ارتشِ غنی زیر بیرق داعش
ارگ که با ریشه دواندن اختلاف های قومی به طالب امتیاز کشتار و خون داد و شمال را برای داعش مهیا کرد بیش از آنکه اعتقادی به پرچم افغانستان داشته باشد زیر بیرق داعش حکومت می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144481 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،داعش که در سوریه و عراق توانست به امارت برسد با شکست سخت در همکاری کشورهای منطقه ای جایی برای تجدید قوا جز افغانستان نیافت اما این جابه جایی ها که از سوی روسیه با تلاش امریکا صورت گرفت در داخل کشور بدون هماهنگی های درون حکومتی، چگونه می توانست در شرق نفوذ کند و شمال را به ناامنی کشاند؟

ننگرهار مقر حاکمیت داعشی است که از میان نیروهای ترد شده طالبان، حزب اسلامی و افراط گرایان خارجی شکل گرفت و طی سه سال گذشته، خشن ترن رویدادهای حمله و انتحاری با کشتارهای وسیع را به عهده می گیرد، کابل همچنان در شوک کشته و زخمی شدن 150 کشته و زخمی فرهنگیان در حمله این گروه بود که تصاویری از بیرق داعش در کنار پرچم افغانستان بر روی وسایل نظامی ارتش منتشر شد.

مضحک ترین پاسخ را سخنگوی وزارت دفاع داد که آن را اظهار شادمانی نیروهای ارتش پس از حمله مرگبار علیه گروه داعش در ولایت ننگرهار عنوان کرد، این گفته نه سواد کم دولت وزیری به مانند وزیر مخابرات است و نه عدم درک تفاوت میان پرچم افغانستان و داعش که هر کدام می تواند چه مفهومی داشته باشد بلکه نشان می دهد که جناب عالی از مرحله بسیار پرت می باشد.

جناب سخنگوی وزارت دفاع، در هیچ کجای تاریخ و در هیچ نقطه ای از این جهان وسیع، هیچ ارتش کشوری و یا حتی گروه های چریکی در پیروزی ها، بیرق دشمن را برای ابراز شادمانی بر فراز موترهای نظامی خود برافراشته نمی کند.

هرچند، دروغ از مشخصه های این حکومت آلوده به فساد است اما چنین توجیه هایی در حالی که هر روز مردم در گوشه و کنار افغانستان و بخصوص پایتخت کشته و زخمی می شوند، دستاورد رییس جمهورِ آمارهای دروغ و واهی است که هیچ زمان در برابر اتهام های وارده از دست داشتن عوامل درون حکومت با تروریستان تا فساد، جواب قانع کننده ای نداد.

اینکه حکومت اشرف غنی با طالب و داعش در همکاری به سر می برد را نمی توان واقعیت کامل عنوان کرد اما تلاش های بسیاری از درون همین حکومت صورت گرفت تا داعش در افغانستان قدرتمند شود و نیروهای آنان با مهمات و اسلحه بدون کوچکترین مشکل امنیتی با گذر از بیشمار پست بازرسی و یک لشکر نظامی پایتخت، هم مساجد را به خاک و خون بکشانند و هم نهادهای مهم و مراکز فرهنگی را.

و بر همین مبنا، شمال همواره امن که حتی در دوران حاکمیت طالبان از گزنه این گروه در امان بود در سه سال ریاست جمهور اشرف غنی بدل به میدان جنگ شد، نسل کشی دید و تروریستان در آن ریشه دواند.

زمانیکه سیگار طی گزارشی از وجود جنرالانی گفت که حتی از هزینه لباس و غذای سربازان دزدی می کنند و دلیل اصلی شکست ها در برابر گروه های تروریستی می باشند، اتهام های وارده به ارتش و پولس از جانب ارتباط با طالبان و داعش به دور از واقعیت است یا حقیقت این نظام فاسد و تروریست پررو را نشان می دهد؟

بیرق داعش که توسط ارتش به احتراز درآمد اگر چه در میانه خبرهای شوم این سرزمین تا چندی دیگر به فراموشی سپرده می شود اما حقیقت تلخ را دگر باره زنده کرد و آن این است که داعشی که زنان، کودکان و مردان را سر می برد و به رگبار می بندد در ارتباط با حکومت افغانستان در کنار طالبان ظهور کرد و قوت گرفت.

