انفجار در دروازه ورودی ساختمان سابق وزارت داخله
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۱۱/۷ کد خبر: 145636 منبع: پرینت

یک انفجار قوی در دروازه‌ ورودی ساختمان سابق وزارت داخله‌ کشور در کابل رخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،حوالی ظهر امروز شنبه 7 دلو 96 یک انفجار قوی در نزدیکی ساختمان پیشین وزارت داخله و شفاخانه جمهوریت در کابل رخ داد.

شدت این انفجار به حدی بوده است که در تمام ساحه وزیر اکبرخان شنیده شده و نیز منجر به فرو ریختن شیشه های منازل شده است.

گفته می شود که این انفجار مربوط به یک موتر بمب است.

تاهنوز از شمار تلفات و خسارات این رویداد اطلاعی نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
موتر بمب
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ پامکستان با افغانستان است سیاه باد روی انانیکه برضد وطن خود جنگیده مزدور وآله دست پاکستانی ها شده اند
ر

>>>   Yan
مردم هم حالت گوسفند را گرفته اند از صد بار کشته شدن یکبار بهتر است برخیزند یک قیام در غیر آن هر روز کشته میشویم.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
دو صد کُشته و زخمی در حملۀ انتحاری امروز چهارراهی صدارت در شهر کابل که با یک موتر امبولانس پر از مواد منفجره انجام یافت. طالبان مسئولیت این حمله را به دوش گرفتند. ارگ کابل هم آن را تقبیح کرد. یافته های وزارت داخله و ریاست امنیت حتماً نشان می دهد که این حمله در پاکستان طراحی شده و کار شبکۀ حقانی بوده است.

>>>   ریاست امنیت ملی ناکام ما هم غیرت کند واقلا ماه یکبار درپاکستان انفجاری راه لاندازد پاکستانی ها روزی پنجاه افغان را میکشند امنیت ما ماهی دو پاکستانی را توسط انفجار پارچه پارچه سازد،

>>>   خداکند ریاست تروریزم وزارت داخله ازین انفجار صدمه ندیده باشد چون مردم مهم نیست آنها مهم هستند

>>>   زلمی خلیل‌زاد در آغاز حکومت وحدت ملی نیز کابل می‌آید، تیم انتخاباتی مخالف اشرف غنی را از آدرس آمریکا تهدید می‌کند. موقعی‌که جان کِری می‌آید، در ارگ خلیل‌زاد را می‌بیند، به خلیل‌زاد می‌گوید تو که فعلا مامور رسمی آمریکا نیستی و هیچ ماموریت رسمی از جانب آمریکا نداری، بودنت به عنوان یک آمریکایی اینجا درست نیست. هر آمریکایی، که اینجا (در ارگ) باشد، باید حضور رسمی از جانب آمریکا داشته باشد؛ اینجا را ترک کن. خلیل‌زاد دو ساعت بعد کابل را ترک می‌کند.
این‌بار نیز خلیل‌زاد با استفاده از همان نیرنگ، می‌خواهد به نفع استبداد موثر تمام شود!

* به نقل از هارون میر سعیدی

>>>   ریاست عمومی امنیت ملی ، ریاست مبارزه با تروریزم وزارت داخله معونیت کشف وزارت دفاع ، ریاست استخبارات وزارت داخله ریاست کشف وزارت دفاع ، ریاست تروریزم وزارت دفاع ، ریاست های جنائی وزارت داخله ، ریاست کنترول منطقوی وزارت داخله ریاست های جرایم وزارت داخله ، ریاست های صد گانه ریاست عمومی امنیت ناملی ،
ماهانه چند ملیون افغانی معاش اینهاست سالانه چند ملیون دالر پول اپراتیفی شان است ، چی کم دارند ؟ هزاران موتر رنجر وصد ها نوع تخنیک عصری دراختیار شان است چی است دست آورد شان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ر

>>>   محترمان ع وغ این انتحاری را تقیع کردند
و گفتند که ما و امریکا این انتحاری را جلو گری می کنیم

>>>   تا زمانیکه ع وغ در قدرت باشد هج امنیت نمی اید اگر مسلمان هستید بیاید که این ع و غ را از قدرت دور کنیم

>>>   چقدر کشته داشته تا حالا؟مشخص نیست؟

>>>   در قران ذکر شده که کافر دوست مسلمان نمی شود چرا شما مردم افغا نستان این 40 کشور کفری را دوست گرفته اید

>>>   نظربه گفته سخن گوی ریاست عمومی امنیت ملی پانزده تن از معاونین ریاست عمومی امنیت ملی ودوازده تن از روسای ذون امنیت ملی استعفای خودرا نوشته اندآنها گفته اند این انتهای بی همتی است که مردم مارا هر روز پاکستانی ها بخون غسل میدهند ده ها نفر را میکشند ملیونها خساره وارد مکینند وما هیچ کار ی کرده نیتوانیم مانند سیل بین نشسته هستیم ومرده هارا حساب میکنیم بنا ازین بیشتر این بی ننگی را قبول کرده نمیتوانیم واز ریاست های خود استعفا میدهیم تاکسی بیاید که توانائی مقابله با پاکستانی هارا داشته باشد

