پوتین قانون مجازات «تروریسم تلفنی» را تایید کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ کد خبر: 144054 منبع: پرینت

رییس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که مجازات برای «تهدیدات تروریستی تلفنی» و اخبار دروغ در باره احتمال اقدامات تروریستی را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن مجازات برای «تهدیدات تروریستی تلفنی» تشدید خواهد شد. بر اساس این قانون به خاطر خبر دروغ مربوط به آماده سازی حمله تروریستی، بمب گذاری، آتش زدن یا هر نوع تهدیدی علیه ساختار های دولتی و اجتماعی، مجازات 3 الی 5 سال زندان درنظر گرفته شده است.

اگر تخلفی با هدف ایجاد اختلال و بی ثباتی در کار ارگان‌ های دولتی صورت بگیرد، مجازات از 6 الی 8 سال زندان در نظر گرفته خواهد شد. اگر تماس تلفنی باعث مرگ یا آسیب جدی به فردی شود، هم عامل آن به 8 الی 10 سال سلب آزادی مجازات خواهد شد.

ولادیمیر پوتین نیز قانونی را امضا نمود که بر اساس آن قانون مجازات استخدام عوامل تروریستی برای انجام حملات در سراسر خاک روسیه، به حبس ابد تشدید شده است.

لازم به یادآوری است که خط تلفن ویژه گزارش تهدیدهای تروریستی در روسیه از تاریخ 11 سپتامبر سال 2017 آغاز به کار کرده است. در این مدت (تقریبا شش ماه) در 180 شهر روسیه تقریبا 3500 تلفن در این خصوص ثبت شده است که حتی یکی از این موارد هم تهدید واقعی بمب گذاری یا حمله تروریستی نبوده است.

وزارت داخله روسیه آسیب مالی این قبیل تلفن‌ های دروغین را چند میلیارد روبل تخمین زده است. بخش اعظم این تلفن‌ ها از محل استقرار تروریست ها در خاک سوریه، حتی از خاک ترکیه، آمریکا، کانادا و اوکراین صورت گرفته‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تروریسم
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است