ارگ نشینان که طی سه سال با ریشه دواندن اختلاف های قومیتی و مذهبی و فراهم کردن زمینه گسترش طالب و داعش به شرق و شمال، موجب کشتار وسیع مردم و آوارگی هزاران هزار باشنده ای شد که اکنون در سرمای زمستان در حال جان دادن هستند بیش از آنکه اعتقادی به پرچم افغانستان داشته باشد زیر بیرق داعش حکومت می کند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتش
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   از روی شوخی و مزاح این کار را کرده اند

>>>   داعش طالب احمدزی همگی دو روی یک سکه هستند. امنیت ملی برای پیش برد اهداف شخصی یک قوم خاص استفاده میشود.

>>>   ارگ + گلبدین = داعش

>>>   آیا ابزار شنود در موبایل‌مان نصب شده است؟ چگونه بفهمیم که آیا در گوشی همراه هاابزار شنود نصب شده است یا نه.

>>>   دروغ است از داعش امان میخاستند و مجبور شدند پرچم داعش را بالا ببرند

>>>   همگان در آن فیلم معروف دیدند که آمریکی های حیله گر و حقه باز چگونه چند هزار داعشی را که در رقه در حال نابودی بودند فراری دادند ! باتوجه به اینکه داعش در سوریه و عیراق در حال نابودیست و تمام سرزمینهایش را از دست داده است پس مقصد بعدی افغانستان و مصر و لیبیا و نیجریا و ... خواهد بود ، پس در افغانستان هم باید هزاره های مظلوم برای دفاع از قتل و عام نشدن بدست طالبان خونخوار و داعش آدمخوار لشگری قدرتمند مانند فاطمیون داشته باشند ، همگان در سوریا قدرت رزمی و دلاوری هزاره ها را دیدند که هر جایی بیرق فاطمیون هزاره به اهتزاز درآمد تمام تروریستها گریختند یا قتل و عام شدند ، حتی سربازان ارتش سوریه چون ترس دشمنان از فاطمیون را میدانستند هرجایی کار برایشان سخت میافتاد میخاستند تنها با بیرق فاطمیون پیشروی کنند و بیرق فاطمیون را برافرازند تا دشمن مورال خود را از دست بدهد تنها با بیرق فاطمیون که این خود برای ما هزاره ها افتخار بزرگ است ، از برکت همین فاطمیون است که طالبان خونخوار و داعش ادمخوار در افغانستان و بادارانشان تا حدی ترسیده اند که میدانند هزاره دیگر هزاره مظلوم سابق نیست و اینهمه جنجالها برای همین است که طالبان و داعش و بادارانشان مانند آمریکی و بریتانیا و عربستان و امارات و ... مثل سابق میخاستند خون هزاره های مظلوم را بریزند و ظلم کنند و از هزاره ها هم هیچ صدایی برنخیزد ، اکنون از قدرت رزم و صلابت هزاره ها و از اینکه هزاره مظلوم دیروز امروز فنون رزم یادگرفته و مجهز شده و دیگر نمیتوانند به هزاره ستم کنند سخت ترسیده اند ، با منافع ایران کار ندارم و درست است که ایران صرف با هر وسیله بدنبال منافع خود است اما لشگر قهرمان فاطمیون به سود هزاره و تاجیک و ازبک است و به ضرر دشمنان خونخوار این سه ملت بزرگ کشور افغانستان ( خراسان قدیم )
درست است که هزاره خون میدهد

>>>   همه میدانند دولت افغانستان چه کرزی وچه اشرف غنی نمی خواهد تروریست طالب وداعش را از بین ببرد. وگر نه چه جوانان هزاره وتاجیک که از پشت سر هدف نیروهای داخلی و آمریکایی قرار گرفتند .
ومواقع حساس وشکست دشمن امر برگشت داده میشد ویا از نیروهای پشتیبانی ومحمات خبری نبود .ودر نهایت با کمک بعضی نیروهای ناشناس دشمن فراری داده میشود
شاهد عینی سرباز پولیس ملی.

