ربانی برای امر مهمتری به آمریکا نرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۶/۱۱/۱ کد خبر: 145245 منبع: پرینت

شماري مطرح مي كنند كه چرا صلاح الدين رباني وزير خارجه و ریيس جمعيت اسلامي به نيويورک نرفت.

به اثر سعي و تلاش محمود صيقل پاي هیات از شوراي امنيت سازمان ملل به افغانستان كشانيده شد تا فشاری باشد بالاي پاكستان و همچنان بالاي سياست هاي كج و مريض كابل بيشتر شود. هيات شوراي امنيت در نشست هاي مختلف مشكلات و چالش هايی كه فرا راه امنيت و صلح افغانستان قرار دارد را به درستي شنيدند.

اين هيات گپ هاي اصلي را از زبان صلاح الدين رباني وزير خارجه و محمود صيقل نماينده كشور در سازمان ملل شنيدند اما بحث نرفتن صلاح الدين رباني وزير خارجه به نشست شوراي امنيت به نظر من از نشست شوراي امنيت سازمان ملل كرده نشست كابل كه روي تطبيق توافقنامه دولت وحدت ملي است مهمتر است.

اينجا بحث اصلاحات در كميسيون انتخابات مطرح است كه انتخابات پيش رو شفاف و عادلانه برگزار شود. بحث توزيع شناسنامه هاي برقي مطرح است كه يک موضوع حياتي و تضمين كننده انتخابات شفاف مي باشد و از همه مهمتر بحث تعديل قانون اساسي و تغيير نظام مطرح است كه از مشكلات اصلي افغانستان است.

خلاصه اينكه صلاح الدين رباني از آزمون سه ساله حكومت وحدت ملي كه پر چالش بوده است موفق به در آمده است. در برابر تمامي خواست هاي غيرقانوني و زورگويي ها مردانه ايستاد شده است. او از پير خرد نرم خويي و استقامت آموخته است.

حمید رهگذر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریانی
آمریکا
حکومت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   وطندار چرا واقعیت را از مردم پنهان میکنید که ربانی یک ............... است و در چنین مجالس توانایی اشتراک را ندارد.

>>>   نرفتن صلاح الدين رباني وزير خارجه به نشست شوراي امنيت به نظر من یک خیانت ملی ست، زیرا درین نشست جامعه جهانی باید در رابطه به سرنوشت افغانستان مقابل خرابکاری های پاکستان تصمیم می گرفت.
این بگو مگو هابین حکومت و حزب جمیعت می توانست دو یا سه روز بدون موجودیت صلاح الدين رباني در کابل صورت بگیرد. اما نشست شورای امنیت هر روز دائر نمی شود.

>>>   رهگذر صاحب میگویند غ ربانی را از میدان هوائی برگرداند

>>>   ولا خنده آور است پيش بردن چوكى وزارت خارجه اينقدر اسان نيست كه يك ادم تقريبا بى سواد و بى تجربه را در وزارت خارجه مقرر كرده اند و أين جناب ربانى قبلا ازطرف مجلس نماينده گان سلب صلاحيت شده است مگر از اثر بى قانوني كه در دستگاه حكومت موجود است كسى نميتواند جناب را سبكدوش كند

>>>   صلاح الدین ربانی استعداد اشتراک درمجالس سازمان ملل متحد راندارد زیرا یک شخص تقریبا ازلحاظ سیاسی ناتوان است ونمی تواند که به نمایند گی دولت و مردم افغانستان صحبت کند اودرصدد کرسی ومنافع شخصی است .

>>>   برادرعزیز نه رفتن صلاح الدین ربانی یعنی بی ارزش بودن خون افغانهای ونظامیان این کشوراست واین اغا باید به هرنحویکه باشد بالای مردم مجاهد حکومت داری است نه جرگه ارزش چوکی ولایت بلخ بالا تر ازخون مردم بی دفاع این کشوراست
که همه روزه ازطرف یک عده کوردلان ریخته می شود این اغا درپاکستان چتل ستان هم بادار بود وامروزهم درافغانستان اغا می باشد از روزحشر ترس داشته باش که این خون همه جمع شده وسیلاب میگردد وبه همرای دار وندار ت به (سقر)می روی عالی جناب باید اول به کنفرانس می رفتی وبعد چوکی مزار را به این چوکی پرور وخون خوار کمائی می نمودید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است