مذاکرات هند و روسیه بر سر خرید اس-400
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145618 منبع: پرینت

«سرگیی چیمیزوف» رییس شرکت «روس‌تک» گفت که همزمان با آغاز تحویل سامانه‌های پدافند هوایی «اس-400» روسیه به چین، مذاکرات برای فروش این سامانه‌ها به هند در مراحل نهایی است.

رییس شرکت روس‌تک با رد گزارش‌های اخیر درباره بن‌بست مذاکرات میان هند و روسیه بر سر قرارداد خرید سامانه‌های «اس-400» تاکید کرد که این مذاکرات در مراحل نهایی است.

«سرگیی چیمیزوف» رییس شرکت «روس‌تک» گفت که همزمان با آغاز تحویل سامانه‌های پدافند هوایی «اس-400» روسیه به چین، مذاکرات برای فروش این سامانه‌ها به هند در مراحل نهایی است.

پایگاه «دیفنس نیوز» گزارش کرده بود که مذاکرات در جریان هند با روسیه درباره خرید 5 سامانه «اس-400» یک بار دیگر به بن‌بست رسیده است.

بنا بر گزارش «اینترفکس»، چیمیزوف در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که بسیار مهم است درباره این قرارداد با هند عجله نکنیم و اجازه دهیم هر 2 طرف فرصت مذاکره داشته باشند.

وی افزود: «گفتگو‌ها در خصوص این قرارداد در مراحل نهایی است. در حال حاضر روی جزییات فنی این قرارداد بحث می‌کنیم».

رییس روس‌تک همچنین گفت: «توافقنامه بین‌دولتی درباره این پروژه یک سال پیش در گوآ به امضا رسید و در حال حاضر نباید خیلی عجله کرد.

این توافقنامه طی سفر «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری آمریکا به هند در ماه اکتبر سال 2016 میلادی به امضا رسیده بود و در حال حاضر فاکتورهایی، چون انتقال فناوری، قیمت نهایی و آموزش پرسنل قبل از نهایی شدن قرارداد در حال بررسی است.

طبق اعلام وزارت دفاع هند، انتقال سامانه‌های موشکی 2 سال پس از نهایی شدن قرارداد آغاز می‌شود. هند قبلا تصمیم گرفته بود تا دست‌کم 12 سامانه «اس-400» از روسیه خریداری کند، اما در قرارداد فعلی تنها بحث 5 سامانه مطرح شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است