حماس: قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143360 منبع: پرینت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه دوشنبه طی بیانیه ای در واکنش به وتوی آمریکا به پیش نویس مصر درخصوص قدس در جلسه شورای امنیت اعلام کرد: قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است.

به گزارش تارنمای حماس، در این بیانیه اقدام آمریکا در وتوی پیش نویس مصر در شورای امنیت، نمونه ای از اقدامات سلطه گرانه و ناپسند واشنگتن در قبال نهادهای بین المللی و تصمیمات این نهادها عنوان شده است.

حماس افزود: برگزاری نشست شورای امنیت فرصتی است تا برحق همیشگی ما به عنوان مردم فلسطین در قدس تاکید شود.

در این بیانیه آمده است: قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و تصمیم آمریکایی یا اسراییلی نمی تواند این واقعیت ثابت را تغییر دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اضافه کرده است: ما با تمام ابرازهایی که در اختیار داریم علیه این تصمیمات و اقدامات مقاومت می کنیم و هرگز اجازه اجرای آن را نخواهیم داد.

حماس همچنین از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از هرگونه اقدام علیه قدس و وضعیت عمرانی، جمعیتی و دینی آن وارد عمل شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به اسراییلی هشدار داد که درصورت اقدام علیه قدس تاوان جنایت هایش علیه مردم و مقدسات ما را خواهد داد.

حماس در پایان از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای حمایت از قدس و مقدسات اسلامی در برابر حمله های آمریکایی - اسراییلی اقدام فوری انجام دهند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شامگاه دوشنبه شورای امنیت که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس برگزار شد، پیش نویس این طرح را وتو کرد.

14 کشور عضو شورای امنیت با پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس موافقت کردند.

براساس طرح مصر در این پیش نویس، بدون ذکر نام کشور یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است