داعش از جوزجان در یک قدمی بلخ
هرات در حذف اسماعیل خان صحنه ناامنی ها شد و جوزجان در نبود جنرال دوستم، لانه داعش و حال، ولایت بلخ در برکناری عطا محمد، جوزجان و قندوز دیگر می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۸    ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ کد خبر: 144078 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جنرال دوستم آلوده به جنگ های گذشته همپای دیگر رهبران جهادی (جز گلبدین حکمتیار) در دوران جدید افغانستان خواهان اشتراک در قدرت و حکومت شد و این به معنای قبول حاکمیت و قانون بود اما در هجوم نفرت و حمله رهبران پشتون، همواره مورد تهدید و حذف قرار داشت زیرا نماد سقوط حکومت یک پشتون است.

در حالیکه وی اولین مقام در افغانستان می باشد که نسبت به جنایات و جنگ های گذشته ابراز تاسف و پشیمانی کرد و تا زمان حضور در کشور، شمال و بخصوص ولایت جوزجان را از گزند گروه های تروریستی در امان نگاه داشته بود آیا خطرناک تر از حکمتیار برای افغانستان می باشد و ویران کنندتر از طالب و داعش؟

پس از تبعید جنرال دوستم، ولایت جوزجان مقر نیروهای داعش شد و شمال، صحنه رویدادهای تکان دهنده و نسل کشی ها و حکومت در برابر تمام کشتارها در این منطقه چه کرد؟ تماشای به زانو در آمدن جبهه مقاومت و قتل عام مردمی که قرن ها است در سیاست شوم پشتون های در قدرت، قربانی می شوند تا این سرزمین برای این قومیت از هر غیرپشتونی تصفیه شود.

از سربازگیری تا سربریدن ها تا ویرانی و خشونت در شمال که با نام داعش در حال رخ دادن است هیچ عملیاتی از سوی حکومت با هدف نابودی و تضعیف این گروه تروریستی صورت نمی گیرد زیرا در هماهنگی های درون حکومت نه تنها پایگاه های نیروهای امنیتی واگذار بلکه ولسوالی ها و مناطق برای آنان تهی از نظامی می شود.

اگر همچنان جنرال دوستم که سه سال عمر حکومت اشرف غنی صرف حذف وی شد در ولایت جوزجان حضور داشت آیا زنان مورد تجاوز قرار می گرفتند و کودکان و مردان در فیجع ترین شکل ممکن به خاک و خون کشیده می شدند؟

هر چند معاون اول ریاست جمهوری در سیاست، ضعف های بزرگی دارد اما رهبری بزرگ در میدان جنگ و دشمن طالب و هر تروریست دیگری در افغانستان می باشد که دارای حزب قدرتمند و یک ارتش نظامی است و ارگ در هراس از قدرت یابی چنین مقامی با طرح توطیه و به سرانجام رساندن پرونده ایشچی وی را تبعید کرد و اگر رهبر در مقر حاکمیت و میان قومیت خود نباشد، توان به چالش کشیدن سیاست سلطه طلبانه حکومت و نابودی تروریستان را نخواهد داشت.

و بنا به سیاست رهبران پشتون و نفرتی که بیش از هر نیروی ویران کننده در کشور از رهبران جهادی و مقام های دیگر اقوام دارند، مهره های دردسرساز برای افغانستانِ پشتونیزم یکی پس از دیگری از صحنه سیاسی حذف شدند و زمانی که اسماعیل خان از ولایت هرات بدل به مقامی خانه نشین شد، قطب اقتصادی کشور روی آرامش ندید، جوزجان در نبود جنرال دوستم لانه داعش شد و حال نوبت به ولایت بلخ رسیده و برکناری عطا محمد نور تا به طور کامل، مقاومت شمال درهم شکسته و هیچ غیرپشتونی توان به چالش کشیدن حکومت را نداشته باشد.

جنایت میرزاولنگ در اتحاد طالب و داعش، پیامی به خیرش های مردمی بود که اگر حکومت در کنار تروریستان قرار گیرد هیچ مانعی هرچند به بزرگی جبهه مقاومت توان نبرد ندارد.

