نیروهای عربستان و امارات به جان هم افتادند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145763 منبع: پرینت

نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن وابسته به عبدربه منصور هادی (مورد حمایت سعودی) با نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) در عدن در جنوب این کشور درگیر شدند.

در این درگیری ها که در منطقه 'خور مکسر' شهر عدن روی داد، شماری کشته و زخمی شدند.

شهر عدن در روزهای گذشته شاهد اختلافات میان این 2 طرف است که کشورهای حامی آنها اعضای اصلی ایتلاف عربی تجاوز به یمن هستند.

دولت مستعفی یمن از بیم اعتراض های گسترده حامیان شورای انتقالی جنوب یمن، هرگونه تجمع و تحصن در شهر عدن (پایتخت موقت) خود را ممنوع اعلام کرد وواز ورود گروه های مسلح به داخل این شهرعدن جلوگیری به عمل آورد

این در حالی است که گروه های مسلح جنوب یمن یکشنبه هفته گذشته در این شهر حالت فوق العاده اعلام و دولت مستعفی را به فساد، بکارگیری توان و امکانات خود برای مقابله با مردم مناطقی جنوبی و طرح ملی آن متهم کردند.

شورای انتقالی جنوب یمن به عنوان تشکل مورد حمایت امارات به عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی روز (یکشنبه) را برای انحلال کابینه به ریاست احمد عبید بن دغر مهلت داده است.

شورای انتقالی جنوبی یمن در ماه می گذشته با حمایت امارات تشکیل شد و یکی از اهداف اصلی این شورا اجرای طرح جدایی جنوب یمن از شمال این کشور است.

تشکیل جریان حکومتی موازی به وسیله امارات در برابر دولت مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان است می تواند به تقابل ریاض و ابوظبی که در طول 3 سال گذشته سرکرده تجاوز به یمن بودند، منجر شود.

عربستان روز ششم حمل سال 94 همراه با چند کشور دیگر از جمله امارات اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی که هیچ دستاوری برای سعودی و متحدانش نداشت و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
امارات
نظرات بینندگان:

>>>   الهم اشغل ظالمين بالظالمين


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است