همه به دست آمریکا است؛ تولید جنگ و حمایت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ کد خبر: 145985 منبع: پرینت

دونالد ترامپ به دنبال حملات مرگبار اخیر در کشور گفته است که آمریکا دیگر نمی خواهد با طالبان مذاکره کند. وی با تاکید بر مقابله و شکست طالبان گفت آنچه را دیگران به پایان رسانده نتوانسته اند آنها پایان می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید نقیب الله هاشمی عضو شورای ولایتی کابل در برنامه «چشم انداز» معتقد است آمریکا تابحال در جنگ و صلح با ما صادق نبوده است و بیان داشت: در کل از این حرف ها و از تجربه ها در می یابیم که آمریکا با ما صادق نیست، ترامپ با این حرف ها پلان های کوتاه مدت و میان مدت و طویل مدت برای خودش دارد. چرا که می خواهد افغانستان را مرکز رقابت قدرت های جهانی بسازد و برای افغانستان هم صادقانه کار نمی کند. همین آمریکا بود که باعث شد جنگ از جنوب به طرف شمال برود.

هاشمی، در این مورد ادامه داد: ما با وجودیکه پیمان امنیتی با آمریکا داشتیم، نیروهای امنیتی ما دچار کمبود امکانات می شدند اما مهمات به مخالفان ما می رسید و طیاره های ناشناس در مناطق آنها مهمات می بردند. پس از این متوجه می شویم که آمریکا، هم خود کوزه است و هم کوزه گر و هم گل کوزه. همه چیز به دست خودش است. هم تولید ترویست، حمایت آنها و ایجاد جنگ. اگر اینطور نبود در حالیکه آمریکا اینهه قدرت دارد چطور می شود که جنگ در افغانستان از جنوب به شمال برود و چطور می شود هر روز نفوذ دشمن زیادتر شود؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   امریکایها باید که دیگرافغانسنان راترک کنند دیگر خانه پدر پدرشان اباد که درافغانستان به مردم ماکمک زیاد کردند ولی حالا باید بروند که دیگر گروهای طالب وداعش بهانه برای جهاد ومقابله باخارجیها رانداشته باشند حالا بروند اگر جنگ ارام نشد ویابیشتر شد دوباره برگردند اما یکبار امتحانی هم که شده افغانستان را ترک کنند که چی نتیجه میدهد

>>>   Muradi
اینها چون کبک سر خودرا به زیر بته می کنند وفکر میکنند کسی آنها را نمی بیند وفریب حرف های پوچ وتوخالی آنها را میخورد. مردم ذره ذره کارکردهای حکومت داران را محاسبه می کنند.اینها هرگز چتری برای جمع کردن مردم نخواهند شد.

>>>   بهمه مردم کشور مثل روز روشن معلوم شده که ازنظر آمریکا وتکنالوژی اطلاعاتی که بدسترس دارد هیچ چیزی پوشیده نیست. لذا وقت آن است که با تفاهم با کشورهای ذیدخل منطقوی وجهان جنگها خاتمه باید .واین به نفع تمام جوانب وکشور است درغیر آن بارنمودن کور گره از توان هیچ کس نخواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است