نمی توانیم به گذشته برگردیم، متوجه آینده باشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۶/۱۰/۴ کد خبر: 143650 منبع: پرینت

اول موافقان شان از حواریون ریاست اجرایی گرفته تا تعداد محدود دیگری که هنوز نفع شخصی شان را در وجود ایشان می بینند باید بدانند که برای حلال کردن معاش و یا نشان دادن علاقه و رفاقت به او خود و آن برباد رفته را زیر داو دشنام بی رحمانه ی مردم نیاندازند. مردم حالا ابزار نیستند که خود هیچ چیزی را نفهمند و هنوز منتظر باشند که دیگران در مورد شخصیت و کارکرد یک مهره ی شناخته شده و ناکام چه چیزی را به خورد شان می دهند.

دوم از مخالفان و منتقدان ایشان خواهشمندم که با دوباره به صحنه کشیدن و در معرض نقد و نکوهش قرار دادن او آنچه که زوال و فراموشی اش به نفع همه است را دوباره مطرح نکنند.

واقعیت مساله این است که چه موافق باشیم و چه مخالف به خوبی دریافته ایم بزرگترین اشتباه تاریخی مردم ما در دو دور انتخابات حمایت از همین آقا بوده است. حالا که ما نمی توانیم به گذشته برگردیم بهتر است متوجه آینده باشیم.

صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
موافقان
مخالفان
نظرات بینندگان:

>>>   Nejrabi
عهدنامۀ نخستین «حکومت وحدت ملی» در 89 سال پیش
قرائت این متن و متن توافق بین غنی- عبدالله به جوجه «نخبه ها» واجب است.
متن عهدنامۀ نادرخان به امیر حبیب الله کلکانی
عهدنامه یی که نادر خان در آن غدر کرد و قرآن شکست
تهور نشان امیر حبیب الله خان و ارکان محترم شان با عافیت باشند!

به قرار آیه کریمه (انماالمؤمنون اخوه) که مسلمانان برادر هم بوده و در حقوق بالمساوات اند. بنا بر مکاتیب گذشته من تذکار داده بودم که باید برای انتخاب شاه آینده کشور لویه جرگه صورت گیرد، لیکن سران اقوام و قبایل وروحانیون و دیگران مرا وادار نمودند که این وظیفه خطیر را متقبل شوم. نظر به شرایط حساس ناگزیر این درخواست را اجابت نمودم. بنابران مرا منحیث برادر بزرگ قبول نموده باهم همکار شویم تا با اتحاد کامل به تشکیل یک حکومت دارای قاعده وسیع را اساس گذاریم. بازهم تذکارمیدهم هرگاه کشور آرام شد بازهم به تشکیل لویه جرگه (مجلس بزرگ ملی) اقدام خواهم نمود.

من نظر به وعده قبلی هر مقامی را که برای خود و دوستان تان انتخاب می نمائید قابل قبول من است. نظر به شرایط حساس کابل نمی توانم درین جلسه اشتراک نمایم. لذا برادرم را با این هیأت محترم نزد شما فرستادم تا تضمین گفتارمن باشند. بنابرآن من نادرشاه به این قرآن های مجید قسم یاد میکنم این که شما و اعضای حکومت تان را با کمال مصؤنیت به کابل دعوت نموده و درحکومت وحدت ملی اشتراک داده و در پیمان خود صادق می باشم.

اینک در شش جلد قرآن پاک در حاشیه آن امضاء و مهر نمودم وبرای تضمین گفتار خود این هیأت که به عنوان شاهد بر گفتار وقول من است نزد شما فرستادم. (فقط)

امضأ محمد نادر شـــــاه"
منبع: تاجیکان در گذرگاه تاریخ نوشتۀ داکتر رسول رهین

اشاره: این متن را بدین جهت همرسانی کردم که خصلت جنگ یا رقابت برسر قدرت درافغانستان یک سرِ مو از دورۀ دهه استقلال تغییر نکرده است. بنا برین، صلح وثبات یک خیال محض است. نگرانی ازین نیست که عبدالله ها و جوجه های اداری از گسل یک حافظه تاریخی بیرون آمده اند، بحث این است که این ها بازیچۀ تاریخ کج مدار سلطه اند. بازنگرش تجربه های تاریخی، تشدید عامدانۀ خصومت و بددلی در برابر هیچ کس نیست؛ فراخوانی برای یک زنده گی به دور از شناعت های گذشته است.

>>>   Lalzad
عبدالله، «مار آستین» که در کنار مسعود بزرگ قرار داشت!
================================
* حیف است که مسعود بزرگ چگونه نتوانست این مار آستین را بشناسد؛

* از اینکه این مار در گزیدن خود مسعود چه نقش های بازی کرده، شاید زمان دیگری آشکار شود؛

* نقش این مار در بن، کنار گذاشتن استاد ربانی و معرفی کرزی نیمه آشکار بود؛

* تاجیکان و هزاره ها در دو دور ریاست جمهوری فریب خط و خال این مار آستین را خوردند و همه داشته های خود را به پای او ریختند؛ اما او همگان را در دور اول با گریه و در دور دوم با خنده فریب داده و تسلیم شد؛

* باید از استاد عطا سپاس گزار بود که چهره واقعی این «مار آستین» را آشکار ساخت؛ ورنه با «منتر خوانی» جیره خواران دربارش شاید سالهای دیگری نیز در بند «صبر استراتژیک» این مار هفت سر گیر می ماندیم...

* همچنان امیدواریم که استاد عطا پرچم «مبارزه و مقاومت» را برافراشته نگه داشته و در جریان عمل ثابت نماید که شاگرد واقعی و ادامه دهنده راه مسعود بزرگ است... زیرا هر گونه «عقب نشینی و تسلیمی» مساوی به مرگ است!
+ + +
* گذشته را نمی توان تغییر داد، ولی «... با توجه به تجربه چند سال اخیر کسی که تا هنوز چشم امید به داکتر عبدالله دارد، یا یک ابله و نادان سیاسی است و یا این که وجدان خود را زیر پای کرده، چشم مال و مقام و نان از عبدالله و یا ارگ دارد»...

* مبارزه و مقاومت ادامه دارد...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است