>>>   تا زمانی که معصوم استانکزی ریس عمومی امنیت مولی تحت الحمایه ریس جمهور غنی احمدزی در راس اداره امنیت ملی باشد ترورستان طالبان اله دست پاکستان موفق به چنین جنایات شان به اسانی شده میتواند علت چه بود که بالای اقای نبیل ریس امنیت ملی از جانب ارگ فشار وارد شده بود که زودتر استعفا کند که مجبور به استعفا شد و بجای ان معصوم استانکزی طرفدار طالبان و پاکستان را جایگزین ان کردند واز روزی که این شخص در چوکی ریاست امنیت ملی تکیه کرده و بخصوص پس از اوردن قصاب کابل گلبدین حکمتیار زیر نام مصالحه در شهر کابلجا داده شده حملات بزرگ و خونین در شهر کابل شدت بیشتر پیدا کرده ترورستان به اسانی به هر جایکه خواسته باشند جنایت شانرا انجام میدهند در گذشته در چنین حالات حد اقل پارالمان کشور مسولین ارگانهای امنیتی را میخواستند و استیضاح میکردند اما از چند ماه باینطرف پارالمان هم خاموش و نظاره گر است اینکهدلیلش چیست فهمیده شده نمیتواند.

>>>   Parwani
طرف داران ع وغ خجالت بکشند ومرک برایشا ن چور وچپاول کنید که مرک تان نزدیک است وخلیل زاد مرک موش بخورد تا مردم از شر شان خلاص شوند

>>>   استانکزی یک فرد است وآن اداره قومی است هفتاد فیصد از یک ولایت است با چنین اداره رئیس چی کرده میتواند، فرض کنیم استانکزی ناکام است ، ریاست تروریزیم وزارت داخله رئیسش نجیب امان برادر قانونی است معاونش کبیر احمد برمک هم پنشیری هست آنهاچرا مانع نمیشوند؟؟؟
وظیفه ریاست شان مبارزه با تروریزم است

>>>   هو. ملت ... برپا شوید و قیام ملی
کنید دیگر طاقت قتل و کشتار مردم بیگناه را نداریم بر ارگ یورش ببرین

>>>   در زمانی که رسای امنیت ملی افراد شایسته بود اینطور حالت را ما سپری نکردیم اما امروز وزیر دفاع ِ وزیر داخله ِ ریس امنیت ِ‌ریس شورای امنیت همه افراد بی هویت و بی اصل و نصب هستند که توسط غنی و عبدلله مقرر شده اند نه از نظر لیاقت و شایسته گی از نظر لوده گی و احمق بودند. این ... غلام افراد شایسته خانه نشین ساختند به نام قوم و تبار امروز گوی خودرا گرفته نمیتوانند غنی فکر کرده ۴ نفر دخترفروش تررویست اوغانش همه نفوس کشور را تشکیل میدهد . اگر پیش برده نمیتوانستی چرا در پاهای امریکایی ها خودرا خم ساختی تا ترا به قدرت برسانند؟ پدر تو لوگری این کار را پیش برده نمیتواند لوگری چی باشد و ریس جمهوری.

>>>   همین است سرنوشت ملت گوسپندی؛
خود کرده را نه درد است و نه دوا!

ما چرا هر روز قربانی بدهیم؟
ما چرا هر روز بیشتر از پیش به قهقرا کشانده شویم؟
ما چرا هر روز به جرم انسان بودن کشته شویم؟
ما چرا برای بقای حکومت فاشیزم قبیله جان های شیرین خویش را فدا کنیم؟
ما چرا زیربنای اندیشه خود را به دست خود غلط شانیم؟
و همینگونه صدها پرسش های که خود به پاسخ آن حیران مانده ایم و مات و مبهوت!؟
این سرزمین و ملت آن تا زمانی به همین منوال کشته و قربانی خواهند داد؛ که چشمان و دیدگاه شان را بروز رسانی مطلق کنند، برای نجات خود و نسل های آینده شان هم که شده باید این بروز رسانی فکری را هر چه زودتر و بهتر انجام دهند، به این هدف که ما نباید پس از این قربانی اهداف افراد فاشیست و اندیشه فاشیزم قبیله گرایان سلطه خواه شویم، پس از این نباید دیگران در مورد سرنوشت ما تصمیم بگیرند؛ دیگران نباید برای ما حکومت بسازند؛ باید خود برای خود حکومت بسازیم، ما باید خود برای خود اشخاص نو اندیش و از میان ملت و دلسوز برای ملت را برگزینیم، و تنها راهش هم همبستگی و اتحاد ملت این سرزمین هست در این پروسه هست و بس! این آرمان (همبستگی) مردمان این سرزمین البته به شمول افغانهای با غیرت و وطن دوست، میتواند در برابر برنامه های کشتار دسته جمعی و میان پر قوم ستیزانه ستونی باشد که گذشتن و سرنگونی آن بسا ناممکن و به دور از حقیقت انسانی و اسلامی است، پس چرا با آنکه راه را هم دیده ایم و چاه را هم دیده ایم،
به پای خود به سوی چاه میرویم؟
زور ملت زو خداست بیایید در بنیادی سازی این موضوع، ژرف اندیشانه و ژرف روانه قدم برداریم، تا سرنوشت خود را پس از این خود تعیین نماییم.

Edris Khurasani


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است