فقر جنسی در کشور ما به فیس بوک رسیده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ کد خبر: 145006 منبع: پرینت

ینجا بیماران جنسی تخم ریزی کرده اند فقر جنسی در هیچ جای دنیا به حد افغانستان بیداد نمی کند.

معمولا در کشورهای دیگر اگر شخصیت مشهوری باشی در شبکه‌های اجتماعی در امان نیستی. اما وقتی شهروند افغانستان باشی و زن باشی و یک زندگی عادی هم داشته باشی از مزاحمت‌های فیسبوکی در امان نیستی.

کافی است بفهمند که زن هستی، خواهی یا نخواهی، چه تصویرت در فیسبوک باشد چه نباشد، مورد آزار و اذیت اشخاصی با ذهن بیمار قرار می گیری.

نزدیک به سه سال می شود که در شبکه اجتماعی فسبوک حساب کاربری دارم و از طریق این پنجره معلومات زیادی را فرا گرفته، اطلاعات خوبی بدست آورم و بعضا دوستان خوبی پیدا نمودم، گاهی هم به عنوان دفترچه ای سپید الکترونیکی گروهی چیزهایی نوشتم، اما حضورم در شبکه اجتماعی برایم بدون دغدغه و درد سر نبوده است.

اینجا اگر بفهمند زن هستی، هر روزه پیام‌هایی از مردان برایت می‌رسد، حتی گاهی با نام‌های زنانه؛ حتی پیام هایی با ضمیمه عکس برهنه خود کاربران مرد دریافت می کنم و این خیلی رنج آور است.

آزار و اذیت زن‌ها حالا از دنیای حقیقی وارد دنیای مجازی شده است، حالا آزار و اذیت از دروازه مکاتب (مدرسه‌ها) و تلفن به فیسبوک رسیده است.
من که بارها پیام‌های رکیک و عکس‌های مبتذل از طریق پیام به دست آوردم، طوری که حالا وقتی پیامی از شخصی ناشناس برایم می‌رسد، می‌ترسم آن را باز کنم.

گاهی اوقات بیشتر پیام‌هایی که برایم می‌رسد برای درخواست دوستی است. گاهی به تعریف و تمجید از نوشته هایم می‌پردازند و برایم شعر و حرف‌های محبت‌ آمیز می‌فرستند تا سر کلام باز شود، وقتی نتیجه‌ای نگرفتند عکس‌ها و حرف‌های زشت و شرم آور برایم می‌فرستند که شدیدا ناامیدکننده است.

چندی قبل از فرط خستگی از دنیای مجازی و و نجات از این مزاحمت های مدرن از سوی بیماران جنسی تصمیم به بستن دایمی حساب کاربری خود نمودم، ولی این صفحات مجازی لعنتی مکانی خوبی را ریختن دلتنگی ها و تراوشات ذهن مفلوج زنان مثل من می باشد، بنآء با چند ماه پیش دوباره حساب کاربری ساخته ام و هم اکنون با درنظر گرفتن برخی قواعد ایمنی، ریسک نکردن در پزیرش درخواست های دوستی از سوی هر کاربری کمی راحت تر از قبل اینجا حضور دارم.

امیدوارم قانون سایبری که قرار است تصویب شود، آزار و اذیت‌ها را کم بسازد، البته امیدوارم این قانون همین آزار و اذیت‌ها را محدود سازد نه آزادی بیان را.

لینا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فقر جنسی
فیس بوک
نظرات بینندگان:

>>>   سلام علیک
انحرافات در دنیای مجازی گسترده تر دنیای واقعی است در دنیای واقعی چون مورد شناسایی قرار می گیری احتمال ازارهای جنسی کاهش می یابد اما در دنیای مجازی چون ناشناس ماندن بیشتر است این نوع رفتارهای انحرافی بیشتر می شود این تاز اولش است روز به روز بر این نوع انحرافات در دنیای مجازی بیشتر می شود بخصوص در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک تنها را نجات خودکنترلی است گر اشخاصی که در دنیای واقعی چنین رفتارهای را انجام می دهد در دنیای مجازی که هیچ ترسی ندارد و از طرفی بیشتر افراد چون در دنیای واقعی به خاطر ترس ار بعضی عوامل رفتارهای ناشایست انجام نمی دهد در دنیای مجازی چون در از بعضی عوامل را ندارد به این مجموعه اضافه می شود
پس نباید در چنین شرایطی از دیگران گلایه داشته باشم
پس تنها را خود کنترلی است

>>>   اشرف جان حيدرى مزه اش زياد نيست همان بهتر كه شما در فيس بوكها سرتان را گرم بسازيد.خدا يارتان

>>>   نیست اوج اعتبار پوچ مغزان را ثبات
کوزه خالی فتد زود از کنار بام ها
صائب

>>>   سیاه رویی باز نصیب حزب اسلامی شد.

