماندن گفتگوها در سطح رییس جمهور و رییس ستاد ارتش بنظر نمی رسد که دیدار هیات های پارلمانی دو کشور بتواند بر نابودی لانه های هراس افکنان و نیز متوقف کردن راکت پراکنی های نظامیان پاکستان بر ولایت های جنوبی موثر تمام شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات پاکستانی
کابل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است