در حالی که در چهاردهه آشوب گذشته هر مقام با صلاحیت این سرزمین، قبل از رسیدن به رده های بالای سیاسی حذف و نابود شد، وجود رهبران جهادی اگر چه آلوده به جنگ های داخلی هستند و از عوامل کشتار و آواردگی مردم در اکنون افغانستان، تنها تکیه گاه برای مقابله با سلطه گری پشتون های حکومت و گروه های تروریستی در کنار کشورهای تروریست پرور خارجی می باشد زیرا جایگزین جنرال دوستم، عطا محمد، محقق و ... مقامی نیست جز رهبر منفوری چون گلبدین حکمتیار.

و آنهنگام که دیگر رهبر غیرپشتون باقی نماند، سرنوشت شمال چه خواهد شد و یا برای ازبک، تاجیک ، هزاره و باقی اقوام جایی برای بقا خواهد ماند در این نسل کشی های که طالب از جنوب می کشد و داعش از شمال و یک کشور قدرت در دستان رهبران پشتون است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جوزجان
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
چرا ولی مسعود ناوقت تهدید اشرف غنی را رسانه ای ساخت؟
احمد ولی مسعود را که از نزدیک می شناسم یک شخصیت با داعیه و عدالت طلب در معادلات قدرت سیاسی در افغانستان است. تلاش های ایشان در چند سال اخیر برای ایجاد یک نظام سیاسی عادل و متوازن از طریق طرح " آجندای ملی" تا کنون نتوانسته حلقه پشتونیزم تمامیت گرا را قناعت بدهد که دست از برتری طلبی و حذف دیگران بر دارند. افزون بر آن ایشان حتا نتوانسته اند قشر سیاسی و یا نخبگان جهادی تاجیک را بدور آجندای ملی ایشان متحد سازد.
به باور بنده مشکل در " آجندای ملی" ایشان نیست، بلکه مشکل در تفکر میان تهی بسیاری قشر سیاسی نخبگان جهادی تاجیک است که هیچ آجندای سیاسی نمی تواند آنها را از باتلاق جهادیزم سالهای ۸۰ ، کوتاه فکری سیاسی و خود خواهی بیرون بکشد.
ولی مسعود جسور ترین و با داعیه ترین شخصیت میراث دار احمد شاه مسعود است.
پرسش اساسی اینست که چرا حالا ولی مسعود تهدید قومی اشرف غنی را بعد از یک و نیم دهه خاموشی رسانه ای ساخته است؟
واقعیت اینست که جریان تهدید اشرف غنی را ایشان پس از جنجال های تصویب قانون اساسی ۲۰۰۳/۲۰۰۴ در یک جلسه که بنده هم اشتراک داشت در سفارت افغانستان در لندن که ایشان در آنوقت سفیر بودند، بیان نمودند.
باید گفت احمد ولی مسعود از تهدیدات اشرف غنی و استفاده از قدرت خارجی بویژه نقش خلیلزاد نماینده خاص بوش ترس نداشت، اما بزرگترین ترس او از خیانت مار شال فهیم، داکتر عبدالله و ضعف یونس قانونی بود که در برابر حلقه پشتونیزم تکنوکرات ، لخدر ابراهیمی نماینده خاص ملل متحد و زلمی خلیلزاد نماینده خاص بوش عقب نشینی کردند.
همچنان دستان استاد ربانی را استاد سیاف در تحت نام جهادیزم در تبانی با کرزی و حلقه پشتونیزم تکنوکرات در جریان تصویب قانون اساسی بستند. جنرال دوستم و کریم خلیلی مصروف آجندای کوچک و حاشیه یی بودند و بحث سر نوشت شمال و نظام سیاسی پارلمانی برای آنها در اولیت نبود.
احمد ولی که تازه از جرگه قانون اساسی به لندن برگشته بود از یک طرف تهدیدات اشرف غنی و فشار های خلیلزاد با استفاده از قدرت آمریکا و از طرف دیگر معامله، کوتاه فکری و خیانت مار شال فهیم و داکتر عبدالله و ضعف یونس قانونی و استاد ربانی و اسمعیل خان و عدم همبستگی میان اقوام غیر پشتون در یک بازی سر نوشت ساز خیلی اندوه گین بود.
واقعیت اینست که بیش از ۱۵ سال از اندوه احمد ولی مسعود می گذرد و او بر حق بود. درین مدت در نتیجه خیانت دلالان تاجیک و بازی ماهرانه فاشیزم همه فرصت ها از دست رفت و اکنون کشور بدست اشرف غنی و تیم تبهکار او رسیده است که وعده نابودی تاجیکان و کلیه مردم غیر پشتون را ۱۵ سال قبل داده بود.
واقعیت اینست که بهای اشتباهات و کوتاه فکری نخبگان سیاسی تاجیک، ازبیک و هزاره را نسل جوان کشور می بپردازند. چنانچه جنرال دوستم بهای آنرا در تبعید می پردازد که خودش غنی را بر سر شانه هایش خانه بخانه مردم شمال در ۲۰۱۴ می برد. هزاره ها هر روز به نام های مختلف نسل کشی می شوند.
لشکر کشی غنی علیه استاد عطا در بلخ در راستای تحقق همان وعده ایست که او برای احمد ولی مسعود ۱۵ سال قبل داده بود.
داکتر عبدالله بحیث مار آستین در لویه جرگه قانون اساسی تاجیکان را ماهرانه نیش زد وحالا آخرین ماموریت خود را در توطئه حذف هویت شهروندان در شناسنامه های برقی و کودتای سیاسی برای سرنگونی والی بلخ، آخرین سنگر مقاومت در برابر فاشیزم انجام می دهد.
امید است افشاگری های احمد ولی مسعود در سطح رسانه ها بتواند مردم را از عمق نیات اشرف غنی و همفکران تبهکار او آگاه سازد.

