رویترز: روسیه به کوریای شمالی کمک می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145604 منبع: پرینت

رویترز در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده که کوریای شمالی سال گذشته به روسیه زغال سنگ فرستاد و از آنجا این محموله به کوریای جنوبی و جاپان ارسال شد.

در ادامه اظهارنظرها درباره تنش‌ها در شبه جزیره کوریا، یک رسانه غربی بامداد جمعه مدعی نقض احتمالی تحریم‌های زغال سنگ کوریای شمالی با کمک مسکو به پیونگ یانگ شد.

بنا بر گزارش رویترز، کوریای شمالی سال گذشته میلادی 3 بار با کشتی به روسیه زغال سنگ فرستاد و این محموله در آنجا بارگیری و به کوریای جنوبی و جاپان ارسال شد؛ اقدامی که نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کوریای شمالی محسوب می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل 15 آگوست سال گذشته میلادی به منظور بستن منبع مالی برنامه هسته‌ای و موشکی کوریای شمالی، ممنوعیت صادرات زغال سنگ این کشور به کشورهای خارجی را تصویب کرد.

طبق ادعای رویترز، از زمان تصویب این ممنوعیت توسط شورای امنیت سازمان ملل، کوریای شمالی حداقل 3 بار با کشتی زغال سنگ به بنادر «ناخودکا» و «خلمسک» روسیه فرستاده و در آنجا، بارهایش دوباره بارگیری و به کوریای جنوبی و جاپان ارسال شد.

بنا بر اعلام یک منبع اطلاعاتی آمریکایی، ارسال زغال سنگ کوریای شمالی از طریق روسیه پس از تصویب ممنوعیت صادرات آن توسط شورای امنتی همچنان ادامه یافت.

مقام های دولت روسیه هنوز واکنشی به ادعای رویترز نشان نداده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است