دزدان روز و همراهان شب تروریستان
زمانی کرزی شرکت های خصوصی امنیتی را به دلیل خشونت و قانون شکنی به دزدان روز و همراهان شب تروریستان تشبه کرد و دستور لغو کامل داد اما چرا و با تکیه بر کدام عامل حکومتی همچنان فعال هستند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145592 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شرکت های خصوصی _امنیتی که در حاکمیت کرزی به دلیل قانون شکنی و همکاری با گروه های تروریستی به دستور رییس جمهور سابق باید منحل می شد بار دیگر فاجعه آفرید، در حالی که شرکت کابل_ بلخ عهده دار امنیت کانتینانتال بود این هتل توسط تعدادی انتحاری کننده صحنه آتش و خون شد.

اینکه چگونه و براساس چه معیارهایی، وزارت داخله مسوولیت امنیت این هتل را که میزبان شهروندان کشورهای غرب است و مکان برگزاری و همایش های مهم دولتی به یک شرکت خصوصی_ امنیتی غرق در ابهام واگذار می کند سوال های بزرگ است که نه تنها این وزارت از پاسخ گویی عاجز می باشد بلکه حتی مدارک دال بر سابقه این شرکت در دست ندارد.

قانون شکنی و جنایت از سوی شرکت های پرتعداد خصوصی امنیتی در دوران حاکمیت کرزی که در بسیاری از ماموریت ها، مردم بی گناه را مورد حمله قرار می داد و عملکرد خشونت آمیز به مانند تروریستان داشت سبب شد که رییس جمهور سابق با لحنی تند این شرکت ها را دزدان روز و همراهان شب تروریستان بنامد.

اما چرا باید این شرکت ها همچنان در کشور مشغول فعالیت بوده و حتی فرصت به دست آوردن امنیت مهم ترین هتل پایتخت را کسب کند و یکی از تکان دهنده ترین رویدادهای پایتخت در حمله انتحاری کنندگان رخ دهد.

و از آنجایی که در مدت درگیری میان انتحاری کنندگان اینترکانتینان و نیروهای امنیتی، وزیر داخله مشغول مراسم معرفی برادر خود به عنوان معاون استخبارات این وزارت بود، چنین شرکتی نیز بدون اریه اطلاعات از سوابق بدل به محافظ امنیتی این هتل می شود و به مانند رخدادهای به تکرار گذشته نیز از گزند محاکمه و بازرسی حکومت در امان می ماند.

از جانب دیگر، گذرِ امن انتحاری کنندگان از پست های بازرسی در کنار خاموش بودن دستگاه های امنیتی داخل هتل و مهمات و سلاح های جاسازی شده از قبل نشان می دهد که هماهنگی از درون حکومت با انتحاری کنندگان صورت گرفته است زیرا در زمان حمله، تعدادی اندک از نیروهای امنیتی در داخل هتل حضور داشته و باقی آنان در حال تماشای درگیری در میان مردم بودند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی و پولیس درگیر با فساد گسترده و دستخوش نفوذی های طالب و داعش است که هر از چندگاهی مورد حمله از درون و در پایگاه های نظامی قرار می گیرد و بماند که رهبران سطح بالای امنیتی به جای سازماندهی نیروها مشغول زد و بند سیاسی و معامله می باشند و ملیشه ها و نظامیان غیرمسوول در جای جای کشور در ناامنی و کشتارها دست دارند.

سی تا چهل هزار نیروی شرکت های خصوصی _امنیتی در دوران حاکمیت کرزی مسوولیت حفاظت از سفارت ها، دفاتر خارجی، نهادهای غیردولتی و بانک های خصوصی را برعهده داشتند که بنا به حکم ریاست جمهوری باید ظرف چهارماه منحل می شدند اما اکنون شاهد حضور چنین شرکت هایی و تداوم روابط با گروه های تروریستی هستیم که نشان می دهد، کشور از هر سو در آشوب است و دیگر تروریست نام و مکان مشخصی ندارد.

نکته تاسف برانگیز حمله بر هتل پایتخت، عدم پاسخگویی وزارت داخله از چگونگی واگذاری امنیت این هتل به شرکت خصوصی کابل_ بلخ و با فرافکنی در پی فریب افکار عمومی می باشد.

چه مدیریت این هتل و یا وزارت داخله خواهان تامین امنیت از سوی شرکت خصوصی امنیتی بوده اند در اصل ماجرا تغییر نمی دهد و آن، دست داشتن عوامل درون حکومتی با تروریستان می باشد و مدیریتی که از سوی نفوذی ها برای حمله و انتحاری بخصوص در پایتخت رخ می دهد.

و اگر اصلاحات در پولیس و ارتش با وجود رهبران امنیتی ارگ نشین آلوده به فساد و قبیله گرا، کاری بس دشوار در این نظام و حتی حکومت آینده است، انحلال کامل این شرکت ها که باید سال ها پیش صورت می گرفت نیز غیرممکن برای حکومت وحدت ملی می باشد؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شرکتهای امنیتی
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت باید نتیجه بد وناکام خصوصی سازی را از اینکه ریاست امنیت ملی رابه سکتور خصوصی پنشیر وردک داد وحالا همه تصدیق میکنند که ناکام است چند می گرفت ، وقتی افسر پولیس انتحاری را زنده بغل میکند آیا هرگز غرد کمپنی خصوصی چنین فداکاری خواهد کرد؟؟
همان هشتصد هزار دالر که بنام کمپنی بدزدان ورئیس دفتر ع میدهد چارصد هزار مصرف پولیس کافی بود

>>>   وطندار شرکت امنیتی که امنیت کانتیننتال را به دوش داشت از قهار پنچرمین است ، شما هر چه تف بالا بیندازید به روی خودتان می افتد. چتیات را بند کنید.