>>>   دوستان ارجمند درود بر شما .
با دیدن این عکس شرم اور شرمیدم ، نمی دانم چرا شرمیدم ولی شرم کردم ، از خود ، از بلخی بودن ، از همشهری و هم کوچه بودن با خان داود خان .
از انجنیر بودن خود هم شرمیدم ، شش سال تمام زحمت کشیدم و سند فراغت ماستر انجنیری پولیتخیک گرفته انجنیر شدم ، امروزه روز ها آنقدر انجنیر و استاد خوانده و نا خوانده زیاد شده که از نام انجنیر و استاد هم نفرت پیدا کرده ام . انجنیر و استاد شدن معنی ندارد جانوری انسان شود و از عقل و وجدان و درایت بهره مند .
عکس یادگاری گرفتن با مومندی ها و شینواری های .... فروش نمی تواند به انسان وارسته و وطنپرست افتخار و شخصیت ببخشد . این عکس یادگاری نماد بی همتی ، زبونی ، هرزه گی و چاپلوسیست که به نمایش آمده . چقدر یک معاون انجنیر و یک ادم تخنیکم خوانده بی آبرو و حیثیت شود که برای گرفتن چند روز چوکی ولایت با زنفروشی عکس یادگاری بگیرد .
به راستی فرا گیری و آموزش سبق نجابت ، آزاده گی ، وارسته گی ، سربلندی و افتخار کار هر بلهوسی نیست . این مکتب بزرگ شهامت بلند ، ریاضت همیشه گی ، استعداد توانا ، از خود گذری و استاد اندیشمند وخردمند بزرگ می خواهد .
جناب خان داود خان ، از شما انتظار چنین پا بوسی و خوش خدمتی نداشتم ! با این گونه رفاقت های نا اندیشانه و غرض الود شما نه تنها به شخصیت سیاسی خود لطمه زدید ، بلکه ما ها را هم که با شما همکوچه و همسایه بودیم شرمنده و رو سیاه کردید . با پیروی از هالوی بزرگ می نویسم :

ای انکه چشم دوخته یی به بلخ
این لقمه در دهنت سازگار نیست
در رهبری بلخ بباید یکی عیار
بوزینه با شکستن چوبی نجار نیست

مصطفی منصور بدری باشنده اصلی گذر مارمل شهرمزارشریف

>>>   Durandesh
جناب بدری عزیز جای تاسف است که می گویند از ماست که برماست وهمه این شرر اندازی از دست عبدالله قندهار و کوچی پکتیاوال ......فروش است.

>>>   در شناسنامه های برقی نشان انگشت وقرنیه چشم بصورت دیجیتال ثبت میشود وشما نمیتوانید به یکنفر دومرتبه ویا چند مرتبه تذکره صادر کنید بنا برین زمینه تقلب ونفوس خیالی از بین میرود. اگر در تذکره برقی هر قوم به اسم خودش ثبت شود بدون نفوس شماری تعداد نفوس مملکت وهم چنان فیصدی هر قوم معلومدار میگردد.
فیصدی رسمی وآمار سركاري نفوس مملکت میگوید برادران پشتون ما اکثریت مطلق هستند در حالیکه این مسئله یک تقلب تاریخی است وپشتونها این مسئله دروغین را بمنظور اول بودن در قدرت سیاسی وتاکید و تایید نام افغانستان بر کل کشور جعل وتقلب کرده اند . اگر امروز اقوام اسم قوم وهویت خود شان را درج شناسنامه ها بکنند آن تقلب تاریخی شکسته میشود ودیگر قوم اکثریت وقوم اقلیتی باقی نمیماند وزمینه توضیح عادلانه قدرت سیاسی وثروت در میان اقوام میسرمیگردد. اینست که پشتونها اصرار میکنند در تذکره ها همه افغان باشد چون دران صورت فیصدی برای همیشه پنهان میماند واوغانها (پشتونها) قوم اکثریت باقی می مانند وکنترول اوضاع سیاسی همیشه در دست برادران پشتون ادامه می یابد.

