هشدار مسعود از راه اندازی نافرمانی های مدنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145526 منبع: پرینت

اگر ارگ به تک روی ها پایان ندهد، مردم دست به نافرمانی های مدنی خواهند زد.

به نقل از آینه، احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی افغانستان می گوید که نبود اراده سیاسی برای سرکوب دشمنان یکی از دلایل عمده بحران کنونی در کشور است.

معاون جمعیت اسلامی ارگ را در عملی کرن توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت به وعده شکنی متهم کرده و می گوید که شماری از حلقات در حکومت از طالبان پشتیبانی می کنند.

وی هشدار داده است که اگر تک روی های ارگ پایان نگیرد، مردم به نافرمانی های مدنی روی می آوردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   هشدار ضیا مسعود مقابل هشدار ترامپ مساوی به صفر است.

>>>   اطلاعیه

پدرفاشیزم "زلمی فاشیست زاد" کابل امده تا در قران مهر کرده "استاد عطا محمد نور " رئیس جمهور عنقریب افغانستان را در یک توطئه یی فریب داده او را ترور نمایند.
فاشیزم قبیلوی قبلاً هم "امیر حبیب الله خادم دین رسول الله" را نیز توسط پدر" صبغت الله مجددی" فریب داده بودند.

>>>   خبرتازه

شورای مجاهدین ولایت پنجشیر اعلام کرده که با تمام نیرو و گزینه‌ها در برابر هرگونه نیرنگ تمامیت‌خواهان در ارگ می‌ایستد.

در اعلامیه این شورا نشر شده، آمده است که انحصار قدرت از سوی یک گروه کوچک تمامیت‌خواه، بدون در نظرداشت بافت قومی مردم کشور را در مسیر خطیری قرار داده است.

این شورا از انحصار قدرت توسط یک گروه کوچک در ارگ ابراز نگرانی کرده و گفته است: “مسئولیت انسانی، ایمانی و وجدانی هر شهروند با درک این کشور است تا در برابر این تمامیت‌خواهی بی‌ایستد و کشور را از سقوط حتمی نجات دهد”.

شورای مجاهدین پنجشیر تأکید کرده که راه حل و بهترین گزینه برای شکستن بن‌بست میان “بلخ» و «ارگ» مذاکره و گفت‌وگو بین دو طرف است.

همچنین، این شورا ارگ را عامل بحران و ناقض توافق‌نامه حکومت‌وحدت‌ملی خوانده و گفته است: “حکومت وحدت ملی یگانه گزینه‌ای برون رفت از تقابل دو تیم انتخاباتی بود و تقسیم ‘برابرگونه‌ی’ قدرت اساسی ترین شرط توافقنامه حکومت وحدت ملی بود که شوربختانه از سوی تمامیت خواهان، از همان شروع کار حکومت وحدت‌ملی توسط ارگ نقض شد”.

در اعلامیه همچنین آمده است که: “شورای مجاهدین پنجشیر پس از تحلیل و ارزیابی دقیق اوضاع، حمایت کامل خودرا از موقف جمیعت اسلامی افغانستان و دیگر متحدان ملی آن اعلام می‌دارد”.

این شورا تأکید می‌کند که خواست‌های حزب جمعیت‌اسلامی افغانستان فراقومی و ملی می‌باشد و در عملی شدن این خواست‌ها حکومت وحدت ملی باید گام‌های عملی بردارد.

این شورا می‌گوید که اوضاع و رخداد‌های سیاسی کشور را با دقت زیر نظر دارد و در صورت نیاز همرا با مجاهدین سراسر کشور آمادگی برای هر نوع دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی شهروندان افغانستان می‌گیرند.

شواری مجاهدین پنجشیر دو سال پیش با هدف مبارزه با تبعیض، همکاری با نظامیان کشور و همبستکی مجاهدین پیشین کشور ایجاد شد.

