طالبان: درگیری غنی و نور بازی آمریکایی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143483 منبع: پرینت

اگر نور یکسال پیش استعفا داده چرا غنی یکسال برای امضای آن صبر کرده است؟ و مقامات ایتلاف شمال از سوی چه کسانی تشویق می شوند که برای کرسی یک ولایت با غنی درگیر شوند؟

امارت اسلامی، منظوری استعفای والی بلخ از سوی رییس جمهور را پلان شوم آمریکایی خوانده و می گوید که این قضیه بسیار به صراحت ثابت می کند که بیرون از چوکات دولتداری بازی دیگری است و مقامات کابل در واقعیت تلاش دارند پلان شوم امریکایی های اشغالگر را که عبارت از زمینه سازی برای منازعات قومی ، سمتی ، مذهبی و ذات البینی است عملی بکنند، اقوام را به نام ها و عناوین مختلف با یکدیگر دست و گریبان بکنند و امریکایی ها بتوانند با فرصت کامل همه جنایت های ملکی و نظامی خود را ادامه بدهند.

طالبان گفته اند که نظام بی سروپایی که به فرمان جان کری بوجود آمده است اکنون بر آن است که زیر چتر اشغال نظامی یک دولتی هم داشته باشد که هرگونه خواسته های نامشروع آنان را برآورده سازد و عسکر ، مامور ، وزیر و رییسِ آن دولت با همدیگر درگیر باشند و هر یکی آنها به فرمان مستقیم سفارتِ کبری و وایسرای امریکا راه برود.

روز دوشنبه 27 قوس 96، دفتر اشرف غنی اعلام کرد که استعفای عطا نور پذیرفته شد و بجای وی کسی دیگری والی بلخ انتخاب شده است ، اما چند ساعت بعد عطا نور و دیگر مقامات حزب جمعیت واکنش تند نشان دادند و افزودند که این کار غنی نامسوولانه ، غیر عاقلانه و عامل افزایش خشونت ها است و برای ما به هیچ صورت قابل پذیرش نیست.

یک رییس جمهور هرگاه به حدی ضعیف باشد که در قضیهء تبدیلی یک والی با چنین ذلت و رسوایی مواجه گردد ، چطور می تواند خود سرانه سندِ فروش کشور را به نام پیمان امنیتی با امریکا امضا کند ، آیا منطقی و باور کردنی است یک رییس که این قدر ضعیف باشد چنان امضا بزرگی بکند؟ آیا این همه بازی ها وایسرای امریکایی نیست که در کشور ما انجام می دهد ؟

دفتر اشرف غنی می گوید استعفای عطا نور را قبول کرده است و لیکن عطانور می گوید این استعفای یکسال پیش و موقوف به شرایطی است اما حالا قبول ندارم .

اکنون باید فکر نمود که اینکار اگر در واقعیت به فرمان خود اشرف غنی صورت گرفته باشد ، پس وی تا این سه سال چرا انتظار کرد ؟ و یا حد اقل هرگاه عطا نور یک سال پیش استعفا کرد چرا آن زمان نتوانست استعفای وی را امضا بکند ؟ و حالا به فرمان چه کسی استعفا را پذیرفته است ؟ همچنان عطا نور و دیگر مقامات ایتلاف شمال از سوی چه کسانی تشویق می شوند که برای کرسی یک ولایت با غنی درگیر شوند ؟ آیا این همه بخشی از پلان های اشغالگران نیست که می خواهند با راه اندازی چنین منازعات آتش تبعیض را در میان افغان ها شعله ور بسازند؟

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارت اسلامی
برکناری نور
نظرات بینندگان:

>>>   همه تا ن خاطر جمع باشید این همه کار ها از امیکا است و خا طر جمع باشید هچ کس ......خود را شور داده نمی تو اند من از نگاه علم ریا ضی برای شما گفتم

>>>   برادر گل در سياست هر چيز جايز است، دل شير نداري صفر عشق نكن در سياست هم نان عسل مسكه يي است و هم قمچين ( چلاخ ) .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است