>>>   اگر ما قبول بکنیم که افغان هستیم ما سلب هویت میشویم یعنی با گزشته تاریخی خود وبا مفاخر فرهنگی خود درنهايت با سرزمين ابايي خود بايدوداع بکنیم که حیثیت شناسنامه مارا دارند . انوقت ما نمیتوانیم بگوییم که بزرگانی چون مولوی ، فردوسی ، جامی ، ناصر خسرو ، بهزاد ، فردوسی ، حافظ ، ثنایی وغیره که هرکدام در تاریخ دنیا بی نظیر هستند از ما وتاریخ ما هستند . چون ما افغان شده ايم وانها مولوي فردوسي ثنايي وغيره افغان نبودند وحتی این کلمه را نشنیده بودند.
ما مردم تاجیک واقوام ديگر غير پشتون هزاران سال است که درین سرزمین زندگی میکنیم ومهاجر نیستیم ، یگانه سند ومدرک ما برای این ادعا همین بزرگان علم وفرهنگ واثار كتبي بجا مانده از انها ميباشد . در حالیکه برادران پشتون ما از آنطرف خط دیورند کم کم در طول سه چهار قرن اخير به این سرزمین سرازیر شده اند وحالا از از ندانم کاری ما کار شان بجایی کشیده است که در روز روشن قباله سرزمین مارا بنام خود شان افغانستان يعني سرزمين افغانها (پشتونها) ثبت کرده اند ومارا مهاجرین آمده از تاجیکستان وازبیکستان وغیره میخوانند .
اگر ما بگوییم مولوی فردوسی ثنایی رابعه بلخی جامی كي ها بودند واز کجا شدند میگویند آنها فارسی زبان بودند وبازماندگان لشکر ایرانیان هستند که اینجا در افغانستان ماوا گزیدند ومربوط شما تاجیکهای مهاجرنیستند زبان شما دری است وزبان انهافارسي ميباشد ، شما از تاجیکستان به سرزمین افغانها آمده اید .
اگر قرار باشد یک هویت ملی وجمعی داشته باشیم ، آن هویت باید باز تاب دهنده وبرگرفته از تمام اقوام وفرهنگ ها ی داخل کشور ما باشد نه بر گرفته از نام یک قوم خاص . درحالیکه اسم وهویت افغان برای دیگر مردمان جهان معرف وبیانگر تنها قوم پشتون مملکت ما است .

>>>   Ariaie
چرا ريس كميسيون انتخابات هميشه از يك قوم باشد؟ چرا يك ازبيك، يك هندو، يك هزاره، يك تاجيك، يك إيماق... نباشد؟
اگر اجرايه جبن ندارد، صلاحيت دارد، قدرت دارد چرا در اين راستا حرف ندارد؟
ما ميدانيم كه تلفن عبدالله را حتى أتمر هم پاسخ نمى دهد!

>>>   Raheel

در وضعیتی که حتی دستارهای سیاستمداران قومی است با کدام منطق و عقل می شود عبدالله پشتون را نماینده تاجیک پذیرفت و مصلحت سیاسی این قوم را که از هزاران جهت مورد حمله و توطیه است، به دست او سپرد؟ در حالی که او هرگز و هیچگاهی و حتی برای یک بارهم از هویت و یا منفعت تاجیکی دفاعی نکرده است.

در حالی که از گلبدین تا سلیمان لایق،‌ از غنی تا خلیلزاد، لز کرزی تا ملا عمر و انوارالحق احدی تا اسماعیل یون همه در یک صف اهداف قومی خود را پیش می برند،‌ خاموشی، معامله گری و خیانتهای عبدالله را مصلحت ملی تاجیک دانستن اوج اوج بلاهت و یا شرکت در خیانت علیه تاجیکان است!

برای نماینده تاجیکان شان شرط لازم تاجیک بودن است، هرچند کافی نیست. اما شرط حتمی و لازم همین است. درک این نکته نبوغ نمی خواهد- اگر عقل کسی طلسم نشده باشد.

