قطر: عربستان کویتی‌ها را علیه ما تحریک می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۶/۱۱/۹ کد خبر: 145765 منبع: پرینت

حمله های رسانه ای و کینه توزانه عرسبتان علیه قطر در صفحات مجازی به دست نویسندگان نزدیک به خاندان سعودی حاکی از حمله های سازمان یافته و برنامه ریزی شده علیه کویت است.

به گزارش روزنامه الشرق قطر، به نظر می رسد حمله های رسانه ای و کینه توزانه عربستان سعودی علیه کویت سازمان یافته و برنامه ریزی شده است زیرا ارتش موسوم به «ارتش الکترونی» در فضای مجازی و نیز نویسندگان سعودی نزدیک به دیوان پادشاهی این حمله های را به دست گرفته اند.

سایه منت عربستان بر سر کویت

این گروه تلاش دارند در موضع کویت در قبال بحران عربی به رهبری عربستان علیه قطر شک و تردید ایجاد کرده و کویت را برای آزادی از اشغال عراق و حملات صدام در سال 1990 مدیون خود معرفی کنند.

قلم فرسایی نویسندگان سرسپرده سعودی علیه کویت

در همین ارتباط «محمد آل شیخ» نویسنده سعودی و روزنامه نگار روزنامه الجزیره در صفحه توییتر، کویت را مورد انتقاد قرار داده و نوشت: عربستان ناجی کویت در برابر حمله های صدام بود و باید اکنون در قدردانی از آن شاهد موضع حمایت جویانه کویت از ما در برابر قطر باشیم.

بی احترامی به کویتی ها

«جمیل الذیابی» سردبیر روزنامه عکاظ نیز با انتقاد شدید از موضع کویت در قبال بحران با قطر در یک مقاله کویتی ها را «کوته فکر» برشمرده و نوشت: ارزیابی برخی برادران کویتی از تحولات اوضاع خلیج فارس با توجه به بحران روابط با قطر، آنقدر دقیق و گسترده نیست که واکنش منطقی آنان را به دنبال داشته باشد.

نارضایتی عربستان از مواضع کویت در قبال قطر

این در حالی است که از زمان آغاز بحران روابط عربستان، مصرو امارات با قطر ریاض از مواضع کویت راضی نیست و این کشور را به دلیل مخالفت با تحریم قطری ها حامی آن می داند و این نارضایتی در بی توجهی ریاض به میانجیگری شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت برای حل و فصل بحران با قطر نمود یافت.

تحریف اظهارات امیر کویت در رسانه های سعودی

علاوه بر این رسانه های محور سعودی علیه قطر از زمان آغاز بحران همواره در تلاش برای تحریف اظهارات امیر کویت برآمده اند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و به این ترتیب از یک سو روابط با آن را خدشه دار کرده و از سوی دیگر میانجیگری کویت را پایان دهند.

در این میان ناظران معتقدند کویت در قبال تنش روابط با قطر و تحریم هوایی، زمینی و دریایی آن موضع روشنی اتخاذ کرد که هدف از آن دور کردن خطر از منطقه خلیج فارس و کاهش تنش است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
کویت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است