انتقال سفارت آمریکا به قدس تا 2019 به انجام می‌رسد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ کد خبر: 145107 منبع: پرینت

واشنگتن درنظر دارد تا سال 2019 سفارتخانه خود را از تل آویو به قدس منتقل نماید.

به گزارش رسانه اسراییلی تایمز آو اسراییل، مقام های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن درنظر دارد تا سال 2019 میلادی سفارتخانه این کشور را از تل آویو به قدس منتقل نماید.

استناد این رسانه اسراییلی به گزارش های مندرج در روزنامه های آمریکایی وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز در اینباره است.

به گزارش تایمز آو اسراییل، واشنگتن در صدد است با هدف تسریع در این اقدام، به جای احداث ساختمان جدیدی برای سفارتخانه خود در قدس، یکی از ساختمان‌های کنونی متعلق به فعالیت های به اصطلاح کنسولی کنونی در غرب بیت المقدس واقع در منطقه «آرنونا» (Arnona) را به مکان جدید سفارتخانه آمریکا تبدیل کند.

در حالیکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییلی چهارشنبه گذشته ادعا کرده بود که بود که انتقال سفارتخانه مذکور آغاز شده و تنها یک سال طول می‌کشد؛ «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تاریخ انتقال سفارت این کشور طی یک سال آینده نخواهد بود!

شایان ذکر است، مجمع عمومی سازمان ملل 21 دسامبر سال جاری میلادی با 128 رای موافق، 9 رای مخالف و 35 رای ممتنع، پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را علیه اقدام یک جانبه ترامپ به تصویب رساند.

کشورهای مخالف با این قطعنامه، آمریکا، گواتمالا، هندوراس، جزایر مارشال، میکرونزی، نایورو، پالایو، توگو و اسراییلی بودند.

گفتنی است دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز 6 دسامبر سال جاری میلادی (15 قوس) اعلام کرده بود که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند و آن را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسراییلی معرفی کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است