معترضان سوییسی: ترامپ را به قتل برسانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144772 منبع: پرینت

گروهی از مخالفان «جهانی شدن» به نشانه اعتراض به حضور رییس جمهور آمریکا در «مجمع جهانی اقتصاد» در سوییس، در خیابانهای پایتخت این کشور اروپایی تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

به نقل از رویترز، حدود ۵۰۰ تن از مخالفان «جهانی شدن» به نشانه اعتراض به حضور برنامه ریزی شده «دونالد ترامپ» در «مجمع جهانی اقتصاد»-که قرار است ماه میلادی جاری در شهر «داووس» سوییس برگزار شود- در مقابل پارلمان سوییس در شهر «برن» پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

گفتنی است که دونالد ترام اعلام کرده بود که در مجمع جهانی اقتصاد که نشستی سالانه با حضور متفکران و رهبران برجسته سیاسی و اقتصادی جهان است، شرکت خواهد کرد.

برخی از تظاهرکنندگان ملبس به لباسهای مشکی، پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: «سرمایه داری آینده ای ندارد»، «ثروتمندان را ببلعید» و «ترامپ را به قتل برسانید».

پیشتر نیز جمعی از شهروندان مخالف ترامپ و نظام سرمایه داری در سوییس، با انجام راهپیمایی در زوریخ، خواستار لغو سفر رییس جمهور آمریکا به کشورشان شده بودند.

شایان ذکر است که حدود ۵۰۰۰ نیروی نظامی سوییس به همراه ۱۰۰۰ افسر پولیس این کشور برای تامین امنیت این مراسم که هر ساله در شهر داووس برگزار می شود، به خدمت فراخوانده شده اند.

همچنین برای حفاظت از مقامات و نمایندگان شرکت کننده در این مجمع، بر فراز محل برگزاری این مراسم منطقه پرواز ممنوع برقرار خواهد شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوییس
مجمع جهانی اقتصاد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است