>>>   Zafar
اينجا صرف نام از فاشيستان ارگ به سركردگى اشرفك احمدزى است.
در اصل مردمان ما مستقيماً با انگليس روبرو هستند.... همان پروژه بى پناه گاز تركمنستان و معدنيات افغانستان مدرح بحث است.
پشتون ها به هر صورت بايد حمايت شوند چون غلامان با وفاء حكمبردار هستند. آزادى زردادخان، گلبدين خان وغيره همه و همه پروژه است.
هر كسيكه با اين غلامان شان مقابله كند تحديد به مرگ و نابودى ميشود. يقين دارم اين تحديد ها را عبدالله، دوستم، محقق، صالح وغيره مستقيماً از هيولاى جهانى دريافت نموده اند.
جان شرين هست مردم، از اينها گله نكنيد؛ اينها به گروگان گرفته شده اند. هنوز هم كه شٓت و پٓت ميكنند آفرين شان!

>>>   دولت و حکومتی که نتواند از مرزهای خود دفاع کند٬ نه دولت است نه حکومت... حرف شما

>>>   Faiq
پنج پرسش كلان به سويه اوغانيت:
1-اوغان چي وقت سر عقل ميايد ؟
2-اوغان چي زمان دست از انتحار فزيكي ميبردارد؟
3-اوغان چي زمان دست از انتحار فرهنگي ميبردارد؟
4-مردم گوسفندي ما چي زمان از خواب خرگوش بر ميخيزند؟
5-سياسيون ما تا چي وقت دول وحدت مُلي ميزنند؟
شرم نامه:
چهار دانه اوغان نكتايي پوش #تمدن_گريز و#كتاب_سوز ميايد براي زبان ما و هويت ما حق تكليف تعين ميكند! لعنت بر وجدان هاي به خواب رفته و طوطيان وحدت ملي گوي

>>>   Salam
كشىور كه رييس جمهور بر حال آن اعتراف مى كند كه رهبران آن در گذشته........ بوده اند ، چرا بايد از .....ها و چنين كشور انتظار مردم سالارى داشت و يا از آن هراس داشت .
معامله گران ....ما در اين هفده سال عروسك هاى اين ....ها بودند و مزدوران حلقه به گوش .
زمان آن رسيده است كه حكومت دست نشانده اش را سقوط داد.

>>>   Baha
تاجیکانی که برای برکناری آقای نور، روی اهداف شخصی آگاهانه یا نا آگاهانه با غنی، گلبدین، اتمر وعبدالله همصدا وهمآهنگ اند، باید بدانند که یک خیانت بزرگ تاریخی را بردوش می کشند با نبود آقای نور و آمدن جمعه خان همدرد و حزب اسلامی گلبدین جنگ و داعش در شمال مسلط خواهد شد که در واقع شما در برابرفاجعۀ فردای بلخ و تاریخ پاسخگوخواهید بود . به گزارش اسپوتنیک توجه کنید.