>>>   Kawa AhanGar
غیر پشتونها در مجموع خیلی متفرق و غیر متحد و نا منسجم بودند و هستند ودر مجامع مهم سیاسی بیرونی لابی موثر، متحد، و فعال اصلن ندارند.

>>>   داد فر اویانی
افغانستان، یعنی دوزخ این جهان!
افغانستان، یعنی جایی ماتم و فغان از ستم افغان.
افغانستان، یعنی کشتارگاه خرد و ارزش های شهرآیین خراسان.
این تلخ ترین راست ماست، ای هممیهن گرامی!

به گذشته تاریک افغانستانی اگر باری نخواسته ایم نگریست؛ بیاییم دیده باز کنیم و به ایندم تاریکتر از هر پیشینه تاریک «افغانی»ی ما، یکدمی با دیده خرد بنگریم!
چرا دیده بندیم بر این راستی؟
چرا نبینیم و ندانیم و نگوییم که:
افغانستان، یعنی جایی که ستم است و فغان و درد و بیدادگری، برای افغانسازی.
افغانستان؛ جایی که ستم تباری فرمانروای فرمان های الاهیست.
افغانستان؛ جایی که شب است و سیه روزی و ویرانگری، برای افغانسازی.
افغانستان؛ یعنی تاریکستان و در تاریکی، تبهکاری و همواره در رویارویی با روشنی و در ستیز با هر آنچه از دانش است و خرشیدی، برای افغانسازی.
افغانستان، جایی که فروش خاک و میهن است و کشتن هر آنچه بومی و مادریست، برای افغانسازی.
افغانستان، یعنی دوزخ این جهان و خون بومی ترین ها را نوشیدن، برای افغانسازی.

چرا ندانیم و نگوییم ازین راستی؟
من نتوانم شد دشمن هممیهن خود با تفنگ فاشیزم افغانیت.
افغانستان دیگر حق بودن ندارد.
خراسان بوده و خراسان باد زادگاه خرشیدیی مان را و برای همگان و برای هر آنکی بومی و برای هر آنچه مادریست.
خراسان باد و مهر و روشنی برای همگان!
خراسان باد و رهایی از ستم افغانیت و از پیشه و تیشه ستمخویی.
هر نامی که برای همگان باشد، بایسته سرزمین ماست بجای افغانستان که از افغان است و پیشه ستم دارد و تبهکاری.

>>>   ایکاش بااهل هندووسیک هموطن میبودیم نه باافغان بودائیزم بهتراست ازپشتونیزم

>>>   ...
بارها گفتیم.. گپای بی معنی، رکیک، سبک، احساساتی، پف و پتاق نزنید. حالی، او شمله داران و عشوه داران پشتونیزم، کجا هستید؟ بیایید و شناسنامه های اوغانیت و اسلامیت را توزیع کنید. پاس هموطنی، تجربه تلخ از درد، بیچاره گی و ویرانی گذشته نباشد. کابل را گورستان شونیزم می سازیم. مگر، مرده باشیم که تو هویت ما را اوغان بسازی..
#احمد_شاه_فرید

>>>   عطا محمد نور:
کسانی را که خود ما آوردیم، عاقلانه نیست که بلای جان ما شوند.
نوت: بعد از مسعود، باور به ایستاده گی، زخم شدید خورده است. اگر واقعن، آن طوری که می گویید، هستید. ما در کنارت هستیم. افغان نیستیم. افغانان هموطنان ما هستند.
#احمد_شاه_فرید

>>>   این یک اصل همیشه رایج است، هرگاه یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را ملی و مدرن و با دموکراسی و وقوانین حقوق بشر جهان منطبق سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد خودبخود تبدیل به عمله و آلت دست بیگانگان گشته و منافع آنان و فرصت طلبان و سودجویان داخل و خارج را تاًمین می کند.

>>>   دقیق است که ارتش ما چند جهت دارد یک جهت آن روی منافع ملی می اندیشد .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است