افزایش بی ثباتی، آجندای سفر مقامات آمریکایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144702 منبع: پرینت

بزودی نماینده دایمی آمریکا در سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت این سازمان برای بررسی افزایش ناامنی و بی ثباتی سیاسی به افغانستان سفر خواهند کرد. ضمن آنکه دونالد ترامپ راهبرد جدید اش برای افغانستان را عامل ختم جنگ و نابودی هراس افکنی دانست اما واقعیت های موجوده خلاف آن را ثابت نمود. تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان حضور بیشتر نیروهای آمریکایی و افزایش عملیات های هوایی هیچ تاثیری روی اوضاع امنیتی ایجاد نکرد.

در پهلوی گسترش جنگ و افزایش ناامنی، اختلافات درونی، تنش های قومی و حزبی، اختلافات سیاسی میان ارگ، سپیدار و والی بلخ داستان با دوام شناسنامه های برقی و افزایش فعالیت های داعش حال و اوضاع افغانستان را به شکل بی سابقه ای شکننده و متزلزل ساخته است. دلیل اصلی عدم پیشرفت در خصوص مبارزه با تروریزم و دست نیافتن به صلح، امنیت و ثبات سیاسی رابطه مستقیم به چند دستگی و اختلافات در سطح رهبری و موجودیت تنش های مضحک میان رهبران افغانستان دارد. تا زمانیکه رهبری افغانستان به شکل منسجم و متحد علیه دهشت افکنی به مبارزه نپردازند تامین صلح و ثبات صرفا به مثابه یک خواب برای افغانستان و یک خیال برای آمریکا خواهد بود.

نتیجتا من به این باور هستم که آمریکا از این چند دستگی، اختلافات و تنش ها میان رهبران افغانستان به ستوه آمده و مصمم شده اند تا با یک رویکرد جدید از رهبران افغانستان به شدت خواهان رفع چالش ها و اختلافات موجوده شوند و برای موفقیت راهبرد جدید آمریکا در افغانستان صادقانه و متحدانه دست بکار شوند.

محمد جواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نماینده آمریکا
بی ثباتی افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است