>>>   این شرکت خصوصی اشوبگرای پنچرمینها است که ازطرف پنچرمین اجرایوی امراش اعطا ومورد تطبیق قرارگرفته است کومردکه پرسان کند که چرا.

>>>   Haidary
هیچ بد ی کرده نمی تواند این جاسوس ............ خیلی وطن ما را به طرف بر بادی بورد خیلی در بین ملیت های افغانستان نفاق اندازی کرد عطا عراق را هم تباه کرد آمریکائی ها هم جیزی نیستن که ما فکر شان را کرده بودیم در هر جا که دست انداختن ناکام مانده اند در یک کار موفق هستن در منافقت شان اول هستن انشاالله ملت مسلمان با ایمان کامل در مقابل شان پیروز خواهد شد

>>>   Habibi
این جاسوس باز آمده تا اشخاص کلیدی خود را در ولایت بلخ جایگزین کنند تا بتوانند، داعش را بهتر و بیشتر کمک و همکاری کرده بتوانند.
جاسوس کار و حرفه و مسلک خود را عملی میکند، در مورد وطن کدام برنامه ندارد

>>>   ﻣﺼﺮﻭﻑ ﭼﻨﺪ ﻛﺎﺭ!
اﺷﺮﻑ ﻏﻨﻲ و ﺗﻴﻢ ﺷﻮﻧﻴﺰﻡ و ﻓﺎﺷﻴﺴﺘﻲ اﺭﮒ ﻣﺼﺮﻭﻑ ﻛﻨﺎﺭ ﺯﺩﻧﺪ ﺗﺎﺟﻴﻚ ﻫﺎ, ﻫﺰاﺭﻩ ﻫﺎ و اﺯﺑﻴﻚ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ, و اﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﻳﮕﺮ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺭا ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺩﻫﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪاﻥ ﺗﺎﺟﻴﻚ, ﻫﺰاﺭﻩ و اﺯﺑﻴﻚ ﻗﺘﻞ ﻋﺎﻡ ﻛﻨﺪ.
ﺩﺭ ﻫﻴﭻ ﺟﺎﻱ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﻴﺎﻣﺪﻩ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺑﺮﺩﻩ و ﻏﻼﻡ ﺑﺎﺷﻴﻢ
ﺻﻒ ﺑﺴﺘﻦ ﺑﺮاﻱ ﻋﺪاﻟﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﺗﺎ اﺯ ﺷﺮ ﮔﻼﺩﻳﺎﺗﻮﺭاﻥ ﺣﻴﻮاﻥ ﺻﻔﺖ ﻧﺠﺎﺕ ﻳﺎﺑﻴﻢ.#ﺷﻬﻴﺮ

>>>   ریاست عمومی امنیت ملی ، ریاست مبارزه با تروریزم وزارت داخله معونیت کشف وزارت دفاع ، ریاست استخبارات وزارت داخله ریاست کشف وزارت دفاع ، ریاست تروریزم وزارت دفاع ، ریاست های جنائی وزارت داخله ، ریاست کنترول منطقوی وزارت داخله ریاست های جرایم وزارت داخله ، ریاست های صد گانه ریاست عمومی امنیت ناملی ،
ماهانه چند ملیون افغانی معاش اینهاست سالانه چند ملیون دالر پول اپراتیفی شان است ، چی کم دارند ؟ هزاران موتر رنجر وصد ها نوع تخنیک عصری دراختیار شان است چی است دست آورد شان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ر

>>>   کاش ما هم یک اداره استخباراتی میداشتیم تا اقلا ماهی یکبار در پاکستان چنین حادثه رابراه می انداخت
این شرکت انحصاری پنشیر وردک توانائی ندارد که برضد دشمن کاری کند

>>>   آزادی AZADI
چرا انس حقانی اعدام نمیشود؟!
اشرف غنی با تمسخر بر خون هزاران شهید مظلوم و بیگناه؛ خواهان رهایی انس حقانی در بدل ترور استاد عطا محمد نور از سوی شبکه حقانی است.
ملت گوسفندی! همینگونه بخوابید و در برابر جنایت مهر سکوت بر لب بکوبید، فردا نوبت هر کدام شما خواهد رسید...

>>>   Abdul Ali Faiq
اي اوغان بس كن! ترا به #اوغانوالي ات سوگند, ترا به #يهود_بودن قسم، ترا به #امير_المؤمنينت سوگند, ترا به #پت_خزانه ات سوگند كه دست از سر مردم ما بردار! اوغان ميكشد، اوغان جنايت ميكند،اوغان انتحار ميكند، اوغان اخطار ميدهد، اوغان غلامي ميكند، اوغان حكومت ميكند، اوغان دفاع ميكند و اوغان شما را جنگ سالار و مهاجر ميگويد و شما چي ميكنيد؟ آيا منظر مرگ تدريجي تان هستيد؟!

>>>   تــعــــدادی بجای اینکه اشـــــرار و پاکستانی هارا نکوهش کنند ازین مصیبت می خواهند استفاده سیاسی کنند
این تجارت سیاسی بخون مردم است
اگر کسی قیام میکند برضد پاکستان وبر ضد اشرار قیام کند حکومت نمیتواند علم غیب داشته باشد ودر هرمتر یک پویته امنیتی وتلاشی بسازد > جنگ پاکستان است ملیون ها کلدار ودالر مصرف میکنند ده ها اداره استخباراتی بخاطر ضربه زدن به افغانستان دارند در اینگونه شرایط کسانیکه اشرار نیستند باید درکنار حکومت باشندنه اینکه مانند اشرار نظر بدهنداگر واقعا اشرار ومزدور پاکستان نیستند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است