>>>   Salehi
قبل از اینکه وارد مدرسه و دانشگاه شویم آیا ما چیزی بنام زبان دری و قوم بنام پشتون می شناسیم هرگز این واژگان عامیانه سینه به سینه نسل به نسل به ما منتقل شده
و این را نمی شود یک شبه و یا یک دفعه تغیر داد !
اوغان یعنی پشتو زبان . فارسی وان یعنی پارسی زبان
جالب است که هنوز هم مردم تاجیکستان افغانستان را اوغانستان تلفظ میکنند

>>>   آزادی AZADI
همان‌گونه که عمر استبداد و خودکامه‌گی به پایان رسید و کسانی با تقلب‌های آشکار نتوانستند یک‌جانبه به گرده‌ی مردم سوار شوند، خواب تحمیل هویت جعلی نیز به گور برده خواهد شد. "افغانیت" هویت ملی نیست و هیچ‌گاه نخواهد شد. من افغان نیستم!
انتحاری، انزجاری، انفجاری نیستم
ناخلف باشم اگر‌ گویم که افغانی‌ستم
خانه‌ام گسترده و هویت‌ام شهنامه است
کابل و کولاب و تهرانم، خراسانی‌ستم

>>>   Farid
بگذار این سال سالِ شکست تمامیت خواهی قومی باشد !
سالِ شکست تحمیل هویت یکی بر دیگران باشد !
سالِ ناکامی راهبردِ هژمونی یک قوم باشد !
سالِ بربادیِ آرزوی نحسِ حذف دیگران باشد !
سالِ آغاز تلاش موثر برای حفظ جغرافیای امروزی ما باشد !

>>>   مردم ایران در مقایسه با مردم افغانستان با آن همه زندگی راحت که دارند دست به تظاهرات زدند ، ما افغانستانی ها چرا دست به تظاهرات نمیزنیم ؟
#ملت_گوسفندی

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰

>>>   جناب نویسنده
طوریکه ازلابلای نوشته هایت دیده میشود یک انسان خوب تفرقه انداز بین قوم ها دیده میشوی. درزمان حکومت داکتر نجیب تمام نویسنده ها ازآن حکومت نیزشکایت داشتند. حالا همان تنظیم های که کابل را به ویرانه تبدیل کردند ماموردولت معلم ومردم عوام را سربریدند وقتل نمودند .درمناطق جنرال دوستم که حتی برای قریه ها بچه ها را نوبت کرده بودند غیر از چوروچپاول دیگر کارنکردند ازین ها دفاع کرده ای خودت جیره خور اینها معلوم میشوی ولو اگر نباشی. من از سالهای متمادی نوشته های شمارا میخوانم همه منفی بافی بوده مثبت هیچ نبوده ازخداوند برای تان هدایت میخواهم هرگاه نصیب تان هدایت نبود خرابی تانرا خواهانم

>>>   بلی، متعصب نباشیم، ولی بر ضد تعصب، شئونیزم، و فاشیزم باید جنگید و مبارزه کرد.
مبارزه علیه فاشیزم که خود فاشیزم نیست.
کسی که علیه قومپرستی اعتراض کرد و در مقابل آن از حقوق قومش دفاع کرد قومپرست که نیست.

>>>   تو از نجیب گاو پیغمبرت درست کردی۰ نجیب خاد بر همه ملت معلوم بود و به همین خاطر هم وقتیکه در اثر زور آمدن بالایش آیت خواند و حدیث خواندن را شروع کرد و فالبینی ناکامی های خودش را همه روزه میکرد دیگر برایش دیر شده بود و مردم فریبش را نخورد۰ او رفت به گودال تاریخ، فرار هم کرده نتوانست، و از خیرات دیگران چند روزی زندگی میکرد تا آنکه وطنداران و برادران عزیز خودش خدمتش رسیدند۰

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰

>>>   خود غنی کوچی یکبار گفت اجازه بدهید نماینده هشت ولایت پشتون نشین باشم۰ کوچی ظرفیت اداره یک کشور چندین قومی و چندین زبانی را ندارد۰ گفتار او در مود تروریست های زندانی در بگرام و همه گویندگان یک زبان را بیاد بیاورید۰

>>>   ماده چهارم قانون اساسی با زور، تذویر، ریا، و دروغ بر مردم تحمیل شده است، و هیچ مورد قبول اکثریت قاطع مردم بجز خود اوغانها یا پشتونها نیست. این قانون هرچه زودتر باید اصلاح گردد.
اوغان افغان پتهان پشتون یا پختون همه یکی است و مترادف یکدیگر هستند، و اکثریت باشندگان کشور اوغان نیستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است