«امرالله صالح»
معلومات که به من از چندین منبع با دسترسی مستقیم رسیده است حکایت از آن دارد که مذاکرات با طالبان در استانبول ترکیه تکرار افتضاح گذشته و خنداورتر است. ملا رووف که خودش را نماینده طالبان می نامد قبلا با حزب اسلامی بوده و پس از سال ۲۰۰۳ بدینسو دیگر هیچ فعالیتی نداشته است. او تکیلف چربی خون و شکر دارد و مذاکرات برایش بهانه ای برای تداوی مفت است. یکی دیگر از طالبان تخیلی شخصی است که در پشاور موتر فروشی دارد و او نیز مربوط حزب اسلامی است. گروه حکمتیار بخاطر جلب توجه منابعی که برای به اصطلاح روند صلح پول در اختیار دارند این درامه را توسط اقای جریر سازمان داده است. یعنی تمامی کسانیکه در دو طرف میز نشسته بودند بیشتر نماینده گی از ای اس آی میکردند تا از کدام گروه و جناح در طالبان . با مطلع شدن ازین افتضاح محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به سخنگویان دولت هدایت میدهد که نقش دولت را تکذیب و رد نمایند. این درحالیست که اقای جریر قبل از رفتن به ترکیه مسایل را با آقای خلیلی رییس شورای صلح در میان گذاشته بود. از اینکه اقای خلیلی از تشکیلات طالبان اطلاعات در اختیار ندارد به اسانی در گرداب یک بازی کوچک تجارتی - استخباراتی گیر افتاده است. این افتضاح حتی در میان شورای عالی صلح به یک تمسخر مبدل شده است. (از ترکاری فروش تا موتر فروش دنبال صلح تخیلی )

>>>   روز اول که به یکی از کشور های اروپایی آدم و همراه برادر بزرگ ام که قبل از من به اروپا آمده بود، به یکی از دفتر های امور پناهندگی رفتیم، کارمند خانم دفتر با بسیار رویه خوب و با تبسم و خنده با ما دست داد و از ما تقاضا کرد که بنشینیم و بعدآ کار های پناهندگی من را پیش برد. بعد از ختم کارمان که از دفتر اش برآمدیم، به برادرم گفتم:
والله مثلی که همی خانم عاشق ما و تو شده باشد، زیرا هم خنده کرد و هم با ما دست داد.
برادرم در جواب من گفت: اینجا در اروپا مردم در هنگام ملاقات با یکدیگر دست میدهند و تبسم میکنند و رویه خوب میکنند. این کلتور آنها است و به معنی عشق و علاقه آنها به یکدیگر نیست.
بعدآ به یاد افغانستان افتادم که یگان پسر ها بعد از رخصتی مکتب دهن دروازه مکتب های دخترانه میرفتند و اگر کدام دختر بخاطر کدام چیزی خنده میکرد، پسر فکر میکرد که طرف من خنده کرده است و او را تا دهن خانه شان تعقیب میکرد.
مقصد من ازین نوشته این است که طبقه اناث افغانستان، به اساس کلتور و باور ها و اعتقادات غلط، زیر فشار قرار میگیرند.
آنها باید خودشان با تغیر این نوع رفتار ها، در جامعه تحول وارد کنند.
اگر کسی در فس بوک شما را تعریف میکند و میگوید زیبا هستی.
شما تشکر بگویید.
اگر شعر برایتان می سراید.
تشکر بگویید. خیلی شعر زیبا.
اگر خواهان ملاقات میشود.
در جواب بگویید که شوهر دارم و یا دوست پسر دارم و یا وقت ندارم و یا این که با احترامی که بر شما دارم، من شما را نمی شناسم و مورد علاقه من نیستید، بنأ معذرت میخواهم و برایتان موفقعیت در راه یافتن دوست خوب آرزو میکنم.
یعنی مقصد من این است که شما خود با برخورد احترام آمیز کوشش کنید تا رویه آنها را در جامعه تغیر دهید.
مردم در اروپا و امریکا سگ ها و پشک ها و انواع و اقسام حیوانات دیگر را تربیه میکنند، آیا شما توانایی تربیه یک انسان را ندارید؟
و لو که درنده نیز باشند. زیرا مردم توانایی آن را دارند که حتی حیوانات درنده مانند شیر و پلنگ را نیز تربیت کنند.

>>>   گر کسی در فس بوک شما را تعریف میکند و میگوید زیبا هستی.
شما تشکر بگویید.
اگر شعر برایتان می سراید.
تشکر بگویید. خیلی شعر زیبا.
اگر خواهان ملاقات میشود.
در جواب بگویید که شوهر دارم و یا دوست پسر دارم و یا وقت ندارم و یا این که با احترامی که بر شما دارم، من شما را نمی شناسم و مورد علاقه من نیستید، بنأ معذرت میخواهم و برایتان موفقعیت در راه یافتن دوست خوب آرزو میکنم.
یعنی مقصد من این است که شما خود با برخورد احترام آمیز کوشش کنید تا رویه آنها را در جامعه تغیر دهید.
مردم در اروپا و امریکا سگ ها و پشک ها و انواع و اقسام حیوانات دیگر را تربیه میکنند، آیا شما توانایی تربیه یک انسان را ندارید؟
و لو که درنده نیز باشند. زیرا مردم توانایی آن را دارند که حتی حیوانات درنده مانند شیر و پلنگ را نیز تربیت کنند.

>>>   برادران همه نظریات خوب ارایه کردند من هم با ایشان همنظر هستم باید جواب را با ادب داد تا بی ادب درس بیاموزد کدام مشکلی نیست رفته رفته همه اصلاح میشوند خدا مهربان است
احمدازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است