دستاورد دولت در تداوم تنش با والی بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144833 منبع: پرینت

بعد از این صرف نظر از اینکه دولت بتواند استاد عطا را از این موقف اش پایین بیاورد یا خیر یک دستاورد جدی بدون شک بدست آورده است. چه دستاوردی؟

دولت با نهایت ناشی گری سیاسی راه رسیدن به سه امتیاز را برای استاد عطا خیلی جدی هموار کردند:

1. او را بدون چون و چرا تبدیل کردند به یک مهره کلیدی در چهار چوکات جمعیت. کاری که استاد عطا شاید در چند سال آینده هم نمی توانست انجام بدهد.

2. حدود نفوذ سیاسی اش را فراتر از بلخ به ولایت های خیلی دوردست مانند ننگرهار و قندهار وسعت بخشیدند. امتیازی که او به تنهایی بسیار وقت می گرفت تا بدان نایل آید.

3. و به احتمال قوی او را در مقابل خود به یک کاندید قوی انتخاباتی به پا ایستاد کردند. کاری که استاد عطا پیوسته جرات انجام دادن اش را نداشت.

اگر این اشتباه صورت نمی گرفت به احتمال اغلب او می توانست در انتخابات آینده به یک بانک رای تیم در قدرت تبدیل شود. اینکار بسیار هزینه کم لازم داشت و امتیاز سیاسی اش خیلی ناچیز تر از آن بود که دولت حالا ناچار است بپردازد. این است نمونه خیلی درشت از محاسبه غلط و نافهمی سیاسی. وقتی با دانش محدود به مدیریت موسسات غیر دولتی می آیید و سیاست می کنید کاری بهتر از این نمی شود انجام داد.

احمد ادریس رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   4 - گوش آصف مهمند بریده شد واحکام زندان برایش صادر شد

>>>   بر عکس: 1. عطا نور موقف نسبتا خوب خود را در حزب جمعیت از دست داده
2. در این گیم عطا را در سطح افغانستان و جهان به نام یک ادم لجوج و بیدون اخلاق سیاسی معرفی کرد که اصلا مجال رای گرفتن را در انتخابات دیگر ندارد.
3. امروز تمام افراد جمیعت در این کشمکش مصروف اند در حالیکه گفتگو با طالبان در ترکیه رو به پیشرفت است. حکومت توانست که این افراد را که همیشه مانع گفتگو های صلح میشوند مصروف نگهدارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است