مذاکرات میان پاکستان و افغانستان بی نتیجه است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۵    ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ کد خبر: 146056 منبع: پرینت

هیات پاکستانی وارد افغانستان شد تا پیرامون اوضاع فعلی و حسن روابط با سران افغانستانی دیدار و گفتگو کند. چند روز پیش نیز نشستی سه جانبه میان مقام های پاکستان، ناتو و افغانستان در مورد مبارزه مشترک با داعش و تامین امنیت صورت گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حسن رضایی استاد دانشگاه در برنامه «زاویه» در ارتباط با نتیجه این مذاکرات می گوید: در مراحل اولیه صحبت مستقیم دو کشور نتیجه نخواهد داد. هم به دلیل اینکه پاکستان از یک موضع برتر در این مذاکرات حضور پیدا می کند و هم به دلیل اینکه پل اعتماد بین دو کشور خراب شده و بی اعتمادی ها زیاد شده است. بی اعتمادی ها از طرف پاکستان است به هر دلیل که باشد چه واقعی باشد و چه توهمی باشد به هر حال بی اعتمادی است و این باعث شده است که پاکستانی ها برای خودشان یک کوهی از گله و شکوه را درست کنند که افغانستان این کارها را می کند و آن کارها را می کند و امنیت این مساله ملی ما را در منطقه به خطر می اندازد و افغانستان هم گویا کاری نکرده و پاسخش این است که ما کاری علیه پاکستان نمی کنیم و پاکستان متقاعد نمی شود و به همین دلیل است که بی اعتمادی ها بسیار زیاد شده است.

وی افزود: هنگامی که بی اعتمادی ها بین دوطرف در هر سطح مذاکره بسیار زیاد شده باشد به لحاظ روان شناختی پیامد خاصی ندارد جز اینکه هر دو طرف بر سر مسایل به تعارفات بگذرانند هر دو طرف در سطح پایین مذاکره باقی بمانند و هر دو طرف مسایل امنیتی تر را مطرح نتوانند و هر دو طرف بر سر مسایل عمیق تر بحث نتوانند. این تجربه نیم قرن اخیر و روابط پاکستان و افغانستان بوده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   مذاکره برای چی.
طالبان را در داخل جاروب کنید.
ازبدخشان و تخار و کندز پاک سازی اش کنید.
بدون در نظر داشت اینکه به کدام زبان حرف میزند بکشدش.

>>>   هیات عالی رتبه امنیتی کابل به جای اسلام‌آباد، یک راست به نیویورک می‌رفت.

"یک موشک از یمن به سعودی شلیک شد که تلفاتی هم نداشت، شورای امنیت دو بار تشکیل جلسه داد. اعتراضاتی در ایران صورت گرفت که ده تا بیست کشته داشت، بحث‌اش در شورای امنیت مطرح شد. افغانستان در یک هفته شاهد قتل‌عام بود. انگار یک بمب اتمی کوچک در شهر کابل استفاده شد. ما با این ثبوت و مدارک باید علیه پاکستان می‌رفتیم."

>>>   دلیل بی نتیجه بودن مذاکرات میان پاکستان و افغانستان این است که پاکستان بین برادران پشتون ما بسیار نفوذ دارد، حتی خیلی از وزرا و وکلای این قوم جاسوس پاکستان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است