روسیه: نشست سوچی روند ژنو را کامل کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ کد خبر: 146072 منبع: پرینت

واسیلی نبنزیا Vasily Nebenzya نماینده روسیه در سازمان ملل گفت، گفتگو‌های ملی سوری در سوچی نباید فرآیند صلح ژنو را تضعیف کند بلکه باید به آن تحرک جدیدی بدهد.

وی که با کانال تلویزیونی روسیه یک Rossiya ۱ مصاحبه می‌کرد، افزود: اتهاماتی به ما وارد می‌شود و اعلام می‌شود که ما می‌خواهیم که فرآیند صلح ژنو را تضعیف کنیم. این اتهامات نادرست هستند. ما می‌خواهیم که به فرآیند صلح ژنو تحرک جدیدی ببخشیم.

پیشتر آنتونیو گوترش Antonio Guterres دبیر کل سازمان ملل شخصا از روسیه و همچنین از سرگیی لاوروف وزیر خارجه این کشور به خاطر همکاری با این سازمان تشکر کرده بود.

در سی و یکم ماه ژانویه شرکت کنندگان در کنگره گفتگوی ملی سوری که در شهر سوچی در ساحل دریای سیاه برگزار شد بیانیه‌ای 12 ماده‌ای را منتشر کردند و مواضع خود را در رابطه با آینده کشورشان بیان داشتند. این سند به طور ویژه بر روی حفظ استقلال و یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه تاکید داشت. این بیانیه همچنین بر روی این نکته تاکید داشت که آینده سوریه باید به وسیله مردم این کشور و از راه انتخابات تعیین شود.

بر اساس اظهارات سازمان دهندگان کنگره ملی سوریه در شهر سوچی این کنگره سبب گردهم آمدن یک هزار و پانصد و یازده نفر از نمایندگان جامعه سوریه در کنار هم شد. 94 ممیز پنج دهم درصد از شرکت کنندگان عرب بودند. در میان شرکت کنندگان نمایندگانی از جوامع کرد، ایزدی، آشوری، ارمنی، سرکیسی، چچنی، داغستانی، آبخازی، ترکمن و دروزی سوریه هم حاضر بودند.

بازیگران جهانی و منطقه‌ای به عنوان ناظر در این کنگره حضور پیدا کرده بودند. هدف اصلی برگزاری این کنگره سازماندهی یک کمیسیون برای قانون اساسی جدید سوریه بود. سوری‌ها همچنین از آنتونیو گوترش Antonio Guterres دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته بودند که آنها را در تشکیل کمیسیون قانون اساسی حمایت کند. این موضوع به طور ویژه در فرآیند مذاکرات ژنو هم آمده است.

در این حال نماینده روسیه در سازمان ملل در مصاحبه خود به مسایل سیاسی دیگری هم اشاره کرد. وی در پاسخ به سوالی در رابطه با تنش بین آمریکا و ایران در رابطه با توافق اتمی خطاب به همتایان آمریکایی خود گفت: نگرش آمریکا در رابطه با ایران یک نگرش غیرمنطقی است که باید از بین برود.

وی همچنین درباره تلاش‌های بین المللی برای تحریم روسیه گفت: زمانی که ما نمایندگان کشور‌های دیگر را به نمایندگی روسیه در سازمان ملل دعوت می‌کنیم آنها برای حضور در این میهمانی شتابزده می‌شوند زیرا ما هرگز کشور‌ها را به عنوان کشور‌های دوست و دشمن تقسیم بندی نمی‌کنیم.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
ژنو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است