>>>   نا فرمانی های مدنی تان مانن فرمان روایی سالهی امدن تان به کابل خواهد بود. زیرا شما و مدنیت جهانی دارد.
شعیب مراد

>>>   کاش ما تاجکان هم یک رهبر میداشتیم
کاش ما تاجکان هم یک رهبر میداشتیم تابرایش زنده باد پیروز باد وسربلندباد می گفتیم ، ازگفته ها ونظرات عالمانه اش یاد آورمیشدیم وبه آن افتخار میکردیم ، از کتاب هایش یاد آوری میکردیم وانرابه رخ حریفان می کشیدیم ، از تقوا پرهیزگاری اش از شخصیت عالی اش به دیگران می گفتیم اورابا رهبران دیگرجهان مقایسه میکردیم
مثلا پاکستانی ها میگویند که ذوالفقار علی بوتو اینرا پیش بینی کرده بود که هرزمانی سلطنت در افغانستان سقوط کرد این کشور دیگر روی آرامی را نخواهد دید
انگریزها میگویند چرچیل جنگ دوم جهانی واینکه اولین اقدام هتلر اشغال اتریش است را قبل از جنگ پیشبینی کرده بود اما انگریزها آنزمان اورابه ریشخند گرفتند مگرچند سال بعد همینطور واقع شد که باعث حیرت رقبای سیاسی چرچیل شده بود
یا اینکه اوبود که حرکت بالا نمودن دوانگشت را که درانگلیسی حرف ( وی ) است نماد پیروزی مروج ساخت که امروز هم در تظاهرات ومحافل اشتراک کنندگان دوانگشت شانرا مانند وی نشان میدهند
از خانم اندرا گاندی :زمانی درهند تعدد احزاب سیاسی خیلی بالا رفته بود واو گفت : اینها برای موقت هستند چند سال بعد همه سرد میشوند و آرام میگیرند دیگر نشانی از ایشان نخواهد بود ، عاقبت همانطور شد وصرف دویاسه حزب باقی ماندند
مثال های فراوانی چنینی در سطح جهان وجود دارد
اما متاسفانه ما نه سابق ونه فعلا کسی را داریم که اورا رهبر بگوئیم ، تعدادی دل خودرابه استخوانهای حبیب الله کلکانی وحبیبالله استالفی خوش نموده ازانها بنام عیار یاد میکنند همینکه صرف یک جمله از گفته های کلکانی یاد کنیم دیگر ضرورت به بحث ندارد:
( من دیگر پول بیت المال رابه متب ( مکتب ) و معلم ضایع نمیکنم همه رابه ملا هامیدهم تابرای خود چای وبوره خریداری کنند)
یا اینروزهابازار عطا گرم است که مشکل اصلی خودش ترس از حساب وکتاب است ،امازیر نام جمعیت وتوافقنامه حکومت وحدت ملی می خواهد خودرا نجات دهد ، مگر تعدادی اورا رهبر وناجی فکر میکنند ، صرف یک نمونه از سخنان خرد مندانه استاد عطا:
( من دندان های عبدالله را می کشم)
حالا من برای دیگران از کدام صفت خوب وعالی استاد عطا توصیف کنم ؟از کدام سخن عالمانه اش یاد اوری کنم ، کدام گذشته سفیدش را به رخ دیگران بکشم ، یا کسانی دیگری مثل عطا که بزور تفنگ خودرا مطرح کرده اند هرزمانی بازار تفنگ بازی خاتمه یابد دیگر اینها در بین مردم جای ندارندودست ده ها کس به یخن اینهاست ،
چـــــوبـــاد خـــــزانــــی در افــــتــــــد ببـــــــاغ
زمــــانــــه دهــــد جــــــای بلـــــبــــل بــــــه زاغ

>>>   ما نمایش شورای پنجشیر یا همان شورای نظار را در کابل دیدیم که اوباشان مسلح را در سرک های کابل سرازیر کردند اما باد شان با چند فیر اردو و پولیس ملی برآمد. خیمه های خود را جمع کرده دوباره روانه پنجشیر شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است